2020-12-06, 00:49
Medlem
Kabeltattarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Men hur länge kommer extrakanalerna finnas kvar innan de försvinner för mig?

Brukar vara 18 dagar. Kallas för Free entertainment.
Citera
2020-12-13, 16:23
Bannlyst
ComHem måste vara det sämsta skitföretaget någonsin, en jävla pina om man vill ha support. Nu ska dom tydligen ta bort support via epost? Lika bra det förvisso med tanke på hur jävla länge det tar att få ett svar. Men alla kan inte heller sitta i telefonkö i timmar på vardagar.

Sen att kalla deras deras skitnät för fiber.. Fiber coax är fortfarande coax = skit.
Citera
2020-12-20, 21:53
Medlem
NoReplys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
ComHem måste vara det sämsta skitföretaget någonsin, en jävla pina om man vill ha support. Nu ska dom tydligen ta bort support via epost? Lika bra det förvisso med tanke på hur jävla länge det tar att få ett svar. Men alla kan inte heller sitta i telefonkö i timmar på vardagar.

Sen att kalla deras deras skitnät för fiber.. Fiber coax är fortfarande coax = skit.

Säker på att du inte blandar ihop saker nu?
De ska avveckla deras eposttjänst, dvs möjligheten för kunderna att skapa en epost som slutar på @comhem.se, inte kundserviceeposten vad jag vet.
Citera
2020-12-21, 10:32
Medlem
calamatos avatar
Hur fungerar Comhems tv och bredband om man jämför med Telenor? Kollade på Comhems sida nu och jag kan få bredband och tv som är nästan 400:- billigare per månad. Telenor har börjat bli dyrt, betalar nästan 900:- för bredband och tv där, motsvarande hos ComHem kostar 458:-.
Citera
2020-12-21, 12:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calamato
Hur fungerar Comhems tv och bredband om man jämför med Telenor? Kollade på Comhems sida nu och jag kan få bredband och tv som är nästan 400:- billigare per månad. Telenor har börjat bli dyrt, betalar nästan 900:- för bredband och tv där, motsvarande hos ComHem kostar 458:-.
Bredband funkar för min del väldigt bra, för ett par år sen fick jag 50% rabatt i ett halvår pga kapacitetsbrist som jag märkte av 1-2 timmar om kvällen men...jag bor i ett bra område det kan skilja rätt mycket hur stabilt internet är, du kanske sitter i ett område som mitt där internet har fungerat till över 99.9% senaste året med nedladdningshastighet på 105-115% av det jag betalar för eller så kanske du sitter i ett område med dagliga problem och urusel hastighet.

Du kanske kan höra med grannarna om hur dom upplever att det fungerar?
Citera
2020-12-21, 12:56
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:

Innan du tecknar ett TV-abonnemang kan det vara bra att veta att många kanaler är kostnadsfria (dock inte HD-kanaler) hos Comhem.

Bredbandet tycker jag funkar bra.
Citera
2020-12-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Innan du tecknar ett TV-abonnemang kan det vara bra att veta att många kanaler är kostnadsfria (dock inte HD-kanaler) hos Comhem.

Bredbandet tycker jag funkar bra.

Bra bredband som är helt OK.
Citera
2020-12-21, 14:25
Medlem
ToorMans avatar
Citat:

TV delen fungerar bra. Stort utbud till ett bra pris.
Bredbandet är det sämsta skiten man kan få tag på, så undvik den.
Citera
2020-12-21, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
Som jag skrivit tidigare så fungerar Comhem mycket bra. Har haft det i många år
via min BRF och det är absolut inget att klaga på. DU HAR KANSKE FEL?
Har bredband, ej någon fysisk TV. Telia vet jag inget om.
Senast redigerad av Japanskrapan 2020-12-21 kl. 16:04.
Citera
2020-12-21, 16:48
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Bredband funkar för min del väldigt bra, för ett par år sen fick jag 50% rabatt i ett halvår pga kapacitetsbrist som jag märkte av 1-2 timmar om kvällen men...jag bor i ett bra område det kan skilja rätt mycket hur stabilt internet är, du kanske sitter i ett område som mitt där internet har fungerat till över 99.9% senaste året med nedladdningshastighet på 105-115% av det jag betalar för eller så kanske du sitter i ett område med dagliga problem och urusel hastighet.

Du kanske kan höra med grannarna om hur dom upplever att det fungerar?
Ok tack. Har läst att bredbandet från ComHem inte är något vidare men har beställt tv och bredband från ComHem. Har ingen bindningstid så fungerar det inte tillfredsställande byter jag tillbaks till bredbandsbolaget. Vi har 3 hål i väggen och vet inte hur det fungerar jämfört med fiber, antar att fiber bör vara bättre än 3 hål i väggen men är trött på att betala så mycket för någonting man kan få billigare.
Citera
2020-12-21, 16:49
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToorMan
På vilket sätt är bredbandet dåligt?
Citera
2020-12-21, 16:49
Medlem
calamatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Bra bredband som är helt OK.
Tack då vet jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera