2014-10-19, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag har inte haft teven på under 2 veckor och nu när jag sätter på teven har idioterna på comhem tagit bort alla mina tillvalskanaler, jag har räkningen på autogiro och det har dragits för den vanliga summan. Det här ska stå idioterna på comhem dyrt vill jag lova. Jag kommer säga upp alla mina comhem abonnemang. Det är inte första gången idioterna på comhem strular. För ett år sedan ringde det en idiotförsäljare och prackade på mig filmkanaler för 99 kronor i månaden under ett helt år. Dessa kanaler såg jag aldrig röken av och det drogs inte heller 99 kronor extra varje månad.
låt boxen stå på den kanal du inte får in i en timme så kommer det troligen igång igen deras system har inte uppdaterat dina tillval då du haft boxen avstängd.
Citera
2014-10-19, 19:42
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erhhhhh
låt boxen stå på den kanal du inte får in i en timme så kommer det troligen igång igen deras system har inte uppdaterat dina tillval då du haft boxen avstängd.

Nu har jag ingen box utan ett kort i teven. Men kanalerna kom tillbaka i alla fall efter tag i går kväll. Det kanske bli så om teven är avstängd i några veckor.
Citera
2014-10-20, 00:41
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
...
Tidigare har det räckt att utrustningen är godkänd av comhem, finns ingen begränsning för kabelmodem iallafall.
Citera
2014-10-20, 22:12
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Nu har jag ingen box utan ett kort i teven. Men kanalerna kom tillbaka i alla fall efter tag i går kväll. Det kanske bli så om teven är avstängd i några veckor.

Det blir det ja. Inte Comhems fel alltså. Skit bakom spakarna som i många andra fall när folk gnäller om att tvn inte fungerar.
Citera
2014-10-22, 08:21
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tidigare har det räckt att utrustningen är godkänd av comhem, finns ingen begränsning för kabelmodem iallafall.

Tack tack! Inväntar nu traderaboxen.
Citera
2014-10-22, 09:31
Medlem
Jonas182s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas182
Hejsan: Jag ska snart flytta till en nu lägenhet där ska dom ha ComHem fiber så jag undrar hur bra är det fiber bredbandet är dom lika bra som BBB eller Bahnhof??
någon?
Citera
2014-10-23, 00:05
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas182
någon?

Bör inte vara någon större skillnad, om det inte är något områdesspecifikt fel.
Citera
2014-10-23, 22:00
Medlem
Com Hem slöar ner mitt bredband med flit?

Har Com Hem 100 mbps, brukar uppnå runt 90-93 i mätningar med bredbandskollen och andra mätsidor, är dock numera nere på 15-30, intressant nog sammanfaller det här med Com Hems reklamkampanj att man ska uppgradera till 250.

Någon mer som upplevt detta?
Citera
2014-10-23, 22:03
Medlem
Pappersvargens avatar
(FB) Den stora ComHem-tråden - Tv, Bredband och Telefoni

Om du tror på någon konspiration att hastigheten går ner så är du helt fel ute. Börja med att göra en enkel felsökning, antingen själv eller så ringer du till Com hem och ber dem hjälpa dig.
Citera
2014-10-23, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cygnus-X
Har Com Hem 100 mbps, brukar uppnå runt 90-93 i mätningar med bredbandskollen och andra mätsidor, är dock numera nere på 15-30, intressant nog sammanfaller det här med Com Hems reklamkampanj att man ska uppgradera till 250.

Någon mer som upplevt detta?

Nej Jag ligger på 58 in och 9 ut, Vet inte om det är bra eller dåligt?

Men tvivlar på att dom gör så för att du ska köpa ett snabbare abonnemang.
Nått annat som påverkar
Citera
2014-10-25, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foten87
Nej Jag ligger på 58 in och 9 ut, Vet inte om det är bra eller dåligt?

Men tvivlar på att dom gör så för att du ska köpa ett snabbare abonnemang.
Nått annat som påverkar

ok ut, skit in..

Det låter ju dock som en trådlös mätning.. Om det är med kabel så tvivlar jag på att du har vettig utrustning. Otroligt sällan en leverantör faktiskt inte levererar vad dem lovat.
Citera
2014-10-25, 16:44
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Alla som mäter hastighet trådlöst är idioter. Stoppa i kabel i en dator som klarar av en snabb internatanslutning, mät, och återkom sedan.

Det händer allt för ofta att kunder ringer till Comhem (Och andra bolag) och klagar på sin hastighet, Comhem (Eller annat bolag) Skickar tekniker till platsen, som mäter hastighet med vanlig random laptop inkopplad med nätverkskabel, får full hastighet, allting funkar.. Men kunden sitter 30meter bort från den billiga medföljande routern som ska skicka signal genom massa betong/tegel väggar.

Hastighets garanti utlovas om man kör med kabel, kör man trådlöst i ett sådant tillfälle får man ansvara för funktionen själv, och lösa problemet själv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in