2010-08-03, 16:33
Medlem
berrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phixius
okey tack för svar. Det är så att jag ska flytta in i en "andrahandsägenhet" typ, det är en källare i en villa kan man säga, men de som bor där (hyresvärden) säger att det inte finns något uttag i min lägenhet. Kan det fixas på ngt vis? Vill helst inte köra Mobilt bredband med maxgräns på 10Gb/mån -.-'

Kan man själv dra ett sånt uttag eller måste de utföras av ngn tekniker? :P
Mvh
Be din hyresvärd kontakta en CANT-auktoriserad firma(www.cant.se). Alternativt att du får hans godkännande och kontakar en firma. Så nej, du behöver inte "dela" uppkoppling med honom, dom installerar ett uttag på samma slinga bara.
Citera
2010-08-04, 19:34
Medlem
phixiuss avatar
Okey, tack för svaren :P får se hur jag gör om 2 veckor :P
Citera
2010-08-11, 15:50
Medlem
Först ber jag om ursäkt om denna post är i fel comhem tråd(finns ju x antal).

Nu till problemet, jag har uppdaterat mitt comhem internet och jag fick nytt modem med inbyggd wlan funktion som man måste aktivera manuellt, vilket jag gjort. Det fungerade klockrent i 6 dagar sedan stänger modemet automatiskt av wlan funktionen, så jag confar upp wlanet igen, fungerar felfritt igen men bara i 6 dagar sedan blir det samma igen dvs modemet sänger av wlan funktionen(lampan för wlan slutar lysa).

På supporten hade dom inget svar(dom skulle ringa upp mig senare), byte av modem kanske det enda alternativet? Någon som har haft samma problem eller en lösning? Tacksam för alla tips
Citera
2010-08-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sicore

Nu till problemet, jag har uppdaterat mitt comhem internet och jag fick nytt modem med inbyggd wlan funktion som man måste aktivera manuellt, vilket jag gjort. Det fungerade klockrent i 6 dagar sedan stänger modemet automatiskt av wlan funktionen, så jag confar upp wlanet igen, fungerar felfritt igen men bara i 6 dagar sedan blir det samma igen dvs modemet sänger av wlan funktionen(lampan för wlan slutar lysa).

På supporten hade dom inget svar(dom skulle ringa upp mig senare), byte av modem kanske det enda alternativet? Någon som har haft samma problem eller en lösning? Tacksam för alla tips

Känner igen det på cisco epc 2425 och 2434, det ska tydligen komma en upgrade i sensommar/höst. Netgear har jag ej hört talas om detta på om du har sådan modem. Svårt att veta då du ej nämner detta.
Citera
2010-08-11, 17:33
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sicore

Låter som att modemet måste bytas ut. Bara tala med supporten och be om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av PhunkyNord
Känner igen det på cisco epc 2425 och 2434, det ska tydligen komma en upgrade i sensommar/höst. Netgear har jag ej hört talas om detta på om du har sådan modem. Svårt att veta då du ej nämner detta.

Behöver ju inte vara så att han har Netgear som modem då han inte nämner vilken hastighet han har uppdaterat till. ex ifall han har upp till 25 mbit så har han modemet Cisco EPC2425. Om han har 100 mbit är det ett Netgear CG 3100.
Citera
2010-08-11, 22:44
Medlem
Jag har bara gjort en marginell uppgradering, har modemet Cisco EPC2425. Btw comhem ringde aldrig upp, får ringa dom imorrn igen. Min första tanke var också att byta modemet. Tacksam för hjälpen!
Citera
2010-08-12, 00:55
Medlem
Tubby Steves avatar
Har en Cisco EPC2434, problemet är att om jag har för många aktiva torrenter så lägger routern ner då och då (nån gång i timmen/varannan timme).
Kan ha runt 15-20 torrenter som max. Har öppnat portarna för utorrent och tagit bort IP flood detection.
Någon som har tips vad man kan göra? routern lägger ner och bootar om sig själv.
Citera
2010-08-16, 08:05
Medlem
Har haft modemet EPC2434 i 5 dagar nu och den har rebotat sig 2-3 ggr per dag... har ringt en tekniker som kommer och kollar på det på idag... men vill ändå lyfta upp frågan med er.

