2012-11-20, 15:54
Bannlyst
Är det nån annan som har signalfel?
Citera
2012-11-21, 12:31
Medlem
Bara jag som laggar RÖV i Heroes of Newerth (HoN) med com hem?
Citera
2012-11-21, 16:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenGurka
Är det nån annan som har signalfel?
jodå det finns nog åtskilliga tusentals människor mellan smygehuk och treriksröset som har signalfel...till nästa gång, tänk på att skriva var i sverige du befinner dig.
Citera
2012-11-21, 16:35
Medlem
FlyWithLucys avatar
Jag ska flytta till Comhemhus och tänkte ringa dem och anmäla att jag vill ha bredband. Såg att de har något erbjudande på Digital TV som de kallar Knockout och de är halva priset på alla abbonemang.
Jag hade inte tänkt att skaffa digital TV eftersom jag inte ser så mycket på TV men detta ser ju billigt ut eller är de några dolda avgifter?

Finns filmkanalerna på Comhem digital TV XL?
Citera
2012-11-21, 22:07
Medlem
GameOnTodays avatar
Jag funderar på att ställa om min com hem router till en brygga och ansluta till en router istället. Kommer det på något göra min anslutning mot internet mindre säker?
Citera
2012-11-22, 05:06
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyWithLucy
Jag ska flytta till Comhemhus och tänkte ringa dem och anmäla att jag vill ha bredband. Såg att de har något erbjudande på Digital TV som de kallar Knockout och de är halva priset på alla abbonemang.
Jag hade inte tänkt att skaffa digital TV eftersom jag inte ser så mycket på TV men detta ser ju billigt ut eller är de några dolda avgifter?

Finns filmkanalerna på Comhem digital TV XL?
När du ändå är på deras hemsida och är nyfiken på vilka kanaler som ingår så kan du ju bara trycka på just TV XL och kolla själv. Fy ända in i helvete vad lat du är, skämmes ta mig fan.

Filmkanaler ingår men då jag gissar att du menar Viasats och C mores filmpaket så är svaret nej.
Citera
2012-11-22, 19:53
Medlem
FlyWithLucys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
När du ändå är på deras hemsida och är nyfiken på vilka kanaler som ingår så kan du ju bara trycka på just TV XL och kolla själv. Fy ända in i helvete vad lat du är, skämmes ta mig fan.

Filmkanaler ingår men då jag gissar att du menar Viasats och C mores filmpaket så är svaret nej.

Det stod att det ingick 70 kanaler men inte vilka kanaler, men jag ska googla på det.
Tycker deras hemsida va ganska krånglig
Citera
2012-11-23, 17:25
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyWithLucy
Det stod att det ingick 70 kanaler men inte vilka kanaler, men jag ska googla på det.
Tycker deras hemsida va ganska krånglig
https://www.comhem.se/comhem/tv/digi...0/-/index.html

Tryck på fliken där det står 70+ kanaler så ser du vilka det är som ingår.
Citera
2012-11-23, 21:55
Medlem
sigurts avatar
Jag har sett för länge sen i denna tråd att comhem själva går in och svarar.

Jag har ett jävligt jobbigt problem.

Min internetuppkoppling fungerar som den ska till min stationära dator där jag har en nätverkskabel som går in.

Trådlöst fungerar det som det ska på 1 av 2 laptops.

Det fungerar alltså klockrent på den ena laptopen.

På den andra står det alltid att man är ansluten. Man surfar runt, och plötsligt tappar man kontakten verkar det som, man får bara "sidan kan ej visas" Sen är det så i några minuter innan det börjar fungera igen.

Det jag har gjort är att testa datorn med en annan uppkoppling hemma hos en kompis, det fungerade klockrent!

Jag har gjort en omstart på modemet, det blev ingen skilland.
Jag har gjort en reset på modemet, det blev ingen skillnad.

Så vad kan detta vara?

Datorn är alltid ansluten när man använder en annan trådlös uppkoppling.
Min andra laptop fungerar som den ska trålöst.

I min värld är det nått knas med modemet?
Citera
2012-11-23, 22:21
Medlem
kaptentus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
Jag har sett för länge sen i denna tråd att comhem själva går in och svarar.

Jag har ett jävligt jobbigt problem.

Min internetuppkoppling fungerar som den ska till min stationära dator där jag har en nätverkskabel som går in.

Trådlöst fungerar det som det ska på 1 av 2 laptops.

Det fungerar alltså klockrent på den ena laptopen.

På den andra står det alltid att man är ansluten. Man surfar runt, och plötsligt tappar man kontakten verkar det som, man får bara "sidan kan ej visas" Sen är det så i några minuter innan det börjar fungera igen.

Det jag har gjort är att testa datorn med en annan uppkoppling hemma hos en kompis, det fungerade klockrent!

Jag har gjort en omstart på modemet, det blev ingen skilland.
Jag har gjort en reset på modemet, det blev ingen skillnad.

Så vad kan detta vara?

Datorn är alltid ansluten när man använder en annan trådlös uppkoppling.
Min andra laptop fungerar som den ska trålöst.

I min värld är det nått knas med modemet?
Det borde vara ett fel på modemet, vilket modem har du? De comhem skickar med är ingen guldklimp direkt.
Citera
2012-11-23, 22:25
Medlem
sigurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptentu
Det borde vara ett fel på modemet, vilket modem har du? De comhem skickar med är ingen guldklimp direkt.

scientific atlanta

Och jag har haft det i säkert 5 år. Det har ju fungerat tidigare klockrent och helt plötsligt blev det problem med en dator. Det känns ändå också märkligt.

Kan jag prova nånting mer att göra innan jag ringer comhem?
Citera
2012-11-23, 23:24
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sigurt
scientific atlanta

Och jag har haft det i säkert 5 år. Det har ju fungerat tidigare klockrent och helt plötsligt blev det problem med en dator. Det känns ändå också märkligt.

Kan jag prova nånting mer att göra innan jag ringer comhem?
Då det fungerar på ena datorn är det inget fel på modemet. Mest troligt är det fel i kompatibiliteten mellan ditt nätverkskort drivrutiner och modemets.

Det du kan testa att göra är att uppdatera dina drivrutiner, då särskilt firmware för IEEE-kortet.

Com hem kommer inte att göra någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in