Citat:
Ursprungligen postat av
gaphalsen
Comhem sågas av kunderna
Först blir konsumenterna pålurade grejer, som inte fungerar och sedan kommer de inte i kontakt med Comhems kundtjänst.
Vi hade inte velat varna för dem om inte antalet hade stuckit ut så mycket. De andra företagen har inte alls ökat motsvarande.
http://www.gp.se/konsument/1.2509680...as-av-kunderna
Den där artikeln är ju rätt vinklad förstår man ganska snabbt. Självklart har de ökade klagomålen med Framtidens bredband att göra. Anledningen till att Com Hem står ut är att de flesta inom AB Framtidens nät använder Com Hem skulle jag gissa på, mig veterligen finns inte Telia där och bredbandsbolaget och andra dylika Tier 2-Bredbandsoperatörer har uppenbarligen inte samma storlek på sina kundbaser inom AB Framtiden. Gissningsvis har Journalisten haft problem med nätet och valt att på personliga grunder skriva en hatartikel. Att Com Hem skulle scama sina kunder och inte gå att komma i kontakt med är helt absurt ju, vi pratar om ett sv sveriges mest framgångsrika bredbands och tv-leverantörer. Har iförsig inte ringt dem själv på länge men aldrig haft problem när jag gjort det tidigare. Att det är problem för comhem-kunder är således (enligt min teori) beroende på Framtidens nät och således borde alla övriga operatörer på samma nät ha samma problem bara i mindre skala pga mindre kundsbas.