2012-07-11, 19:51
Medlem
Jag har haft samma problem i 2 jävla månader minst är så jävla trött på skiten, Idag skulle com hem komma hem till mig och fixa det men nej klart som fan dem inte dyker upp! Får sånt jävla piss svar från kundservicen så det är löjligt. Nu har bilden på tvn gått så nu är det bara internet som går ner ehm jadu var och varann jävla timme och det är inget skitsnack. Kan det vara fel på min router? eller ligger felet hos com hem. Grannen bredvid har inga problem alls med sitt nät dock har han ett annat företag än com hem som jag har.
Citera
2012-07-12, 20:18
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenxd
Jag har haft samma problem i 2 jävla månader minst är så jävla trött på skiten, Idag skulle com hem komma hem till mig och fixa det men nej klart som fan dem inte dyker upp! Får sånt jävla piss svar från kundservicen så det är löjligt. Nu har bilden på tvn gått så nu är det bara internet som går ner ehm jadu var och varann jävla timme och det är inget skitsnack. Kan det vara fel på min router? eller ligger felet hos com hem. Grannen bredvid har inga problem alls med sitt nät dock har han ett annat företag än com hem som jag har.

Det är Com Hems problem, eftersom alla jag känner som har Com Hem har samma problem, medans andra vänner med Tyfon och Telia har inge problem alls. Har gett upp med supporten från Com Hem. Har väntat på ett samtal från dom i 1 vecka nu och innan det så väntade jag 3 gånger på ett samtal fast fick inget då heller. Alla som läser detta, skaffa inte Com Hem. Till och med Glocalnet är bättre....
Citera
2012-07-13, 14:05
Medlem
Tja hade precis en tekniker hemma hos mig och vad problemet låg hos mig var några av mina sladdar som sitter i routern (modem sladden har jag för mig) var riktigt jävla kass och sen hade vi någon från boxen. Vi skall även köpa en ny förstärkare för sladdarna. Men nu funkar allt som det ska enligt honom! Hoppas det löser sig för er guys
Citera
2012-07-13, 21:04
Medlem
Har nu fryst mitt Comhem för att jag har gratis indraget hemma...

Kan jag använda ComHem´s Modem/Router till mitt telia som är indraget i lägenheten..?
Citera
2012-07-13, 21:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Nej, comhem har inte samma teknik som telia för internettrafiken.
Citera
2012-07-13, 21:17
Medlem
sharpedges avatar
Till TS:
Jag hade ett liknande problem när jag satt med ComHem XL.

Titt som tätt i veckan slutade bredbandet att fungera. Allting lös på modemet, men enligt de loggar som finns om man loggar in mot routern hade den timeouts mot DHCP-servern, eller ja, Link down. Jag startade om modemet och sen brukade det fungera, men ibland tog det uppåt någon halvtimme innan bredbandet kom igång igen.
Dessa problem uppstod lite då och då på oregelbundna tider. Jag kontrollerade driftstörningar, men inga fanns. Ringde ComHemsupporten, men dem hade inga fel mot mitt modem och dem såg inga fel.
Fabriksresettade ett antal gånger, men hade fortfarande samma fel.

Lärde mig att leva med det och fick lite då och då starta om modemet. En dag slocknade hela modemet, efter ca 1 år och ngra månader. Jag ringde då Comhemsupporten som sa att det inte fanns någon garanti kvar och om jag ville ha ett nytt modem så fick jag binda mig ytterligare ett år... Han gav också tipset att det skulle kunna vara strömadaptern som i detta fallet var korrekt och efter att ha köpt något halvfabrikat på teknikmagasinet så höll modemet sig tills jag sa upp abb, dock med samma problem sedan innan.
Citera
2012-07-13, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Nej, comhem har inte samma teknik som telia för internettrafiken.

Tack för svar..
Citera
2012-07-14, 23:57
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenxd
Tja hade precis en tekniker hemma hos mig och vad problemet låg hos mig var några av mina sladdar som sitter i routern (modem sladden har jag för mig) var riktigt jävla kass och sen hade vi någon från boxen. Vi skall även köpa en ny förstärkare för sladdarna. Men nu funkar allt som det ska enligt honom! Hoppas det löser sig för er guys

Hur får jag en ny sån sladd till modemet som passar?
Citera
2012-07-15, 00:08
Medlem
Jag och mina grannar har samma problem. Har varit i kontakt med kundtjänst ett antal gånger utan att problemet hittats. Provat det mesta och nu är det nytt modem som skall testas. Men eftersom vi får problem samtidigt tror jag inte det kommer hjälpas. Fortsättning följer...
Citera
2012-07-15, 00:38
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nett77
Jag och mina grannar har samma problem. Har varit i kontakt med kundtjänst ett antal gånger utan att problemet hittats. Provat det mesta och nu är det nytt modem som skall testas. Men eftersom vi får problem samtidigt tror jag inte det kommer hjälpas. Fortsättning följer...
Har ni fått ett nytt modem av Com Hem eller ska ni bara köpa ett annat nytt modem?
Citera
2012-07-15, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogily
Har ni fått ett nytt modem av Com Hem eller ska ni bara köpa ett annat nytt modem?

Efter massor av problem och dåligt bemötande bjuder de på ett nytt modem. Strömkabekn bytte vi ut för en månad sedan.
Citera
2012-07-15, 14:50
Medlem
Rogilys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nett77
Efter massor av problem och dåligt bemötande bjuder de på ett nytt modem. Strömkabekn bytte vi ut för en månad sedan.

Så det funkade inte tidigare fast ni hade bytt strömkabeln till modemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in