Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
Tycker ni det är värt, ni som håller på?
Ni tror inte dom pengarna hade vart bättre att lägga på något annat som lägre priser?
Varför kan ni inte gå ihop och köpa en fastighet som ni kan kladda sönder?
Eller kladda på en duk?
Eller rita på ett papper! Eller varför inte lära sig Photoshop och rita där.
Citat:
Ursprungligen postat av
FunLightFittsaft
En sak du måste veta med SL är att även om deras utgifter skulle gå ned till 0 kr skulle de fortfarande höja biljettpriserna och öka kontrollantnärvaron för de svin hela bunten.
Ja målet för SL är att erbjuda en bra lokaltrafik. Stockholm har landets mest prisvärda kollektivtrafik!
Nu måste Regionen skjuta till mer pengar som skulle kunna gå till annat som sjukvård men jag tror inte du förstår hur det hänger ihop.
Citat:
Ursprungligen postat av
HMBPTOLEMAJOW
Detta. Vinstmaximera är en del av planen.
Jag har kostat SL mycket pengar genom åren. Faktiskt en bra tröst när man sitter fast i deras eviga trafikproblem.
Klottrat på deras skit hela mitt liv, kommer säkert fortsätta tills jag dör.
Klotter kostar inte, sanering kostar och man måste inte sanera.
OnT: Jävligt värt. Jag betalar nog mer skatt än de flesta luffare här på Flashback. Jag bekostar era komplikationer från övervikt, diabetes och annat skit. Mitt klotter är en droppe i havet.
Går SL med vinst lämnas pengarna tillbaka till Regionen som då kan gå till sjukvård och linkande.
En dag kommer du också bli sjuk och kanske kommer du till insikt då hur fel du har.
Sen vet jag av egen erfarenhet att operatörerna åt SL gör jobbet att köra tåg och bussar bättre och effektivare än när det låg direkt under beställaren SL.
Citat:
Ursprungligen postat av
sweetcrypto
Såg en svensk gubbe stå och titta på när hans son/barnbarn klottra i en tunnel när jag var ute och jogga, han vågade inte möta min blick men det syntes på kroppsspråket att han visste att det var fel, funderade på att ringa snuten men grabben såg inte ut att vara äldre än 12, så bortkastad tid. Min uppfattning är att det är barn som "håller på" och de kan nog inte svara på detta forum i och med åldersgränsen.
Många som klottrar idag är 35+.
Citat:
Ursprungligen postat av
Moderatorhora
Sen kan man ju fundera på den påstådda kostnaden om nästan 300.000kr/dag. Är det möjligtvis en riktigt dålig upphandling som är bakomliggande?
Är nog betydligt mer om man räknar in vad det kostar för resenärerna.
Citat:
Ursprungligen postat av
StonedMonkey
Stockholm sabotage är riktigt bra också.
OnT: Jag gillar klotter och graffiti, så jag har inget emot det.
Ända tills du blir sen för att ett tåg eller en buss har blivit inställd för sabotage.