2010-11-10, 16:28
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Avslutat. Fick för några dagar sedan veta att ärendet förts över till ny avdelning.

Och beskedet idag:
"Således innebär detta att uppkomna fordringar hos Com Hem AB avskrives och inkassokraven du erhållit återkallas. Dina avtal med Com Hem är avslutade.

Din begäran om skadestånd finner vi inte skälig då vi nu hävt det avtal du bestridit och återkallat uppkomna fordringar, vilket medför att du inte lider någon ekonomisk skada. Vi ber om ursäkt för det inträffade. "
Najs!!!
Citera
2010-11-10, 16:39
Medlem
I min lägenhet installerades Telia fiberlan. Då gjorde jag mig av med ComHem som funkade förhållandevis bra (bara enstaka störningar, men bra fart).

Efter någon månad eller två ringde ComHem på dörren och börja joxa. Jag sa att jag var nöjd, tack och adjö och stängde dörren. Absolut lättaste sättet att bli av med sånt folk.
Citera
2010-11-10, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Avslutat. Fick för några dagar sedan veta att ärendet förts över till ny avdelning.

Och beskedet idag:
"Således innebär detta att uppkomna fordringar hos Com Hem AB avskrives och inkassokraven du erhållit återkallas. Dina avtal med Com Hem är avslutade.

Din begäran om skadestånd finner vi inte skälig då vi nu hävt det avtal du bestridit och återkallat uppkomna fordringar, vilket medför att du inte lider någon ekonomisk skada. Vi ber om ursäkt för det inträffade. "

Grattis! Vilka jävla svin
Citera
2010-11-10, 22:14
Medlem
ultramagnuss avatar
comhem problem av ny nivå

Jag har nyss flyttat till göteborg
jag bor i ett comhemhus (tre hål i väggen)

MEN det har nyss installerat fiber som kommer igång i början av nästa år

MEN jag vill ha internet nu, nu sitter jag på nått trådlöst dongelmodemskit som slutar fungera typ imorrn

jag har tänkt att fixxa comhem utan bindingstid (60kr extra i månaden)

men jag förstår verkligen inte deras hemsida

SAMT vi har inte direkt den bästa ekonomin

vad kommer comhem kosta mig? om jag säger att jag vill ha det sen samma säger upp det så jag bara får 3 månader?

vad kostar modemen? kan man köpa ett på blocket? vilket ska man ha? osv?

jag spelar mycket så ping är verkligen en faktor att räkna med snälla hjälp
Citera
2010-11-10, 22:20
Medlem
trosfuktarns avatar
dem skickar med ett modem? ring dem så får du alla svar. annars har jag ett modem som ligger och skräpar i gbg. skaffade just 100mbit så fick ny.
Citera
2010-11-10, 22:23
Medlem
ultramagnuss avatar
jo men det jag tänkte var att vi inte kommer att köpa ett dyrt modem när vi har den begränsade ekonomin som vi har för bara tre månader.

vilka hastigheter pallar ditt mdoem du ahr ligger skräpandes?
Citera
2010-11-10, 22:25
Medlem
trosfuktarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultramagnus
jo men det jag tänkte var att vi inte kommer att köpa ett dyrt modem när vi har den begränsade ekonomin som vi har för bara tre månader.

vilka hastigheter pallar ditt mdoem du ahr ligger skräpandes?

du borde säga till dem att du tänker fortsätta med comhem så fort ni får fiber. jadu har haft det till både 2 och 24. tror det är tele i det också.
Citera
2010-11-10, 22:52
Medlem
ultramagnuss avatar
nice

om jag tar bindingstid så är jag fast i ett år, jag vill ut så fort fibret funkar
Citera
2010-11-10, 22:58
Medlem
Ultimatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ultramagnus
nice

om jag tar bindingstid så är jag fast i ett år, jag vill ut så fort fibret funkar
Vore det inte lättare om du skaffade ett mobilt bredband fram tills dess och sen skaffar fiber när det väl dyker upp?

Har en egen fråga angående modem: jag har haft ett sånt där gammalt i evigheter nu med bara en port, hur ska jag göra för att få ett nytt, trådlöst med flera portar?
Citera
2010-11-10, 23:02
Medlem
ultramagnuss avatar
threadstealer much?

vi är två som ska ha internet och då lär vi ah en dongel var vilket blir dyrare

samt kan jag inte spela på dongel
Citera
2010-11-10, 23:11
Medlem
qrizzes avatar
Först och främst.

Vad har du tänkt dig och göra på internet?

Ifall det är att spela lite spel. Kanske kolla lite på youtube och almänt surfa som vanligt så räcker deras 5 mbit tjänst för 199 kr (259 kr utan bindningstid)

Då du köper utan bindningstid så måste du betala ca 500 kr för ett modem. Men självklart finns det billigare som är begagnade. Kolla på blocket eller tradera.

Så om vi säger att du har bredband 5 mbit i 5 månader så kommer det kosta dig 1295 kr. Sedan tillkommer självklart kostnaden för modemet.
Citera
2010-11-10, 23:33
Medlem
ultramagnuss avatar
trosfuktarn kan jag komma och hämta ditt gamla imorgon? =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in