2020-03-09, 00:17
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Zhang vs Joanna! Jävlar i helvete vilken fight.

Skiljde alltså en poäng! 48-47 48-7 Z och 48-47 J.

Rematch.
Citera
2020-03-09, 01:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenbox
Fick ett skrattutbrott när jag hörde tolken? till den kinesiska kvinnliga världsmästaren ta upp coronaviruset mitt i allt. Pinsam översättningsförmåga haha stelaste ögonblicket i UFCs historia det här.

"Get it together bro" kontrar Joe Rogan med hahaha
Haha det var jävligt stelt. Hon borde haft tolken som var med i Kina med sig (googla, han är grym)

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Inte speciellt förvånad av Adesanya vs Romero. Romero gör exakt det han alltid gör, och Adesanya går inte in i fällan och då blir det här resultatet.
Exakt. Adesanya gjorde det han behövde för att vinna. Tråkigt? Ja. Men taktiskt och Yoel har gjort sitt.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-03-09 kl. 01:26.
Citera
2020-03-09, 01:59
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Exakt. Adesanya gjorde det han behövde för att vinna. Tråkigt? Ja. Men taktiskt och Yoel har gjort sitt.
Yoel är ju dötråkig enligt mig. Han gör exakt samma sak i varje fight. Dvs drar ner tempot så mycket han bara kan (hans wrestling bakgrund är mycket användbar här.) För att sedan försöka explodera några få gånger per match och gå för en KO.
Citera
2020-03-09, 08:04
Medlem
bravehs avatar
Citat:

Inte helt säker på detta. Iofs så är ju "to be the champ you have to be the champ" en gyllene regel. Men jag gav rond 1 och rond 5 till Romero. Andra ronden hände inte mycket och kanske vann Romero denna rond också, behöver se den igen.
Citera
2020-03-09, 15:23
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braveh
Inte helt säker på detta. Iofs så är ju "to be the champ you have to be the champ" en gyllene regel. Men jag gav rond 1 och rond 5 till Romero. Andra ronden hände inte mycket och kanske vann Romero denna rond också, behöver se den igen.
Rent påhitt det där. Domarna dömer poäng rond för rond, ska de basera det på vem som är mästare när de delar ut poäng? "Hmm skulle kunna ta 10-9 till utmanaren här i rond 2 men den andra är mästare så ändrar till 9-10"

Dock tycker jag man ska döma mer 10-10 och 10-8. Zhang mot Joanna borde blivit oavgjord. Edit: eller borde är fel ord, kunde blivit oavgjord känns bättre att skriva.

Issy fightades taktiskt och släppte sällan in Yoel i sin "zon" När han väl gjorde det åkte han på ett par rejäla smällar. Issy hade alltså mer "octagon control" Pinsamt av Yoel som istället för att vänta på ett KO-slag borde försökt mer med nedtagning exempelvis.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2020-03-09 kl. 15:26.
Citera
2020-03-09, 15:35
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Rent påhitt det där. Domarna dömer poäng rond för rond, ska de basera det på vem som är mästare när de delar ut poäng? "Hmm skulle kunna ta 10-9 till utmanaren här i rond 2 men den andra är mästare så ändrar till 9-10"

Dock tycker jag man ska döma mer 10-10 och 10-8. Zhang mot Joanna borde blivit oavgjord. Edit: eller borde är fel ord, kunde blivit oavgjord känns bättre att skriva.

Issy fightades taktiskt och släppte sällan in Yoel i sin "zon" När han väl gjorde det åkte han på ett par rejäla smällar. Issy hade alltså mer "octagon control" Pinsamt av Yoel som istället för att vänta på ett KO-slag borde försökt mer med nedtagning exempelvis.
Octagon control är något som ska prioriteras lågt enligt de nya reglerna.
Citera
2020-03-09, 15:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Octagon control är något som ska prioriteras lågt enligt de nya reglerna.
Fanns ju inte mycket annat att prioritera. Lyssna på intervjun med Adesanya efter, han har rätt i det han säger.
Citera
2020-03-09, 16:06
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Fanns ju inte mycket annat att prioritera. Lyssna på intervjun med Adesanya efter, han har rätt i det han säger.
Jodå. Läs reglerna och se fighten igen. Regelverket är avgörande i dessa situationer.

Dock så är "to beat the champ" en tradition som lever vidare inofficiellt. Och det finns en anledning till varför det lever vidare.
Citera
2020-03-09, 16:15
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Jodå. Läs reglerna och se fighten igen. Regelverket är avgörande i dessa situationer.

Dock så är "to beat the champ" en tradition som lever vidare inofficiellt. Och det finns en anledning till varför det lever vidare.
Har sett den två gånger. Det som man kan prioritera mer är väl att Adensanya näatan sparkade sönder Romeros ben. Jämnt var det men taktiskt och kontrollerande, precis som han sa själv.

Det är ett påhitt från fans och inget domare ska lägga nåt fokus på. Som sagt så dömer man rond för rond (tyvärr) i UFC.
Citera
2020-03-10, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Yoel är ju dötråkig enligt mig. Han gör exakt samma sak i varje fight. Dvs drar ner tempot så mycket han bara kan (hans wrestling bakgrund är mycket användbar här.) För att sedan försöka explodera några få gånger per match och gå för en KO.
tråkig? den här matchen ja, men tyckte du vs rockhold, vs weidman och vs whitaker var tråkiga?
Citera
2020-03-10, 17:09
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faust1
tråkig? den här matchen ja, men tyckte du vs rockhold, vs weidman och vs whitaker var tråkiga?
Jag verkligen avskyr hans stil, som går ut på att inte göra ett skit och få matchen att gå i snigeltempo om inte motståndaren tar risker och trycker på. Han använder sin wrestling-bakgrund till att dra ner tempot till noll istället för trycka upp det som vissa andra brottare gör. Hendo hade en liknande stil i slutet mot sin karriär.

Visst, han sätter en highlight KO till och från när han exploderar. Men det räcker inte enligt mig.

Om minnet inte sviker mig är det väl i princip bara Whittaker matcherna som levererat på riktigt.
Citera
2020-03-14, 14:16
Medlem
Bara jag som ser med spänning hur nattens gala ska bli? tycker vi får lite svart på vitt nu hur fighters kan presentera publik vs ingen publik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in