2020-07-25, 14:01
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushus
Verkar som att main card börjar kl 02. Tror de brukar räkna med typ en halvtimme per fight för trerondarna så skulle gissa att the mauler går på typ kl 04 och Till vs. Witthaker runt 05 kanske.

Ungefär de tiderna det brukar vara i alla fall.

Tack är mer intresserade av svenskarna så den första börjar ju 02 då eftersom han är först ut ^^
Citera
2020-07-27, 12:26
Medlem
Peyotedudes avatar
Betalar svenska fajters skatt på pengarna? Där blir ju knappt något över isåfall + att kornermen ska ha 20%?
Citera
2020-07-28, 15:54
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyotedude
Betalar svenska fajters skatt på pengarna? Där blir ju knappt något över isåfall + att kornermen ska ha 20%?
De skattar väl där de arbetar, där galan går dvs. Och skattar på andra inkomster(sponsorer osv) i Sverige, eller var de nu håller till. Har tänkt på det med galor i Sverige osv. Tror dock det är samma skatteregler som för andra utländska idrottare som kommer hit och spelar fotboll/hockey etc. Skulle inte komma någon om de behövde betala svenska skattesatser.
Citera
2020-07-29, 19:21
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
De skattar väl där de arbetar, där galan går dvs. Och skattar på andra inkomster(sponsorer osv) i Sverige, eller var de nu håller till. Har tänkt på det med galor i Sverige osv. Tror dock det är samma skatteregler som för andra utländska idrottare som kommer hit och spelar fotboll/hockey etc. Skulle inte komma någon om de behövde betala svenska skattesatser.

Nä, det är enbart om de går matcher i andra EU-länder som de slipper skatta dubbelt. Har de inget upplägg kan de åka på att skatta dubbelt. Har för mig Sadibou Sy åkte på det när han gick i PFL.
Citera
2020-08-10, 18:52
Medlem
Hade jag inte varit urfattig hade jag satsat huset på Chito Vera. Tror oddsen är runt 3,5 gånger pengarna på att han ska ta hem det, och pajasen han möter är ett hypejobb som inte har mött någon rankad.

Tror vidare att DC tar Stipe på beslut.
Citera
2020-08-13, 13:27
Medlem
SaltaOpeppras avatar
Någon som har information gällande David Teymur eller Daniel Teymur? Det jag undrar är om Daniel tvingats lämna UFC och har han i sådana fall något inbokat eller eventuellt på gång i annan organisation? Håller David på och slipar på något "Ess" i rockärmen inför nästa fight eller vad är det som pågår egentligen?

Det har varit tyst länge nu...
Citera
2020-08-16, 11:46
Medlem
Mx_1337s avatar
Om UFC 252:
Stipe Miocic är givet den bäste tungviktaren någonsin, hittills. Två gånger champ, flest försvar bde totalt och under en titelperiod. Tog tillbaka titeln direkt. Förutom sin one-off mot Struve så har han slagit de andra två han förlorat mot. Med lite mer fight-IQ/snabbare start hade han troligen varit ännu mer dominant i vissa matcher. Bra förmåga att justera under matcherna och komma tillbaka, dock. Tycker justeringarna och att han visar så mycket hjärta är vad som ger honom de 2 segrarna mot DC. Han ligger efter med brottningen, snabbheten och kraften i början med nöter ner DC och tar över.

Hoppas DC lägger av nu. Trist med ögonpetet men DC har själv en historia av sådana fouls, både mot Miocic i första matchen och i första ronden här. Trodde verkligen han skulle försöka brottas MYCKET mer än vad han gjorde. Han kunde troligen försökt mer men det är givet att Miocic defensiva brottning och tempot i matchen saktade ner honom.

Trist med skadan på O'Malley. Har inte varit så såld på honom då jag tycker han matchats för enkelt hittills. Lägg till dopingavstängningarna också. Kändes som om Vera var ett bra steg upp, så antiklimax att det inte blev mycket att se. Ser honom gärna mot en bra brottare härnäst...

