2010-09-12, 14:43
Medlem
berrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boddam
Har nyligen skaffat comhem, funkar katastrofalt. Jag hade räknat med bättre service i afrikas öken med mobilt bredband än vad jag får nu.

Hur som helst, desperat som jag är tänkte jag byta DNS server för att se om det gör någon skillnad, men hur fan gör jag detta?

Jag loggar in på comhems Cisco router/modem via 192.168.0.1. Sen ändrar jag DNSer och klickar Apply. Modemet startas om och mina nya DNSer står inmatade. MEN när jag går in på t.ex. google.com så ändras mina DNSer tillbaka till comhems default dns ip.

Bakom DNS står det (static only). Menar de seriöst att jag inte kan ändra DNS? Någon som vet? Orkar inte sitta 30min i kö till support just nu..
Du ändrar DNS:en i din dator istället. Eftersom du har inbyggd router i modemet så sätter du en statisk IP också. Du skrev aldrig vilket typ av fel du hade btw.. Kan ju vara en början.
Citera
2010-09-15, 18:19
Medlem
Hur lång tid tar det att få in en ny kanal om man beställer den? Uppgraderade till Canal+Max idag och hade hoppat på att få se AIK vs Linköping men hockeykanalen är fortfarande krypterad
Citera
2010-09-15, 18:50
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW250
Hur lång tid tar det att få in en ny kanal om man beställer den? Uppgraderade till Canal+Max idag och hade hoppat på att få se AIK vs Linköping men hockeykanalen är fortfarande krypterad
Låt boxen stå på samma kanal i en timme så är det löst sen.
Citera
2010-09-18, 22:25
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
När man ska låta kanalen stå i 60 minuter, står det något på tvn eller är det bara svart? Satt i mitt kort men det blev bara svart.
Citera
2010-09-30, 01:37
Medlem
Dalailamas avatar
Äntligen fri!

Min bindningstid har gått ut och jag har "bara" 3 månader kvar nu fram tills dess att jag är fri! (uppsägningstiden)

Hatar Com Hem över allt annat och är verkligen lycklig

Asen kontrade dock fort genom att stänga av mitt abonnemang (jag bestred en felaktig faktura). Jag fick, efter mycket krångel, idioterna i kundtjänst att sätta på skiten igen men nu startar modemet ca var femtonde minut.

Någon som har tips på vad jag bör göra? Det funkade innan de stängde av tjänsten. Modemet är av märket Cisco EPC2425.
Citera
2010-09-30, 09:03
Medlem
berrehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
Asen kontrade dock fort genom att stänga av mitt abonnemang (jag bestred en felaktig faktura)..
Lol.. Skyll dig själv då, riktigt korkat gjort måste jag säga.

Citat:
Någon som har tips på vad jag bör göra? Det funkade innan de stängde av tjänsten. Modemet är av märket Cisco EPC2425.
Bor du i fd.UPC-nätet räcket det med att factoryresetta modemet (ny mjukvara). Övriga sverige: Gå in på 192.168.0.1 och kolla så IP-Flood Detection är avstängt under "Services", stäng av Firewall också. Aktivera Wifi under Wireless>Basic med en fast kanal / Europe (DE).

Stäng av WPS under Wireless>Security.
Citera
2010-09-30, 09:03
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Äntligen fri!

Min bindningstid har gått ut och jag har "bara" 3 månader kvar nu fram tills dess att jag är fri! (uppsägningstiden)

Asen kontrade dock fort genom att stänga av mitt abonnemang (jag bestred en felaktig faktura). Jag fick, efter mycket krångel, idioterna i kundtjänst att sätta på skiten igen men nu startar modemet ca var femtonde minut.

Bor du i Stockholm och före detta UPC-nätet börjar du med att fabriksreseta modemet.
Därefter går du in på 192.168.0.1 -> Wireless Security och dubbelkollar att WPS Config är avstängd. Kolla även under Firewall - Options och se till att IP Flood detection är av.

Bor du utanför det gamla UPC-nätet gör du samma sak, men struntar i fabriksreseten.
Citera
2010-09-30, 15:36
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Bor du i Stockholm och före detta UPC-nätet börjar du med att fabriksreseta modemet.
Därefter går du in på 192.168.0.1 -> Wireless Security och dubbelkollar att WPS Config är avstängd. Kolla även under Firewall - Options och se till att IP Flood detection är av.

Bor du utanför det gamla UPC-nätet gör du samma sak, men struntar i fabriksreseten.

Får se om det funkar nu

Kan du förklara med enkla ord precis vad jag har gjort?
Citera
2010-09-30, 17:26
Bannlyst
Sitter här och har svårt att välja mellan L som har 63 kanaler och M som har ca 35 kanaler.
I stort sätt så är jag bara mest intresserad av kanaler som NG, tv4 sport(ufc), discovery, och history.
Jag har tittat hur hur mycket det skulle bli om jag tog lös kanaler och man kommer ändå upp i den summan av ca 200 kronor, då är det mer lönsamt att ha antingen L eller M, har man råd att betala så kan man betala en hundring till och få mer kanaler so man kan slötitta på ?
Ni som har utbudet L eller M, än ni nöjda med vad som sänds ?
Citera
2010-09-30, 17:27
Bannlyst
Citat:
Äntligen fri!

Är du inte nöjd med comhem ?
Citera
2010-09-30, 18:00
Medlem
Dalailamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onliner
Är du inte nöjd med comhem ?

Eftersom jag skriver att jag "hatar comhem" över allt annat så är svaret ganska uppenbart.

Nej det är jag inte. Både deras produkter och kundtjänst är skit. Eviga driftstörningar, otrevlig supportpersonal samt felaktiga fakturor som man måste bråka om i evigheter för att få makulerade.
Citera
2010-09-30, 18:59
Bannlyst
Du bor inte i ett sk "comhem" hus eftersom du har störningsproblem hela tiden, vilken annan bolag haru tänkt dig ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in