Har stängt av IP flood detection då det påverkaded allt jag gjorde när man hade igång en torrent... sidor ville inte öppna sig och allt hängde sig... samt så hade jag jitter och dålig ping... efter att jag gjorde den justeringen så flöt allt på som vanligt och jag fick A på pingtest.net

Men, detta hjälpte ju inte mig då skiten rebotar sig ändå... avvaktar med att stänga av Firewall tills teknikern sagt sitt...

Förutom att den rebotar sig så har alla sidor blivit avsevärt slöare...

Sedan är det rätt sugit att denna modem/router man får inte stöder senaste 802.11n utan bara upp till 802.11g... speciellt när jag nu har en Xbox 360 Slim som har 802.11n och det hade även min D-Link 655.

D-Linken kan jag inte ens använda längre då detta modem (vad jag vet) inte går att använda bara som ett modem...

Hade jag inte bott i ett Com Hem hus hade jag aldrig använt deras tjänster...

Någon som har eller har haft samma problem? Någon som har en lösning på problemen?
Citera
2010-08-16, 22:57
Medlem
Tubby Steves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeedi
Har haft modemet EPC2434 i 5 dagar nu och den har rebotat sig 2-3 ggr per dag... har ringt en tekniker som kommer och kollar på det på idag... men vill ändå lyfta upp frågan med er.

Har stängt av IP flood detection då det påverkaded allt jag gjorde när man hade igång en torrent... sidor ville inte öppna sig och allt hängde sig... samt så hade jag jitter och dålig ping... efter att jag gjorde den justeringen så flöt allt på som vanligt och jag fick A på pingtest.net

Men, detta hjälpte ju inte mig då skiten rebotar sig ändå... avvaktar med att stänga av Firewall tills teknikern sagt sitt...

Förutom att den rebotar sig så har alla sidor blivit avsevärt slöare...

Sedan är det rätt sugit att denna modem/router man får inte stöder senaste 802.11n utan bara upp till 802.11g... speciellt när jag nu har en Xbox 360 Slim som har 802.11n och det hade även min D-Link 655.

D-Linken kan jag inte ens använda längre då detta modem (vad jag vet) inte går att använda bara som ett modem...

Hade jag inte bott i ett Com Hem hus hade jag aldrig använt deras tjänster...

Någon som har eller har haft samma problem? Någon som har en lösning på problemen?
Kolla en post upp, jag verkar ha exakt samma problem som dig, säg gärna till om du hittar nån lösning på detta. Jag är också i stadiet då jag tänkt stänga av brandväggen också, frågan är bara hur pass sårbar blir man? har windows brandvägg också.
annars går det att brygga en port på routern så den bara fungerar som en switch så man kan använda sin egen router?
Citera
2010-08-17, 19:47
Medlem
En snabb fråga till någon kunnig!

Jag tänkte skaffa Digital TV från Comhem men vill inte betala deras hutlösa priser för en HDTV-Box.

Kan jag köpa en exakt likadan som ComHem använder sig av och det funkar utan problem?

Boxen i fråga är:

http://www.comhem.se/comhem/tv/digit...2/-/index.html

http://www.netonnet.se/art/tv-och-bi...C/123402.4274/

MvH Erazor
Citera
2010-08-17, 21:54
Medlem
Maobaos avatar
Hallå där! Skaffade ComHem Bredband Large igår hos en återförsäljare. Gick hem och installerade modemet och drog nätverksladden ända från vardagsrummet till sovrummet där datorn står och internetet flöt på felfritt. Mätte upp 28 mbit/s på bredbandskollen och det var inga problem. Aktiverade sedan det trådlösa nätverket och knappade in ett password, även detta var det inga problem med. Mätte upp 13 mbit/s men bryr mig om det eftersom jag kör med sladd ändå. (Windows XP)

Anledningen till att jag aktiverade det trådlösa nätverket var för att min sambo skulle kunna surfa från både hennes stationära samt mini-PC utan att dra flertalet sladdar genom hela lägenheten.
Mini-PCn (Windows 7) fungerade direkt, bara att knappa in passwordet och köra igång.

Problemet är det att hennes stationära (Windows 7) inte kan ansluta till nätverket. Datorn känner av det, låg styrka dock, men antingen står det att det inte gick att ansluta eller så kommer password request upp som vanligt men då står det bara att det är fel password efter att ha skrivit in det (~50 gånger)

Någon som kan ha ett hum om vad det är frågan om?
Citera
2010-08-25, 07:59
Medlem
comhem verkar ligga nere? kör med tele2 3g modem och kommer inte in på comhem.se och nätet verkar inte funka heller.

tur man har ett 3g modem liggandes....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in