2012-11-08, 16:26
Medlem
G0G0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haauta
Mitt internet brukar sluta funka för en millesekund då och då. vad kan detta bero på?

Det gör mitt också och har alltid varit så med Com Hem. Har haft 3st olika kabelmodem genom
åren. Ingen verkar veta varför heller.
Citera
2012-11-08, 16:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haauta
Mitt internet brukar sluta funka för en millesekund då och då. vad kan detta bero på?
De gånger jag haft såna problem så har det berott på nätfel med comhem.
Citera
2012-11-11, 13:51
Medlem
Varför måste man ha comhems äckliga modem? Har redan en router som är mycket bättre än deras dåliga och osnygga.
Citera
2012-11-11, 14:28
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KundvagnMedGrot
Varför måste man ha comhems äckliga modem? Har redan en router som är mycket bättre än deras dåliga och osnygga.

En router har inget modem. Helt olika funktion. Kabelmodem och ADSL modem är också olika saker.
Modulator/Demodulator, MODEM,
Modulatorn gör om ettor och nollor till toner eller signaler som kan skickas på kabel/telefontråd.
Demodulatorn gör om toner eller signaler på kabel/telefontråd till ettor och nollor.
Citera
2012-11-11, 15:01
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KundvagnMedGrot
Din router kan inte omvandla signalerna från uttaget. Dock suger ju deras modem getpung så stäng av NAT och koppla in din router och sen slutar du gnälla.
Citera
2012-11-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Din router kan inte omvandla signalerna från uttaget. Dock suger ju deras modem getpung så stäng av NAT och koppla in din router och sen slutar du gnälla.
Okej tack
Senast redigerad av KundvagnMedGrot 2012-11-11 kl. 16:55.
Citera
2012-11-12, 13:48
Medlem
jossehhs avatar
Är comhem överlag ett dåligt företag?
Har idag haft min sämsta dag med comhem någonsin.

1. Har autogiro med dom men ändå valde dom att skicka fakturan via papper . 11 kronors faktura med 45 kronors fakturaavgift blev 56 kronor. 11 blev 56. ANTAR att jag inte är ensam över att bli arg över detta?!?

2. Internet funkar inte. slutade funka några minuter över 8 imorse, är GANSKA säker på att det inte alls är "trasigt", utan tror att dom gör något underhåll själva, vad tror ni?

3. Efter att min räkning för en dags internet blev 56 jävla kronor(se nr 1) är jag arg över att det inte funkar idag. Ringer för att fråga ang eventuell kompensation, ska jag betala 56 jäkla kronor för en dag ska dom fanimej inte komma undan med att jag ska betala för en enda dag, när internet inte funkar.
Då sa tjejen i kundtjänst: Du får ersättning när internet varit trasig i 24 timmar, Efter att du har felanmält det!
?!?!?!?!?!
Är detta rätt och riktigt?! Tycker ni det är ok att bara ersätta från det att man ringt? Betalar man ändå inte för en tjänst och ska få den? Ska det spela någon roll om jag behövt den eller inte? Har det då inte funkat och jag kommer på det, varför ska dom vara så jäkla fula att ersätta från när jag ringde?!

4. Tjejen frågade även vilket bredband jag hade, och visste jag inte, det sitter i väggen och kommer till datorn, ungefär så bra på det är jag. Hon blev då arg, och tvingade mig att ta reda på det själv. Borde inte dom med mitt kundnummer kunna se det, istället för att få mig att leta igenom halva mitt kontor efter ett papper där det står?

Är comhem såhär värdelöst dåliga? Har jag bara haft otur?
Citera
2012-11-15, 19:27
Bannlyst
driftstörning

jävla fitt com hem. internet har inte funkat sedan tolv tiden idag o internet funkar inte än. Jag kollade deras sida och knappade in min adress för att se om de nån driftstörning o de visa sig vara det. De säger att de kmr att fixa störningen den 17 november kl 20.00. Vad fan ska ja göra? Kan ja begära skadestånd? Ja behöver internet för att göra en del uppgifter. Hur kopplar jag min iphone 4s och dess 3G nät till datorn så ja kan spela från där? Driftstörningen är nog inte så utbrett eller är den där? Jag bor i stockholms södra förorter. Är det drabbade för alla elr bara för mig? ja blir galen utan internet
Senast redigerad av argtomte 2012-11-15 kl. 19:29.
Citera
2012-11-17, 09:10
Medlem
FillilutteN2s avatar
Beställde igår bredband, 30/1mbit. Sa att vi redan hade modem+router. Ett Cisco epc2425. Alla lampor lyser och jag får dns men kommer inte ut på internet i alla fall. Supporter säger att det modemet endast klarar upp till 25mbit. Stämmer detta och går det inte att då igång internet alls med detta modem när vi har 30/1? Måste isåfall beställa ett äckligt cg3100 som är sämsta routen i världen.

Tacksam för hjälp!
/filli
Citera
2012-11-17, 11:00
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FillilutteN2
Beställde igår bredband, 30/1mbit. Sa att vi redan hade modem+router. Ett Cisco epc2425. Alla lampor lyser och jag får dns men kommer inte ut på internet i alla fall. Supporter säger att det modemet endast klarar upp till 25mbit. Stämmer detta och går det inte att då igång internet alls med detta modem när vi har 30/1? Måste isåfall beställa ett äckligt cg3100 som är sämsta routen i världen.

Tacksam för hjälp!
/filli
Jasså, Com hem har höjt hastigheten? Trevligt.
Cisco EPC2425 klarar endast 25 Mbit nedströms, så för att få ut de extra fem behöver du CG3100.

Dock har det inget att göra med att du inte kommer ut på internet. Eftersom alla lampor lyser är modemet förmodligen inte inloggat ordentligt. Ring och be att de loggar in ditt modem.

Ska du inte köra med en extern router så föreslår jag att du kör på EPC-modemet, ska du köra med extern router kan du lika gärna skaffa dig ett Netgear-modem. Detta underlättar om du i framtiden vill ha högre hastigheter.
Citera
2012-11-19, 20:33
Medlem
Vadå Flyttavgift comhem

Är det fler som mej som tycker att 250 spänn e lite saftigt pris att betala när man flyttar å har comhem?
Citera
2012-11-19, 21:10
Medlem
SmallTowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elin88
Är det fler som mej som tycker att 250 spänn e lite saftigt pris att betala när man flyttar å har comhem?

Ja.

250kr för att klicka i en ruta hos en person på kundservice.

Men är företaget girigt så är det !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in