Bra match mellan Bigi Boy och JDS. Hoppades på den senare men fan vad fint avslut av Rozenstruik.
Citera
2020-08-16, 18:25
Medlem
Dirty.s avatar
Sjukt kul för divisionen att Miocic vann. Titelbilden hade blivit så sjukt skev om DC vunnit. De två möjliga matcherna jag ser just nu är nog Miocic vs Rozenstruik eller Jones, eventuellt även Blaydes. Personligen tycker jag Miocic vs Jones och Rozenstruik vs Blaydes är det vettigaste.
Senast redigerad av Dirty. 2020-08-16 kl. 18:39.
Citera
2020-08-16, 20:13
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Jag hoppas verkligen att Jones är seriös att gå upp till tungvikten. Jones mot Stipe vore en drömfight. Jones mot Ngannou vore inte helt fel heller.

Självförtroendet är det dock inget fel på....men som sagt snacka går ju, det är upp till bevis.

https://twitter.com/JonnyBones/statu...60746090635267
https://twitter.com/JonnyBones/statu...62980408946689
https://twitter.com/JonnyBones/statu...62195138768896
Senast redigerad av Reggie Hamond 2020-08-16 kl. 20:16.
Citera
2020-08-16, 21:21
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Jag hoppas verkligen att Jones är seriös att gå upp till tungvikten. Jones mot Stipe vore en drömfight. Jones mot Ngannou vore inte helt fel heller.

Självförtroendet är det dock inget fel på....men som sagt snacka går ju, det är upp till bevis.

https://twitter.com/JonnyBones/statu...60746090635267
https://twitter.com/JonnyBones/statu...62980408946689
https://twitter.com/JonnyBones/statu...62195138768896

Rätt oundvikligt att han inte gör det vid det här laget. Ser verkligen fram emot det! Men Dana White har bekräftat, trots att inget är officiellt än att han kommer försvara 205 titeln innan årets slut, vilket egentligen i mitt och många andras tycke borde bli mot Reyes, men med stor sannolikhet kommer bli mot Jan.

MMA World channeln på youtube brukar alltid ha rätt så roliga ihopsatta skämt i slutet av sina videos, denna var helt klockren

https://www.youtube.com/watch?v=bhhjSiYrEX8

Spola fram till 12:40
Citera
2020-08-18, 15:55
Medlem
bobo909s avatar
Enligt Brett Okamoto är en fight mellan Jan och Reyes under förhandling inför galan den 26 september. Jones påstår även att han har frånträtt 205-bältet, vilket dock inte är bekräftat av UFC än och som alla vet så gillar ju the GOAT att snacka en del

Rumble Johnson ska även börja bli testad igen av USADA, så blir roligt att se en comeback. Dock är jag tveksam på hur han kommer prestera utan doping och efter så här många år. Senaste jag såg honom (har för mig att det var i en promotion inför ett BKFC event) såg han inte ut att endast skjuta i sig testosteron, utan mer som en fulländad bodybuildar
Senast redigerad av bobo909 2020-08-18 kl. 15:58.
Citera
2020-08-18, 18:38
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Enligt Brett Okamoto är en fight mellan Jan och Reyes under förhandling inför galan den 26 september. Jones påstår även att han har frånträtt 205-bältet, vilket dock inte är bekräftat av UFC än och som alla vet så gillar ju the GOAT att snacka en del

Det är ju ett typiskt förhandlingsknep.

Citat:
Ursprungligen postat av bobo909
Rumble Johnson ska även börja bli testad igen av USADA, så blir roligt att se en comeback. Dock är jag tveksam på hur han kommer prestera utan doping och efter så här många år. Senaste jag såg honom (har för mig att det var i en promotion inför ett BKFC event) såg han inte ut att endast skjuta i sig testosteron, utan mer som en fulländad bodybuildar

Han är alltid underhållande men tror han kommer prestera ännu sämre nu med sin nya muskelmassa. Redan före han pensionerade sig var hans nackdel att han bara orkade med en rond för han blev slutkörd. Det mest positiva dock är att vi eventuellt kan se en match mellan Rumble och Jones.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in