2013-03-08, 14:17
Medlem
Unikos avatar
Hur funkar modemet man får av Comhem? Värt att kika på något mer avancerat eller funkar det bra för spel, nedladdning, streaming, osv?

MVH
Citera
2013-03-08, 16:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Modemet(cg3100) funkar för mig men kör med brandvägg, router och allt sånt avstängt samt använder inte den trådlösa delen som får mycket kritik.
Citera
2013-03-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uniko
Hur funkar modemet man får av Comhem? Värt att kika på något mer avancerat eller funkar det bra för spel, nedladdning, streaming, osv?

MVH

Som modem funkar cg3100 bra, men routern är ingen höjdare och stupar lätt vid hög belastning, så satsa på en bättre router om du ska köra trådlöst.
Citera
2013-03-12, 09:28
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Här har jag inget vettigt svar att ge men jag måste dock berömma dig för en utmärkt ställd fråga. De flesta andra i tråden borde ta lärdom av dig.

Varför? Du skriver inte bara staden utan du går till och med på adress. Detta är den information som krävs för att kunna lämna ett bra svar.

Tänkte göra en liten update här och säga att jag är riktigt nöjd med Comhem i mitt område.

http://oi50.tinypic.com/34ovvk7.jpg
Citera
2013-03-12, 21:06
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Tänkte göra en liten update här och säga att jag är riktigt nöjd med Comhem i mitt område.

http://oi50.tinypic.com/34ovvk7.jpg
Fördelen med Com hem är att det är så mycket kapacitet i uttaget att det sällan är problem med låga hastigheter. Skit samma om du kör HDTV samtidigt, hastigheten pinnar på.

När det dock blir problem med kapacitet och överbelastning i området tar det oftast ett jävla tag att fixa. Det är visserligen ganska förståeligt men ack så jobbigt.
Citera
2013-03-12, 23:04
Medlem
Unikos avatar
Citat:
Fördelen med Com hem är att det är så mycket kapacitet i uttaget att det sällan är problem med låga hastigheter. Skit samma om du kör HDTV samtidigt, hastigheten pinnar på.

När det dock blir problem med kapacitet och överbelastning i området tar det oftast ett jävla tag att fixa. Det är visserligen ganska förståeligt men ack så jobbigt.

Förståeligt, javisst. Får hoppas att det inte är något som händer alltför ofta!
Citera
2013-03-13, 00:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Fått intrycket att de kan ha problem i nätet som de inte ser i sina datorsystem, hade rätt mycke strul för några år sen och enligt comhem funkade allt super, först när jag skickade in lite loggar från ett program som pingade 4 servrar på nätet där de fick se hur dålig kontakt jag hade under kvällarna hände det nåt.
Citera
2013-03-13, 06:20
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Fått intrycket att de kan ha problem i nätet som de inte ser i sina datorsystem, hade rätt mycke strul för några år sen och enligt comhem funkade allt super, först när jag skickade in lite loggar från ett program som pingade 4 servrar på nätet där de fick se hur dålig kontakt jag hade under kvällarna hände det nåt.
1st line har inte verktyg nog. 2nd line har det.
Citera
2013-03-13, 06:25
Moderator
Arne.Ankas avatar
Gick vidare till tekniker med mera, de påstod de inte kunde hitta något fel förräns jag skickade in tidstämplade loggar över hur uppkopplingen fungerade.
Senast redigerad av Arne.Anka 2013-03-13 kl. 06:44.
Citera
2013-03-14, 01:01
Medlem
Unikos avatar
Är "Control Channel" något som bör ändras? På wireless.
Citera
2013-03-15, 10:38
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Är "Control Channel" något som bör ändras? På wireless.
Om du har problem medmlåg hastighet eller instabil uppkoppling. Annars inte.
Citera
2013-03-16, 14:52
Medlem
brainspaces avatar
Beställde mitt modem idag...När kan jag förvänta mig att hämta ut det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in