Citat:
Ursprungligen postat av
Mx_1337
Ja det ska bli intressant. Kan ju vara så att det blir samma med Khabib vs Ferguson. Chael Sonnen hade en intressant take på det, han menar att det är möjligt att vi kommer kunna se fler kampsportevenemang som äger rum i ett gym (UFC APEX exempelvis) utan publik även i framtiden. Han säger att "live gate" från biljettförsäljning osv inte är så stor del av vinsten, att det knappt täcker för eventkostnaden utan att pengarna ligger i Tv-avtal, sponsorer och ev. PPV. Därför tror han att detta kan leda till att fler ser poängen med att inte alltid ha så stora arena utan fokusera mer på tv-sändingen. Även efter pandemin är över dvs.
Publikhaven och de stora arenorna är redan till stor del för att det ser bättre ut på TV, skulle jag tro.
Ligger nog en del i det, sen om det är en väg man kommer vilja gå är tveksamt såklart.
Här är videon där han lyfter ämnet:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_4DPt6QZEI -
Will Khabib Nurmagomedov and Tony Ferguson fight in front of empty seats?
ska lyssna på länken, chael har ofta en del vettigt o säga.
efter att ha sett galan så måste jag säga att jag inte gillar när det är tomt. coacherna hördes men det kändes som attmosfären var borta, sådant som anses normalt efter en fight (moicano) uppfattade jag utan publik som otroligt arrogant och respektlöst medans man antagligen inte hade brytt sig med lite mer surr.
men jag har det hellre såhär just NU än att man ställer in eventen det är helt klart.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brottargalning
Min första tanke var att nu kommer de gästande fighterna leverera bättre utan en skrikande publik. Nu halvsov jag genom delar av galan men rent spontant kändes det som att brassarna förlorade mer än vad de brukar på hemmaplan.
Nu kanske prelims o så va segt men det kändes som att energin var dålig utan publik tyckte bortsett från trinaldo matchen kotchenow att det saknades sting och surr som brukar få igång matcher. tog jag med mig ngt från galan så är det att OLIVER ÄR STOR för viktklassen och att RIBAS ska man sklå ett öga på mer, nu är kanske inte markos en top 5 fighter men med lite tid så är hon där.