Citat:
Ursprungligen postat av Alexelva
Okej, perfekt. Jag betalar skatt och jag vill INTE ha någon grafitti i mina cykeltunnlar eller på mina elskåp. Om vi hade en omröstning så tror jag att mitt "camp" hade vunnit. Majoriteten av folk som faktiskt betalar skatt vill inte ha skräpkonst i sina tunnlar.
tror du har fel där, beror självklart på vad som ska finnas. tror en majoritet vill se graffitimålningar i tunnlarna, då menar jag inte "klotter" och massa tags alltså.
tror yngre generationer gillar graffiti medans de äldre, födda runt 1930-1970 oftast ser ner på det. f.ö fanns det en omröstning på dn.se, där en majoritet ansågs att graffiti ska få finnas på platser där man får (lagliga väggar t.ex) eller att man ska få måla vart man vill. tror det var runt 60-70% som var för medans ca 30-40% var emot graffiti helt.
sen kan jag förstå att folk kan tycka illa om graffiti (inklusive tags) om det är gjort på fel platser, vissa platser ska vara som de är. privathus t.ex, det är konstverk och ska inte förstöras av graffiti och i respekt eftersom jag ser det som intrång om man målar/tagar på någons privata hus.
sen att en elcentral eller gångtunnel blir målade är inte direkt något ni stör er på egentligen, det är att det kostar er pengar som ni blir förbannade över. om du klarar att se gråa betonväggar klarar du nog att se krom också.