2015-01-22, 22:31
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Är TiVo baserat på internetuppkopplingen?

Räcker 100 mbit bredband för att kunna se på HD-kanaler utan problem?

Bredband 100 räcker gott och väl för att surfa på datorn. Men om det blir problem med tv-bilden när man datasurfar så vettefan om det är värt det.

Om du bor inom GBG området och kör på Framtidens bredband så äter den av din uppkoppling. Bor du i coax hus eller FIBER från annat nät än Framtidens BB så ska den inte äta från bredbandet. Om det är coax hus så finns det ingen som helst risk att det ska påverka hastigheten om du ex kollar HD kanaler samtidigt du nyttjar bredbandet.

EDIT: TiVo behöver egentligen endast bredband för att kunna nyttja On Demand/Play samt för att kunna uppdatera kanalerna, dvs kopplar du ur internet så kommer du förr eller senare få V58 felmeddelande från boxen.

EDIT:2 Om du bor inom FIBER så är det enda som behövs giglänk på nätet så kommer det aldrig att störa om du kollar på HD kanaler, surfar på flera datorer + pratar i hemtelefonen samtidigt. Nästan alla nät har en giglänk idag.
Senast redigerad av sluskjohan 2015-01-22 kl. 22:43.
Citera
2015-01-22, 22:38
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vote
Hej

TiVo To Go: funkar det utanför hemmet? Om mina föräldrar har TiVo Max och 88 ToGo kanaler, kan jag använda dessa hemma hos mig?

Du kan nyttja dom vart som helst i hela Sverige, du behöver endast 3g/4g/wifi uppkopplinge på telefonen/paddan/datorn.
Citera
2015-01-26, 00:21
Medlem
Bruce_Lees avatar
HJÄLP MIG!
Är det någon här i slutändan som begärt någon sorts kompensation och faktiskt fått det?
Jag är i luven med ComHem och har varit det ända sedan vi skaffade dom för lite mer än ett år sedan, men naturligtvis tänkte jag inte på att säga upp skiten i tid utan får dras med det ända till sista april tror jag fan det är!

Jag har kontaktat ComHem otaliga gånger gällande att TIVOn inte funkar, det trådlösa nätet och det kabelanslutna nätet inte funkat, att det är för dålig hastighet på både trådlöst (ja jag är inte så dum så jag inte förstår att det är rimligt men det finns gränser va) och kabelanslutet nät. Detta la jag ner väldigt mycket tid på det första halvåret men kände att droppen gick till slut efter att ha fått lyssnat på inkompetent kundtjänst som inte har någon aning om vad de snackar om och vissa gånger har jag fått lära dom hur det funkar. För att försöka göra en lång historia lite kortare i alla fall har de inte återgäldat ett enda jävla problem över huvud taget.

Jag kände att jag fick nog i somras när de skulle skicka vidare ärendet eftersom de inte kunde se vad som var fel och fick ett SMS morgonen därpå där de skrev följande: "Vi har efter felsökning bedömt att det ni fel ni anmält ej kvarstår. Om ni fortfarande upplever problem eller har kundfrågor kontakta kundservice 90222". Jag flög upp ur sängen med telefonen i handen och slängde mig på datorn, men det var likt förbannat ingenting som var löst. Höll på att slänga ut både datorskärm och telefon genom fönstret och bestämde mig att inte höra av mig mer till dom för jag var så jävla trött på att lyssna på deras kassa jävla ursäkter.

Till råga på detta blev vi så jävla blåsta när vi väl blev kunder hos dom och ville ha ett syskon abonnemang och snubben vi pratade med i kundtjänst sa att vi bara behövde ett litet kort som man stoppade in i tvn och så var det fixat. Jag var skeptisk då tvn vi skulle ha det på var dock en platt-tv men inte av en särskilt ny modell men han sa att det inte spelade någon roll. Eftersom det var jag som hade ringt till just ComHem och antog att det inte var några pissluffare som satt på något callcenter någonstans trodde jag ju faktiskt att han talade sanning. Det gjorde han inte. När vi ringde upp om det kunde dom istället ge oss en rabatt på en till TIVO som endast skulle kosta 2000 istället för 4000. Inget jag ville gå med på. Men de satt ju på ångerrätten som hade gått ut så det var att gilla läget.

När jag äntligen skulle ringa och säga upp skiten la snubben i kundtjänsten problemet på mig och sa att jag faktiskt inte hört av mig sedan i somras och då kan ju dom omöjligt veta att vi fortfarande har problem. Sant, och okej såhär långt. Men han kunde inte för sitt liv förstå att man tröttnar på att ringa deras värdelösa kundtjänst gång på gång eftersom inget ändå hjälper. Det blev ett jävligt otrevligt samtal kort sagt.

I alla fall, om någon orkat läsa ända hit så tänker jag ge mig fan på att få kompensation nu under uppsägningstiden, antingen att de låter oss få kortare uppsägningstid eller att vi får det billigare de sista månaderna så det gör mindre ont att betala för något som inte funkar. De hänvisar bara till min senaste kontakt och att de inte ger kompensation för att man har dålig trådlös anslutning men det är ju ändå inte det som varit det största problemet! Största problemet är ju att det inte funkar alls! Dagligen försvinner det trådlösa, nätanslutna kanske en gång i veckan i genomsnitt.
Jag tänker denna gången inte ge mig och detta är både första och förmodligen sista gången jag ger mig in i ett sånt här ärende.
De verkar ju inte vilja ge mig kompensation, gör de inget åt det kommer jag ringa varje jävla gång det inte funkar som det ska vilket kommer bli åtminstone flera dagar i veckan vilket åtminstone kommer öka deras snitt för klagomål om det ens gör något.
Kan man göra något annat utöver detta? De ska fan inte komma undan denna gången, jag är så jävla trött på deras attityd och okunnighet när man ringer.
Citera
2015-01-28, 22:42
Medlem
Racerbyces avatar
Hörde att Comhem tagit fram ett nytt modem som heter Compal CH7486E som tydligen ska ersätta det andra Compal modemet som höghastighetsmodem. Någon som testat detta nya modem än? Om man får tro ett test dom gjort ska det vara bättre än konkurrenternas motsvarande modem och ha nån finess för wifi som heter "beamforming" (?), någon som kan förklara detta?
Citera
2015-01-29, 03:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Racerbyce
någon som kan förklara detta?
https://www.google.se/search?q=beamf...HdPnwAPQzYGADw
Citera
2015-02-01, 20:22
Medlem
Ska flytta in i Hsb brf som är ett Comhem hus, jag har aldrig haft något med dom att göra tidigare, och det man har läst sig till har inte varit positivt.

Men hur står deras fiber bredband i jämförelse med andra? Folk som är missnöjda är det för att dom kör med Comhems egna router som ingår? för det tänker jag inte göra då jag har en stabil router sen tidigare.
Citera
2015-02-01, 22:27
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey
Ska flytta in i Hsb brf som är ett Comhem hus, jag har aldrig haft något med dom att göra tidigare, och det man har läst sig till har inte varit positivt.
Comhem är en stor aktör, hur mycket tror du nöjda kunder skriver vs missnöjda kunder?

Citat:
Men hur står deras fiber bredband i jämförelse med andra?
Det bästa oavsett fiber eller kabel är att prata med dom som bor i huset, comhem har problemområden och sen har comhem områden som det jag bor i som det är väldigt ovanligt med problem.
Citera
2015-02-01, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clenkey

Men hur står deras fiber bredband i jämförelse med andra? Folk som är missnöjda är det för att dom kör med Comhems egna router som ingår? för det tänker jag inte göra då jag har en stabil router sen tidigare.
Har själv haft ComHem. Det fungerar finfint. Nån gång har det varit nere men det händer alla. I ett annat ComHem-hus var de riktigt snabba med att skicka en tekniker som insåg att det var någon felkoppling i uttaget.
Citera
2015-02-08, 02:24
Medlem
VanZuidens avatar
Mitt bredband levererat av comhem ligger nere. Kopplade upp mig på annat vis och märker att även sidan comhem.se är offline. Sitter någon på info om vad som har hänt?
Citera
2015-02-08, 10:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanZuiden
Mitt bredband levererat av comhem ligger nere. Kopplade upp mig på annat vis och märker att även sidan comhem.se är offline. Sitter någon på info om vad som har hänt?

Vilken ort? Här funkar det. Vad säger driftinfon på deras hemsida om din adress.

Jag har haft oplanerade avbrott två gånger sedan -99 och båda gångerna var det avgrävd kabel någonstans. Jag sökte, och fick kompensation båda gångerna.
Citera
2015-02-08, 12:43
Medlem
Räkna med prishöjningar inom kort.
Citera
2015-02-08, 13:14
Medlem
KalleXLs avatar
Det är klart om TS bor ute i skogen med dåligt anslutna prylar och en säckig gammal dator då kan jag förstå att det blir problem.

Jag bor i en Comhemfastighet och jag har köpt upp mig på mer kräm 100 in och 10 ut och har aldrig några problem. Dessutom är deras support urtrevliga.

Vid årsskiftet böt man ut OnDemandpaketet mot TIVOn men jag ville inte köpa upp mig på detta så jag ligger kvar med mitt gamla OnDemand utan problem.

Jag har också en plattTV på väggen med kortet instucket i sidan som aldrig strulat.

Min router är en Netgear som jag fick med i paketet när jag köpte OnDemand.
Ibland när jag väcker min iMac från vila behöver nätverket några sekunder på sig innan uppkopplingen till internet sker. Ett par gånger varje år fastnar nätverket och då rekommenderar Comhem att man drar ur kabeln på vänster sida på routern, (den med runda stiftet) och låter det gå 20-30 sekunder och sedan sätta tillbaks kabeln igen och då hoppar allt igång. Klockrent.
Kom ihåg (OM) du byter till något annat bolag så har du inga garantier att du skulle bli nöjdare.

Det luktar som att du inte gjort de tester Comhem bett dig att göra, utan bara gapar och skriker och anklagar Comhem när det inte fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in