Citat:
Ursprungligen postat av Jipo
Tycker du t.ex. en bullervall är finare grå än med en piece på? Grejjen är att det är svårt att dra en linje på vad som är accepterat och inte i det offentliga rummet som ingen äger. Sen att det finns, vad jag kallar, eldsjälar som försöker göra något fint av offentliga rummet helt gratis och inte blir accepterade. Förstår du att det är lika fult att göra en rondellhund som en piece på ett tåg, men tror inte du klagar på en rondellhund?
Det finns en STOR skillnad, hur mycket tror du det kostar att göra rent ett helt tåg från kladd om man jämför mot att plocka bort en rondellhund?
Det finns fin och ful grafitti och tyvärr är det mest den fula man ser. Är den fin och på rätt plats alltså inte på en random vägg mitt i stan har jag inget emot den...
Citat:
Ursprungligen postat av Bäver_
Det finns ingen som klottrar på privatbilar.
Tyckte du tåget var fult med massa färger på? mådde du dåligt?
Jag bor i Sthlm här råder det nolltolerans,även om jag skulle vilja måla på lagliga väggar skulle jag inte få några.
Jag skulle hellre se tåget "cleant" och det var JÄVLIGT irriterande att inte kunna kolla ut genom fönstret! Jag tror inte att det är omöjligt men man kan kanske inte få det helt gratis eller bara vänta och hoppas att någon kommer och ber en om man vill måla lite?
Problemet tycker jag i att de som målar oftast målar på andras saker utan lov vilket leder till att de som äger ytan som blivit målad gör rent den och det kostar pengar...