2014-10-06, 19:19
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielSammy
Hur många Mbit/s får ni ut på era 250/10 abonnemang?
Trådlöst och med sladd.

har testat bara med kabel
210/12 ligger min på
Citera
2014-10-07, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maldiverna
Jag är inte expert inom ComHems lösningar. Har ADSL idag. Men kör jag bara en koax-kabel till routern sen?
Så som du har kopplat din antennkablar finns det stor risk för alla möjliga störningar. Både på TV och bredband.
Citera
2014-10-08, 11:58
Medlem
gaphalsens avatar
Comhem sågas av kunderna
Citat:
Marcus Atterstam på Konsument Göteborg vill varna för Comhem. Lögner, problem och ingen hjälp, säger han:

- Det verkar vara totalt kaos där.

Först blir konsumenterna pålurade grejer, som inte fungerar och sedan kommer de inte i kontakt med Comhems kundtjänst.

Vi hade inte velat varna för dem om inte antalet hade stuckit ut så mycket. De andra företagen har inte alls ökat motsvarande.

http://www.gp.se/konsument/1.2509680...as-av-kunderna
Citera
2014-10-09, 14:16
Medlem
Twatssons avatar
Hörde av en kontakt som jobbar på uppdrag åt Comhem att alla Comhems autogirodragningar kan vara ogiltiga, sedan 2006 har autogirodragningar inte signerats på rätt sätt och att alla som varit kunder åt Comhem kan kräva tillbaka de pengar som det dragits pengar förvia autogiro. Däremot kommer Comhem ha rätten på sin sida att kräva tillbaka dessa pengar igen.
Citera
2014-10-09, 19:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
Däremot kommer Comhem ha rätten på sin sida att kräva tillbaka dessa pengar igen.
Preskriptionslagen max 3år bakåt i tiden gäller?
Citera
2014-10-10, 23:39
Medlem
Silltunnas avatar
Är det fler i Gbg som har problem med att komma in på nätet ikväll?
Citera
2014-10-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gaphalsen
Comhem sågas av kunderna

Först blir konsumenterna pålurade grejer, som inte fungerar och sedan kommer de inte i kontakt med Comhems kundtjänst.

Vi hade inte velat varna för dem om inte antalet hade stuckit ut så mycket. De andra företagen har inte alls ökat motsvarande.

http://www.gp.se/konsument/1.2509680...as-av-kunderna

Den där artikeln är ju rätt vinklad förstår man ganska snabbt. Självklart har de ökade klagomålen med Framtidens bredband att göra. Anledningen till att Com Hem står ut är att de flesta inom AB Framtidens nät använder Com Hem skulle jag gissa på, mig veterligen finns inte Telia där och bredbandsbolaget och andra dylika Tier 2-Bredbandsoperatörer har uppenbarligen inte samma storlek på sina kundbaser inom AB Framtiden. Gissningsvis har Journalisten haft problem med nätet och valt att på personliga grunder skriva en hatartikel. Att Com Hem skulle scama sina kunder och inte gå att komma i kontakt med är helt absurt ju, vi pratar om ett sv sveriges mest framgångsrika bredbands och tv-leverantörer. Har iförsig inte ringt dem själv på länge men aldrig haft problem när jag gjort det tidigare. Att det är problem för comhem-kunder är således (enligt min teori) beroende på Framtidens nät och således borde alla övriga operatörer på samma nät ha samma problem bara i mindre skala pga mindre kundsbas.
Citera
2014-10-11, 00:45
Medlem
Någon som har koll på Comhem och vet hur bra de är på att radera kundernas ip uppgifter? Hur länge sparar de sådant innan det raderas?
Citera
2014-10-17, 18:54
Medlem
Påväg att skaffa Tivo box men någon sa att man INTE kan föra över inspelningarna till datorn, stämmer det?
Citera
2014-10-18, 15:30
Medlem
Groots avatar
Vad missar man från Comhem om man väljer Bahnof istället? TV+bredband+telefon.
Citera
2014-10-18, 20:38
Medlem
JustZlatans avatar
Jag har inte haft teven på under 2 veckor och nu när jag sätter på teven har idioterna på comhem tagit bort alla mina tillvalskanaler, jag har räkningen på autogiro och det har dragits för den vanliga summan. Det här ska stå idioterna på comhem dyrt vill jag lova. Jag kommer säga upp alla mina comhem abonnemang. Det är inte första gången idioterna på comhem strular. För ett år sedan ringde det en idiotförsäljare och prackade på mig filmkanaler för 99 kronor i månaden under ett helt år. Dessa kanaler såg jag aldrig röken av och det drogs inte heller 99 kronor extra varje månad.
Citera
2014-10-19, 16:54
Medlem
Jonas182s avatar
Hejsan: Jag ska snart flytta till en nu lägenhet där ska dom ha ComHem fiber så jag undrar hur bra är det fiber bredbandet är dom lika bra som BBB eller Bahnhof??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in