2010-08-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eg0n
comhem verkar ligga nere? kör med tele2 3g modem och kommer inte in på comhem.se och nätet verkar inte funka heller.

tur man har ett 3g modem liggandes....

Utan att man skriver vart man bor var det nog det sämst inlägget jag sett i alla mina dagar. Det är ju knappast nere i hela landet.

DBHErazor: JA det går.

Jeedi: I den mjukvara som jag nämnde längre upp som ska göra epc2434 och 2425 stabilare ska man också kunna slå av NAT/brygga så då kan du använda din d-link igen! Att modemet enbart stödjer 11g är inte så konstigt, modemet är inte nytt på långa vägar... Tror det funnits i 4 år i alla fall. 11n har väl inte varit en spikad standard så länge vad jag vet...
Citera
2010-09-01, 17:13
Medlem
När man tecknar sig för ett längre bredbandsabonemang får man ju modemet på köpet.

Men hur är det om man bor i ett hyreshus/bostadsrätt där Comhems bredband ingår i hyran/månadsavgiften? Får man låna ett modem av Comhem, eller måste man köpa ett eget?

För några dar sen ställde jag den frågan i kontaktformuläret på Comhems hemsida, men jag har inte fått något svar. Så någon här kan kanske upplysa mig om detta?
Citera
2010-09-01, 17:48
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leect2
När man tecknar sig för ett längre bredbandsabonemang får man ju modemet på köpet.

Men hur är det om man bor i ett hyreshus/bostadsrätt där Comhems bredband ingår i hyran/månadsavgiften? Får man låna ett modem av Comhem, eller måste man köpa ett eget?

För några dar sen ställde jag den frågan i kontaktformuläret på Comhems hemsida, men jag har inte fått något svar. Så någon här kan kanske upplysa mig om detta?

Finns tre olika alternativ.
1. Att du binder dig automatiskt på 12 månader och får modemet utan extra kostnad.
2. Du ärver förra ägarens modem.
3. Du får betala för modemet.

Jag skulle tro att det är något av alternativ 1 eller 2. Det är olika beroende på vad de har för avtal med comhem
Citera
2010-09-03, 09:18
Medlem
Mark Tremontis avatar
Vet nån om man typ kan frysa TV-kanaler genom ComHem? Ska nämligen dra utomlands i några månader och vill inte heller säga upp kanalerna för då måste jag binda om mig på minst ett år då jag kommer tillbaka igen. Vore grett om man kunde göra nån sorts frysning.
Citera
2010-09-03, 18:30
Medlem
Har nyligen skaffat comhem, funkar katastrofalt. Jag hade räknat med bättre service i afrikas öken med mobilt bredband än vad jag får nu.

Hur som helst, desperat som jag är tänkte jag byta DNS server för att se om det gör någon skillnad, men hur fan gör jag detta?

Jag loggar in på comhems Cisco router/modem via 192.168.0.1. Sen ändrar jag DNSer och klickar Apply. Modemet startas om och mina nya DNSer står inmatade. MEN när jag går in på t.ex. google.com så ändras mina DNSer tillbaka till comhems default dns ip.

Bakom DNS står det (static only). Menar de seriöst att jag inte kan ändra DNS? Någon som vet? Orkar inte sitta 30min i kö till support just nu..
Citera
2010-09-03, 20:21
Medlem
Aniki-kuns avatar
Jag har comhems bredband large samt TV large. Intenet funkar så där... Och klantigt nog såg jag inte att man måste välja till canal+ om man ska ha dem. Det är just canal+ jag behöver och känner nu att det inte är någon idé att ha kvar abonnemanget. Jag har haft det en månad. Har jag rätt att säga upp det?
Citera
2010-09-05, 21:16
Bannlyst
Ni som har com hem och laddar ner filer, använder ni proxy eller nåt eller bara skiter i att dölja sin ip och laddar ner ?
Citera
2010-09-06, 04:50
Medlem
Jacobellis avatar
Installerade mitt comhem-bredband i dagarna, funkar perfekt förutom när jag försöker tanka torrentfiler, då tappar den internetåtkomsten.

Mycket märkligt problem, som sagt, flyter på bra om jag inte går in på torrentrelaterade sidor eller bitcomet. Någon inställning jag måste ändra kanske?
Tacksam för svar!
Citera
2010-09-07, 03:05
Medlem
Tubby Steves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jacobelli
Installerade mitt comhem-bredband i dagarna, funkar perfekt förutom när jag försöker tanka torrentfiler, då tappar den internetåtkomsten.

Mycket märkligt problem, som sagt, flyter på bra om jag inte går in på torrentrelaterade sidor eller bitcomet. Någon inställning jag måste ändra kanske?
Tacksam för svar!
Jag hade problem med att när jag körde torrentprogram slutade weebläsarna fungera, behövde bara gå in på routern sedan setup >Firewall > Options > bocka ur IP flood detection. Testa både med UPnP aktiverat och avaktiverat?
Citera
2010-09-09, 21:22
Medlem
Callmebabas avatar
Här är en bra tråd.

Jag hittar inte lössnigeln och det är bara Windows 7 och Vista jag har problemet med.
Hur ska jag fixa det här, det står att jag har Internet men det "Ansluter..." bara hela tiden när jag går in på en sida.
Citera
2010-09-12, 11:52
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Nån som fått "åtkomst nekad" och lyckats lösa det utan att ringa support?

Stängt av mottagaren, satt på och i med kortet 1 timme...fortfarande inget...

45minuter kö till support.
Citera
2010-09-12, 12:55
Medlem
berrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Nån som fått "åtkomst nekad" och lyckats lösa det utan att ringa support?

Stängt av mottagaren, satt på och i med kortet 1 timme...fortfarande inget...

45minuter kö till support.
Du har ett såkallat auktorisationsfel, har du avakat 1 timme på en digitalkanal så bör du ringa in. Är det kö kan du alltid skicka in ett mail till supporten via formuläret: http://www.comhem.se/comhem/kundserv...8/-/index.html.
Antar att dom "fira" kanalerna fungerar... SVT,TV4,TV6 etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in