Citat:
Ursprungligen postat av
RVPTheGreatOne
Kan ju vara värt att kolla upp det där igen då Com Hem inte levererar bredband via ADSL...
Bara en "heads up" liksom..
Okej. Lyssnade inte så noga, han sa det var nån blandning mellan fiber och koppar lösning dom körde med, antog det var ADSL.
Citat:
Och vad kan det bero på? att comhem har väldigt många kunder? att det är väldigt få som säger hur bra det fungerar? att det är väldigt många som klagar vid problem?
Jag har haft comhem i över 10år och det är sällan strul, hastighetsmässigt ligger jag oftast 5-10% över det jag betalar för.
Nåt du kan göra är att prata med grannarna, fråga vad dom har och hur det fungerar.
Så är det ju absolut. För varje missnöjd kund som rabiestuggar över internet finns det 5 andra helnöjda man inte hör nåt av.
Det jag undrar över är om det är smart att välja bort fiber för Comhems lösning. Jag får det billigare, (om inte det är nåt skumt avtal som gör att priset höjs efter bindningstiden även fast det inte ska det och såna grejer, läst om kunder som upplevt det), hastigheten ned är 500 vs 100 om det nu hålls.
Men fiber är väldigt direkt jämfört med nåt modem. Jag vill inte ha massa krångel och en hastighet som studsar upp och ned som en studsboll. Det lutar åt att jag kör på Comhem dock.