2020-12-21, 19:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Som jag skrivit tidigare så fungerar Comhem mycket bra. Har haft det i många år
via min BRF och det är absolut inget att klaga på. DU HAR KANSKE FEL?
Har bredband, ej någon fysisk TV. Telia vet jag inget om.
Som jag skrev så beror det på var du bor, alla områden är inte likvärdiga...det finns större hyresvärdar som sparkat ut comhem för det strulade för mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Innan du tecknar ett TV-abonnemang kan det vara bra att veta att många kanaler är kostnadsfria (dock inte HD-kanaler) hos Comhem.

Bredbandet tycker jag funkar bra.
Det beror på avtalet, hyresvärdar kan köpa in extra kanaler till exempel.
Citera
2020-12-22, 04:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Säker på att du inte blandar ihop saker nu?
De ska avveckla deras eposttjänst, dvs möjligheten för kunderna att skapa en epost som slutar på @comhem.se, inte kundserviceeposten vad jag vet.

Ok. Deras kundservice-epost tar ju dock ibland en vecka att få ett svar ifrån, man kan väl knappt komma fram till epostformulär nuförtiden såvida man inte väljer ett specifikt ämne som "Faktura" eller liknande. Teknisk support för t.ex. tv måste man tydligen ringa för att få.
Citera
2020-12-22, 10:21
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Som jag skrivit tidigare så fungerar Comhem mycket bra. Har haft det i många år
via min BRF och det är absolut inget att klaga på. DU HAR KANSKE FEL?
Har bredband, ej någon fysisk TV. Telia vet jag inget om.

Vi hade comhem bredband via vår BRF i 3 år innan jag fick styrelsen att avsluta avtalet.
Aldrig har det vara så mycket problem, avbrott, inte kunnat leverera den hastighet man beställt och deras support är ett stort skämt.
Det är inte för inte Comhem ligger i botten på "Kundindex"
Citera
2020-12-22, 10:24
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
På vilket sätt är bredbandet dåligt?

På alla sätt!
Ofta avbrott.
Hastighetsptoblem.
Värdelös support.
De använder en teknik från 90-talet.
På 3 år hade jag 89 felanmälningar.

Jag fick vår BRF att avbryta kontraket med Combort

Man ska då långt det går, undvika combort bredband.
De ligger i botten på Nöjd Kundindex
Citera
2020-12-22, 10:44
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Ok. Deras kundservice-epost tar ju dock ibland en vecka att få ett svar ifrån, man kan väl knappt komma fram till epostformulär nuförtiden såvida man inte väljer ett specifikt ämne som "Faktura" eller liknande. Teknisk support för t.ex. tv måste man tydligen ringa för att få.

Ja, men det förstår du nog själv om du tänker efter också att det kommer bli en långdragen process att felsöka per epost.
Korta frågor eller frågor som inte kräver direkt svar passar bättre för epost.
Eller bara rena klagomål. Dom var roligast att svara på.
Citera
2020-12-23, 05:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NoReply
Ja, men det förstår du nog själv om du tänker efter också att det kommer bli en långdragen process att felsöka per epost.
Korta frågor eller frågor som inte kräver direkt svar passar bättre för epost.
Eller bara rena klagomål. Dom var roligast att svara på.

Det blir långdraget för att de svarar segt ja. Ibland har man bara en enkel fråga eller klagomål men då kanske det inte ens går att skicka ett mail pga att det ämne man valt som ens fråga hör till, ej finns tillgänglig att få hjälp för via epost. Kundtjänsten suger. Ingen chatt, ingen Facebooksupport för den stängde de också ned.. Bara sitta i flera timmar i telefon är det som gäller, och då kommer man fram till någon hjärndöd som inte vet ett skit.
Senast redigerad av peterj76 2020-12-23 kl. 05:51.
Citera
2020-12-23, 05:46
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
På alla sätt!
Ofta avbrott.
Hastighetsptoblem.
Värdelös support.
De använder en teknik från 90-talet.
På 3 år hade jag 89 felanmälningar.

