2011-07-23, 17:44
Medlem
Bamsetramses avatar
edit
Citera
2011-07-23, 17:47
Medlem
Windom_Earls avatar
Någon mer som har driftstörningar på comhems bredband just nu? Det fungerade fint fram till för någon timme sedan, sedan slutade nätet svara på bland annat http. Redan etablerade anslutningar, tex mot IRC-servrar, fungerade dock (så det kan inte vara modemet som är trasigt pga blixtnedslag tex). Vanligtvis när detta sker så är universalmedicinen att starta om modemet, men det fungerade inte den här gången utan gjorde saken värre eftersom det förstås bröt mina redan etablerade anslutningar.

Internet har varit nere en dryg timme nu och driftstatussidan på comhem.se är i vanlig ordning fullkomligt värdelös. Inte en enda gång då jag har haft driftstörningar (bekräftade av comhems support) så har de lagt upp info om detta på deras driftstatussida.
Citera
2011-07-23, 17:51
Medlem
Bamsetramses avatar
Ja något är definitivt fel just nu, har väldigt låga hastigheter och ostabil lina.
Citera
2011-07-23, 17:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Ligger på 114/11 och övrigt surfande fungerar bra så klagar inte på hur de funkar på västkusten.
Citera
2011-07-23, 18:03
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsetramse
Ja något är definitivt fel just nu, har väldigt låga hastigheter och ostabil lina.
Tack för svar!

Så var det för mig i någon kvart innan linan slutligen dök helt. Hoppas din lina klarar sig bättre än min. Får man fråga var i landet du befinner dig? Jag sitter i Örebro, centralt.

Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Ligger på 114/11 och övrigt surfande fungerar bra så klagar inte på hur de funkar på västkusten.
Problemen verkar således vara lokala. Tack för feedback!
Citera
2011-07-31, 18:37
Medlem
puckots avatar
Nu har jag inte läst tråden, så det här felet kanske redan har tagits upp. Men då får ni ha överseende eller hänvisa mig till det inlägget.

Jag köpte en såndär hd-modul för några dagar sedan, och allt har flytit på bra utan problem. Med undantag för ett skumt fel som har upprepat sig flera gånger. Redan första kvällen när jag tänkte inviga hd-modulen genom att kolla på nån film på Canal+ Film HD, så plötsligt stängdes ljudet av och istället hör man ett brusande i tvns högtalare. Jag slår över till någon annan kanal för att se om det är samma fel där också, men nej, där funkar allt perfekt, så jag konstaterar att det bara är Canal+ Film HD som brusar. Attans tänkte jag och antog att det bara var något tillfälligt fel, och tänkte jag avvaktar och ser om det går över och slog över till en annan kanal. Någon timme senare slår jag över till Canal+ Film HD och då verkar problemet löst sig.

Men tror ni inte att samma fel uppenbarar sig kvällen efter det, och det som är ännu skummare är att felet uppenbarar ungefär samma tid och under ungefär samma tidsintervall. Jag har inte tagit tid exakt när det börjar och exakt hur länge det håller på, men det brukar komma igång någon mellan 21.00-22.00 och sen kan det hålla på i ungefär 1-1,5 timme eller något sådant. Och samma fel har uppenbarat sig ungefär samma tid och tidsintervall under minst 3-4 dagar nu. Och börjar bli lite frusterande när man som betalande kund att inte kunna glo på dom filmer som sänds under den tiden.

Ok, att man ser bilden och kan hänga med i texten vad dom säger för något. Men när man bara hör ett brusande ljud så förstör det ju hela film upplevelsen. Är någon mer som har samma skumma fel eller är det bara jag? Hade tänkt kontakta Comhem, men frågan är om felet ligger hos dom eller om det är Canal+ som är den felande länken? För jag kan inte tänka mig att felet skulle ligga hos mig, när felet bara uppenbarar sig på en kanal och samma tid varje dag.

Det kan ju vara så att dom är medvetna om problemet, men att services dröjer eller något för att det är semestertider, vad vet jag.
Citera
2011-07-31, 22:34
Medlem
puckots avatar
Ikväll har faktiskt inte felet yttrat sig ännu, så förhoppningsvis är det löst nu. Bara att hålla tummarna för att det inte återkommer då.
Citera
2011-08-07, 23:12
Medlem
Helle031s avatar
Jag har Medium 8 favoriter.
Hur får jag text på National Geographic HD?
På t ex Travel Channel och TV1000's filmkanaler kan jag ställa in text via text-tv men det verkar inte gå att göra på National Geographic?

Har CA-modul.
Citera
2011-08-08, 09:30
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Jag har Medium 8 favoriter.
Hur får jag text på National Geographic HD?
På t ex Travel Channel och TV1000's filmkanaler kan jag ställa in text via text-tv men det verkar inte gå att göra på National Geographic?

Har CA-modul.
Hm. Det kan vara något större fel, det vill säga att textningen ligger nere för alla i ett visst område eller alla. Enklast här tror jag är att ringa till Com hem.
Citera
2011-08-08, 19:01
Medlem
49450s avatar
Hej slänger in en fråga.
ComHem erbjuder mig 6mån gratis 100mbit internet (fast) och tv på detta med 8 valfria kanaler. Dessutom får jag en digitaltvbox och router för 1kr.

resterande 6mån är 499kr i månaden och bindningstiden är 12mån.

Räknar man på detta blir det totalt ca 3000kr om jag säger upp det den 9månaden.

Vad säger ni om detta. någon som har erfarenhet eller vet någon hake med detta?
Citera
2011-08-08, 20:33
Medlem
Adam.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 49450
Hej slänger in en fråga.
ComHem erbjuder mig 6mån gratis 100mbit internet (fast) och tv på detta med 8 valfria kanaler. Dessutom får jag en digitaltvbox och router för 1kr.

resterande 6mån är 499kr i månaden och bindningstiden är 12mån.

Räknar man på detta blir det totalt ca 3000kr om jag säger upp det den 9månaden.

Vad säger ni om detta. någon som har erfarenhet eller vet någon hake med detta?
Jag skulle säga att det är ett väldigt bra erbjudande.
Citera
2011-08-08, 20:50
Medlem
Xiztecs avatar
Behöver jag en HDbox för att kunna kolla på HDkanaler eller räcker det med att min TV är HD kompatibel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in