2011-10-09, 09:29
Medlem
Såg idag en annons om ett konkursbo med ComHem boxar, hyffsat färska grejjer verkar det som, till ett bra pris (budet är förnärvarande 7000Kr) , totalt 58 boxar enligt nedan:

12 st Samsung DCB-B270Z
9 st Samsung DCB-P770Z
22 st Motorola VIP1920
1 st Samsung DCB-P850Z
11 st Humax CXHD-5000C
3 st Humax HD PVR-1000C

Frågan är, kan man nyttja dessa till något annat än Com Hem? jag vet en som har en Humax box och den verkar jäkligt kompetent, men den är nerlåst och begränsad till deras tjänster vilket suger, men kan med med typ moddat firmware och lite meck få till dessa så de kan användas på riktigt?
Citera
2011-10-09, 10:35
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av traste
Frågan är, kan man nyttja dessa till något annat än Com Hem?
om det bara sitter en kabeltv-tuner i dom så kan dom bara användas till det, inte marksänt eller satellit.
Citera
2011-10-09, 20:50
Medlem
Vad håller Comhem på med?

Igår ringde de på dörren vid 22-tiden. Jag öppnade, visade sig såklart att han ville sälja skit, frågade om jag var intresserad av fler kanaler, bredband osv. Vilket jag redan har hos Comhem som jag konstaterade.

Jag sa att jag inte var intresserad och killen begav sig.

Idag har de ringt på 8(!) jävla gånger. Vad fan är det här? Och varför har dom ingen koll på vart dom redan varit?

Det har varit olika personer varje gång, killar i 20 årsåldern. Men idag har jag inte öppnat någon av gångerna..

Men vad fan? Vad är detta? FRUKTANSVÄRT jobbigt.
Citera
2011-10-10, 00:49
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
Vad håller Comhem på med?

Igår ringde de på dörren vid 22-tiden. Jag öppnade, visade sig såklart att han ville sälja skit, frågade om jag var intresserad av fler kanaler, bredband osv. Vilket jag redan har hos Comhem som jag konstaterade.

Jag sa att jag inte var intresserad och killen begav sig.

Idag har de ringt på 8(!) jävla gånger. Vad fan är det här? Och varför har dom ingen koll på vart dom redan varit?

Det har varit olika personer varje gång, killar i 20 årsåldern. Men idag har jag inte öppnat någon av gångerna..

Men vad fan? Vad är detta? FRUKTANSVÄRT jobbigt.
Tro mig, de gör det inte för att jäklas. Det är ett antal unga människor som går omkring och säljer och de har inte koll på vilka som har varit var. De knackar på hos så många som möjligt för att inte missa något försäljningstillfälle.
Citera
2011-10-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Jag tror den kampanjen tog slut första oktober, såatteh.

Däremot så bör man satsa på ett combopaket om man tänker ha tv också.
TV Large = 229
Bredband Large = 329
TVL + BBL = 558
TV XL = 329
Bredband XL = 399
TVXL + BBXL = 728

Combo = 599 för bredband XL och TV XL.
Nej min kompis tecknade detta för ett par dagar sedan, dom kanske har förlängt det.
Citera
2011-10-10, 13:38
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zormac
Nej min kompis tecknade detta för ett par dagar sedan, dom kanske har förlängt det.
Dåså, bara att köra i vind. Några extra tv-kanaler är ju aldrig helt tokigt heller. Vet du hur länge de kommer köra kampanjen?
Senast redigerad av Bengt-Olov 2011-10-10 kl. 13:43.
Citera
2011-10-10, 13:48
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Combo = 599 för bredband XL och TV XL.
Det står ingenting om Combo på deras hemsida. Vet du varför? Måste man ringa för att beställa Combo?
Citera
2011-10-10, 14:32
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Det står ingenting om Combo på deras hemsida. Vet du varför? Måste man ringa för att beställa Combo?
Hittar denna men det är ju inte riktigt samma erbjudanden som går att få om man ringer dem.
Citera
2011-10-10, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Dåså, bara att köra i vind. Några extra tv-kanaler är ju aldrig helt tokigt heller. Vet du hur länge de kommer köra kampanjen?
Ingen aning, ring upp dom och kolla vettja
Citat:
Ursprungligen postat av salxar
Det brukar alltid vara så hos större företag, ett erbjudande på hemsidan, ett annat på kundservice, ett tredje i butik osv.
Citera
2011-10-11, 22:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har lite problem med ett online-spel, hög ping och laggar av och till, kört lite speedtest och fick minst 10/1 vilken server jag än testa mot men när jag kör pingtest blir de sämre.
Testar jag inom europa går de bra men testar jag mot servrar i usa får jag både hög ping men också packet loss på som mest 13%

Finns de några kända problem i "atlanttrafiken" som påverkar comhem negativt?
Packet loss, var går gränsen för ok?
Citera
2011-10-13, 10:58
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Har lite problem med ett online-spel, hög ping och laggar av och till, kört lite speedtest och fick minst 10/1 vilken server jag än testa mot men när jag kör pingtest blir de sämre.
Testar jag inom europa går de bra men testar jag mot servrar i usa får jag både hög ping men också packet loss på som mest 13%

Finns de några kända problem i "atlanttrafiken" som påverkar comhem negativt?
Packet loss, var går gränsen för ok?
Packet loss skall vara noll. Fungerar det inom landet men inte utanför så är det förmodligen inte någonting som Com hem kan göra, men det är ju alltid bra att påpeka. Vilken server är det du har problem med?
Citera
2011-10-13, 13:37
Moderator
Arne.Ankas avatar
Typ all trafik som gick över atlanten strulade men det har upphört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in