Jag fick vår BRF att avbryta kontraket med Combort

Man ska då långt det går, undvika combort bredband.
De ligger i botten på Nöjd Kundindex
Ok då förstår jag att du är avigt inställd. Grejen är att där jag bor så lever så levererar inte Telenor något vidare. Har fiber 500/500 och ligger på ca 200 ner och 70-85 upp. Dem har felsökt men inte hittat något fel. Har haft en tekniker här men han hittar inget fel. Har fått min utrustning utbytt 2ggr men det är dålig fart ändå. Telenor har en gång kompenserat mig för det här, fick ett presentkort som jag bara kunde handla med på Telenors hemsida. Dem har annars inte varit speciellt tillmötesgående utan dem har mer eller mindre sagt att jag får leva med en sån här dålig tjänst. Så i tisdags brann säkringen av efter ett samtal med Telenor och jag beställde tv och bredband från ComHem. Fungerar inte det här som jag vill vet jag inte vad jag ska prova.
Citera
2020-12-23, 10:12
Medlem
ToorMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Ok då förstår jag att du är avigt inställd. Grejen är att där jag bor så lever så levererar inte Telenor något vidare. Har fiber 500/500 och ligger på ca 200 ner och 70-85 upp. Dem har felsökt men inte hittat något fel. Har haft en tekniker här men han hittar inget fel. Har fått min utrustning utbytt 2ggr men det är dålig fart ändå. Telenor har en gång kompenserat mig för det här, fick ett presentkort som jag bara kunde handla med på Telenors hemsida. Dem har annars inte varit speciellt tillmötesgående utan dem har mer eller mindre sagt att jag får leva med en sån här dålig tjänst. Så i tisdags brann säkringen av efter ett samtal med Telenor och jag beställde tv och bredband från ComHem. Fungerar inte det här som jag vill vet jag inte vad jag ska prova.

Oj, låter riktigt jobbigt.
Telenor ligger inte heller så högt på Kundindex

https://www.kvalitetsindex.se/telekom-2019/

Om du kan få Ownit, välj dom. Har haft Ownit i 2 två omgångar, det har inte varit ett fel. Stabil uppkoppling, och om man behöver support, är de proffs.
Men välj TV från Comhem, den funkar bra. För mig.
Senast redigerad av ToorMan 2020-12-23 kl. 10:15.
Citera
2020-12-25, 08:37
Medlem
Sainsburyss avatar
EDIT: Ni behöver ej svara, jag ser nu att jag hade uppgraderats till Bredband 250/250.

Hej,

När jag flyttade in i min lägenhet för fyra år sedan så skaffade jag Comhem 150/100 Mbits (Nedladdning/Uppladdning).
Har de senaste dagarna märkt att jag har bättre hastigheter än så, så jag loggar in på Comhem och ser att jag nu har helt andra hastigheter..

Nedladdning SAMT uppladdning är satt på 100 upp till 250 Mbits.
Jag kollade då vilka hastigheter jag kan skaffa i min lägenhet och den minsta hastigheten är 500 Mbits. Jag kan alltså inte sänka min hastighet.

Jag har inget emot detta, men jag undrar om det är någon mer med 100 eller 150Mbits och med 100Mbits uppströms som har fått dessa ändrade hastigheter också?

Så från 150/100 Mbits till
100-250 / 100-250Mbits

EDIT: Ni behöver ej svara, jag ser nu att jag hade uppgraderats till Bredband 250/250.
Senast redigerad av Sainsburys 2020-12-25 kl. 08:46.
Citera
2021-01-18, 15:38
Medlem
Fiber eller coax via comhem

Hej vad är egentligen bättre jag har möjlighet att ha bredband både via fiber eller coax. Tänkte skaffa comhem.. vilket alternativ hade ni valt?
Citera
2021-01-18, 15:46
Medlem
Antivalents avatar
Fiber, alla dagar i veckan.
Citera
2021-01-18, 17:25
Medlem
TinFoilHats avatar
Nu funkar förvisso koax ganska bra i vår förening med hastigheter upp till 600Mb nedströms och 50Mb uppströms till ganska bra priser då vi har gruppavtal men hade jag fått välja hade jag tagit fiber.

Inget ont om ComHem på den här adressen, alla felanmälningar hanteras supersnabbt men nätet är ruskigt stabilt faktiskt. Värre har de vart på andra adresser man bott på med ComHem så det gäller att ha lite tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in