Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-16, 19:55
  #2305
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Needle mover används även i andra avseenden såsom i projekt, där är innebörde något som verkligen för ett projekt framåt. Woodley är, med den definitionen, verkligen en needle mover för Maia om Maias mål är att bli världsmästare. För Woodley däremot är det inte mycket till vinst, eller ja - med tanke på att hans populäritet minskat betydligt med tanke på UFCs tråkigaste titelförsvarsmatch genom alla tider samt korkade rasism-uttalanden så är kanske en match mot Maia vad Woodley behöver också.

Fast uttrycket som Dana använder är nog mer helt enkelt vem som säljer.

Det jag menar är att Woodley säljer inte på egen hand, han är beroende av sin motståndare, ganska mycket också.

Ingen av dom är det.
Citera
2017-05-16, 20:10
  #2306
Medlem
Energiknippes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Fast uttrycket som Dana använder är nog mer helt enkelt vem som säljer.

Det jag menar är att Woodley säljer inte på egen hand, han är beroende av sin motståndare, ganska mycket också.

Ingen av dom är det.

Aha det var Dana som sa det, då är jag med dig och håller med.
Citera
2017-05-16, 20:13
  #2307
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energiknippe
Aha det var Dana som sa det, då är jag med dig och håller med.

Nja nu var det ju Woodley som själv pratade om det, men Dana använde det ju rätt ofta, så jag tänker att det är hans definition som var default.
Citera
2017-05-16, 20:18
  #2308
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Alltså ironin när Tyron säger att inte maia är en "needle mover".. precis som att han själv är det? Jag gillar att se han, men att han är en needle mover är ju verkligen inte sant. Att han ska dra mycket buys till hans figher hänger helt på vem han möter.
Precis. Han ser inte ironin själv. Han var fan mer av en fan-favorit när han inte hade bältet. Efter segern mot Lawler har det bara varit gnäll. Wonderboy drog troligen mer intresse än Woodley när de möttes. Det han glömmer att säga när han talar om "needle movers" är att han själv är i behov av dem, för att få draghjälp. Själv säljer han ingenting. Det är därför han låter sina visioner om McGregor, GSP, Diaz, Bisping m.fl. flöda.
Citera
2017-05-17, 16:49
  #2309
Medlem
jacobsingers avatar
Woodley var kul när han knockade folk till höger och tvärs over octagonen men det känns som det var en envighet sedan.

Fick en dålig känsla av honom när han påstod att det var pga honom som Carlos Condit's knä pajade. Han vann fair-n-square men Condit skadade sig själv.

Hoppas verkligen att fighten med Maia blir av och att han ryggsäckar honom redan i första ronden.
Citera
2017-05-17, 23:23
  #2310
Medlem
Energiknippes avatar
Kort efter att Dana gav bort GSPs tveksamma titelfight till Romero blev självklart Bisping skadad



https://www.mmanytt.se/senaste-nytt/...t-gsp-harnast/
Citera
2017-05-22, 11:48
  #2311
Medlem
Har UFC blivit lite av en dokusåpa pga av Mcgregor? Mycket tweets och snack hit och dit. Dock får vi ju knappt se några intressanta fighter.
Verkar som ingen vågar fightas längre utan bara vill ha rejält med stålar för en speciell fight. Visst kan man förstå det. Men samtidigt skadar det sporten. Man tappar ju intresset mer och mer. UFC borde styra upp det hela bättre.
Citera
2017-05-22, 18:39
  #2312
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Har UFC blivit lite av en dokusåpa pga av Mcgregor? Mycket tweets och snack hit och dit. Dock får vi ju knappt se några intressanta fighter.
Verkar som ingen vågar fightas längre utan bara vill ha rejält med stålar för en speciell fight. Visst kan man förstå det. Men samtidigt skadar det sporten. Man tappar ju intresset mer och mer. UFC borde styra upp det hela bättre.
McGregor har definitivt förändrat gamet och det märks av nu när han inte varit aktiv på ett tag.
Påklistrat trash talk från alla håll och kanter, skämskudden är alltid näea till hands, killnaden är att McGregor är/var geniuin i sitt sätt att göra det.
Att fighters sen enbart jagar moneyfights är inte så konstigt, de både vill och förtjänar ju att dra in rejäla penga r, speciellt när Reebok-dealen knullar dom i arslet, åtminstone vissa av dom.

Inga intressanta matcher dock? I stort sett vartenda PPV som annonseras är historiskt jävla bra.
__________________
Senast redigerad av pulverhonung 2017-05-22 kl. 18:41.
Citera
2017-05-25, 19:46
  #2313
Medlem
mmas avatar
http://www.mmamania.com/2017/5/25/15...m-contract-ufc

Citat:
Ultimate Fighting Championship (UFC) just added a world-class striker to its ranks by inking a longterm contract with former GLORY and K-1 champion Gokhan Saki, who announced the deal earlier today on Twitter.

Jösses det kom från ingenstans verkligen.

Följde k1 under sin storhetstid och ser numera på glory osv, gillar han som fan, men hoppas han har tränat sitt nedtagningsförsvar rejält.
Citera
2017-05-26, 13:53
  #2314
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mma
http://www.mmamania.com/2017/5/25/15...m-contract-ufc



Jösses det kom från ingenstans verkligen.

Följde k1 under sin storhetstid och ser numera på glory osv, gillar han som fan, men hoppas han har tränat sitt nedtagningsförsvar rejält.
Jag tror att det finns en oskriven kanske till och med outsagd överenskommelse mellan honom och UFC att han inte kommer att matchas mot dem i divisionen som har bäst kapacitet att ta ner honom. Han har sannolikt tillräckligt mycket pengar på banken för att inte låta sig hunsas omkring till att motvilligt acceptera högst subjektivt svåra matchningar. Men å andra sidan om hans defensiva brottning är på en extremt låg nivå så kanske det ändå inte spelar någon roll.
__________________
Senast redigerad av Jamie_L 2017-05-26 kl. 14:32.
Citera
2017-05-26, 19:06
  #2315
Medlem
jacobsingers avatar
Yoel Romero VS Robert Whittaker om interim-bältet. Helt klart rätt beslut. Vad tror ni om matchen?

http://www.mmafighting.com/2017/5/23...out-at-ufc-213
Citera
2017-05-26, 21:35
  #2316
Medlem
Vill såklart se Alex till helgen men även Oliver och Reza. Har dock otroligt dåligt med pengar atm, så min fråga är -

Bör jag köpa Viaplays Fightpaket? 199kr i månaden. CAD visar de mer än UFC? Är mest intresserad av BJJ o MMA. Eller ska jag nöja mig med UFC fightpass för 7,99$ i månaden? Man kan väl se allt live då med och strömma via chromecast.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback