2020-03-14, 19:37
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Bara jag som ser med spänning hur nattens gala ska bli? tycker vi får lite svart på vitt nu hur fighters kan presentera publik vs ingen publik.
Ja det ska bli intressant. Kan ju vara så att det blir samma med Khabib vs Ferguson. Chael Sonnen hade en intressant take på det, han menar att det är möjligt att vi kommer kunna se fler kampsportevenemang som äger rum i ett gym (UFC APEX exempelvis) utan publik även i framtiden. Han säger att "live gate" från biljettförsäljning osv inte är så stor del av vinsten, att det knappt täcker för eventkostnaden utan att pengarna ligger i Tv-avtal, sponsorer och ev. PPV. Därför tror han att detta kan leda till att fler ser poängen med att inte alltid ha så stora arena utan fokusera mer på tv-sändingen. Även efter pandemin är över dvs.
Publikhaven och de stora arenorna är redan till stor del för att det ser bättre ut på TV, skulle jag tro.
Ligger nog en del i det, sen om det är en väg man kommer vilja gå är tveksamt såklart.

Här är videon där han lyfter ämnet:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_4DPt6QZEI - Will Khabib Nurmagomedov and Tony Ferguson fight in front of empty seats?
Citera
2020-03-15, 10:54
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Bara jag som ser med spänning hur nattens gala ska bli? tycker vi får lite svart på vitt nu hur fighters kan presentera publik vs ingen publik.

Min första tanke var att nu kommer de gästande fighterna leverera bättre utan en skrikande publik. Nu halvsov jag genom delar av galan men rent spontant kändes det som att brassarna förlorade mer än vad de brukar på hemmaplan.
Citera
2020-03-15, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Ja det ska bli intressant. Kan ju vara så att det blir samma med Khabib vs Ferguson. Chael Sonnen hade en intressant take på det, han menar att det är möjligt att vi kommer kunna se fler kampsportevenemang som äger rum i ett gym (UFC APEX exempelvis) utan publik även i framtiden. Han säger att "live gate" från biljettförsäljning osv inte är så stor del av vinsten, att det knappt täcker för eventkostnaden utan att pengarna ligger i Tv-avtal, sponsorer och ev. PPV. Därför tror han att detta kan leda till att fler ser poängen med att inte alltid ha så stora arena utan fokusera mer på tv-sändingen. Även efter pandemin är över dvs.
Publikhaven och de stora arenorna är redan till stor del för att det ser bättre ut på TV, skulle jag tro.
Ligger nog en del i det, sen om det är en väg man kommer vilja gå är tveksamt såklart.

Här är videon där han lyfter ämnet:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_4DPt6QZEI - Will Khabib Nurmagomedov and Tony Ferguson fight in front of empty seats?

ska lyssna på länken, chael har ofta en del vettigt o säga.

efter att ha sett galan så måste jag säga att jag inte gillar när det är tomt. coacherna hördes men det kändes som attmosfären var borta, sådant som anses normalt efter en fight (moicano) uppfattade jag utan publik som otroligt arrogant och respektlöst medans man antagligen inte hade brytt sig med lite mer surr.

men jag har det hellre såhär just NU än att man ställer in eventen det är helt klart.

Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Min första tanke var att nu kommer de gästande fighterna leverera bättre utan en skrikande publik. Nu halvsov jag genom delar av galan men rent spontant kändes det som att brassarna förlorade mer än vad de brukar på hemmaplan.

Nu kanske prelims o så va segt men det kändes som att energin var dålig utan publik tyckte bortsett från trinaldo matchen kotchenow att det saknades sting och surr som brukar få igång matcher. tog jag med mig ngt från galan så är det att OLIVER ÄR STOR för viktklassen och att RIBAS ska man sklå ett öga på mer, nu är kanske inte markos en top 5 fighter men med lite tid så är hon där.
Citera
2020-03-15, 19:25
Medlem
Mx_1337s avatar
Tror galan igårkväll visade att det funkar utan publik men att det blir lite weird när det sker i en stor, tom arena. UFC APEX eller TUF-gymmet skulle dock funka. Då blir det mer att man hör de som faktiskt är där och det känns inte som om man kan höra syrsor i bakgrunden..

Kändes som om visa påverkades negativt av avsaknaden av publik, andra inte. Lite samma som med hockey och liknande också, det blir rätt stor skillnad. Blir mindre skillnad i en mindre lokal, gissar jag.

Kul att Malecki vann. Ingen bra match dock.
Citera
2020-03-16, 10:26
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Kul att Malecki vann. Ingen bra match dock.

Tycker ingen av de två låg på UFC-nivå. Malecki har sett bättre ut förr men nu såg det ut som hon slogs i slow motion. Kanske värmen, jetlag eller något.
Citera
2020-03-27, 18:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Jaha. Jones gör bort sig igen. Verkar vara det värsta hittills.
Citera
2020-03-29, 14:37
Medlem
orrecrists avatar
Blir det några galor eller är dom inställda? Hur många är det i såfall, är dom framskjutna?
Citera
2020-04-25, 18:05
Medlem
Mx_1337s avatar
UFC väntas nu göra comeback med ett gäng galor i Florida i maj, alla inför tomma läktare. Först ut är ombokningen av UFC 249 som körs 9 maj, sen veckan efter så ska man köra tv Fight Night-galor från samma plats, 13 och 16 maj.

Skrev om senaste utveckligen för UFC 249 i den tråden; (FB) Khabib VS Tony UFC 249

Main events för de andra två verkar bli Smith vs Teixeria och Overeem vs Harris.

https://mmajunkie.usatoday.com/2020/...arris-rebooked
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
Headliners for two of the UFC’s newly announced cards will feature original main events that were scratched because of the coronavirus pandemic.

The light heavyweight matchup between Anthony Smith and Glover Teixeira will take place May 13, while the heavyweight clash between Alistair Overeem and Walt Harris will go down May 16.
Citera
2020-05-09, 06:50
Medlem
Jahopp, "nya" 249 kan komma att ställas in... Ronaldo Souza och två ringmän har testat positivt för corona ett dygn innan fighten.
Citera
2020-05-09, 07:36
Medlem
Fejkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Jahopp, "nya" 249 kan komma att ställas in... Ronaldo Souza och två ringmän har testat positivt för corona ett dygn innan fighten.

Du driver med mig?!?!?!
Citera
2020-05-09, 09:17
Medlem
mr.demons avatar
Citat:

Det vore ju tråkigt.
Citera
2020-05-09, 13:47
Medlem
bobo909s avatar
Citat:

Inte en chans att dom ställer in hela eventet Självklart har dom redan förberett sig för detta scenario. Synd att man inte får se Jacare vs Hall, hade sett fram emot den fighten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in