2011-08-29, 19:10
Medlem
Lagliga klotterväggar, bra eller inte? Skulle det minska eller öka klottret, eller inte påverka klottermängden alls?

Vad tror ni?

Jag är för lagliga väggar, och hoppas lite naivt att det skulle minska mängden olagligt klotter. Jag tycker också att stat och kommun kan "hyra in" duktiga graffitimålare för att dekorera tråkiga betongväggar.
Citera
2011-08-29, 19:14
Medlem
JanBeckmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
Edit: Får väl dra någon halvdan flum filosofi här: En tom vägg är just tom, den saknar liv eller glöd, det finns inget intressant med den. inga känslor. Att sätta sin tag där är ett sätt att kämpa mot döden genom att ge väggen liv, väcka känslor och fylla tomrummet.

Får jag tag i dig så kommer jag att ta din sprejburk och måla hela dig - så länge färgen räcker. Det har gjorts förut och varit väldigt uppskattat :-)
Citera
2011-08-29, 19:51
Medlem
tivolirevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanBeckman
Får jag tag i dig så kommer jag att ta din sprejburk och måla hela dig - så länge färgen räcker. Det har gjorts förut och varit väldigt uppskattat :-)

Alla ni hårda som ser er själva som ett medborgargarde - tack, ni ger en del, om än inte så mycket, energi till att fortsätta. Släng färg på väggarna!
Citera
2011-08-29, 21:34
Medlem
Citat:

Och när du träffar på snubbar som han vid 0:55? http://www.youtube.com/watch?v=2wWvYKh3fFM&feature=related

Ska du "måla ner hela honom" också?
Citera
2011-08-29, 21:48
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:

Om... <3
Citera
2011-08-29, 23:43
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BebbenJohansson
Tja, tror jag lägger detta inlägg rätt..

Jag har senaste tiden börjat tänka lite på vad som är okej att klottra på och inte, alla kommer väl till en sådan punkt inom graffitin.

Jag har ingen "fuck the system" mentalitet som många töntar här verkar ha.
Jag har svårt att rättfärdiga vissa saker, tex:
Hyreshus
- Förut tänkte jag alltid - äh de har råd att sanera, de giriga asen.. Man har ju hört om vilken vinst hyresbolagen går med.
Men allvarligt talat, vem tror ni får betala i långa loppet? Jo, människorna som bor i hyreshuset. Pengarna tas knappast från bolagets kassa om utgifterna ökas, hyrorna höjs för gästerna.
Svårt att rättfärdiga det då.

När jag tänker efter har jag svårt att rättfärdiga något klotter överhuvudtaget, allt drabbar den lilla människan. De rika som bestämmer utnyttjar läget så att de kan få lika mer.
Ni förstår mina tankar?

Jag anser ändå att en enda liten reflektion på detta borde vara på sin plats.. från någon, har tänkt mycket på det här
Citera
2011-08-30, 12:21
Medlem
Citat:
Haha, shit vad du kommer få spö.
Citera
2011-08-30, 12:24
Medlem
hoppidoppis avatar
Jag är emot. Hatar folk som vandaliserar, om det inte är något riktigt najs konstverk. Men dessa ser man sällan.
Citera
2011-08-30, 12:26
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Jag anser ändå att en enda liten reflektion på detta borde vara på sin plats.. från någon, har tänkt mycket på det här
Håller med dig i det stora, sen får man ju se att när det inte gäller just hyreshus vad kostar skadegörelse/graffiti för random skattebetalare? 10-100 kr per år kanske för alla som målare. Känner att jag kan leva med at dra kanske en promille av den skattebetalarens 10-100 kr.
Citera
2011-08-30, 13:30
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Håller med dig i det stora, sen får man ju se att när det inte gäller just hyreshus vad kostar skadegörelse/graffiti för random skattebetalare? 10-100 kr per år kanske för alla som målare. Känner att jag kan leva med at dra kanske en promille av den skattebetalarens 10-100 kr.

Jo absolut, jag förstår ditt resonemang med allmänhetens egendom, där är det inget som drabbar vanligt folk så värst märkbart.
Just privata storföretags egendom som låter folket betala, tänker typ privatägd kollektivtrafik och fastigheter m.m..
Jag har i alla fall börjat få dåligt samvete när jag målar på hyreshus och bostadsrätter av den anledningen att folk, precis som jag, har dålig ekonomi får högre hyra för att jag och många andra målar.
Citera
2011-08-30, 13:49
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Jo absolut, jag förstår ditt resonemang med allmänhetens egendom, där är det inget som drabbar vanligt folk så värst märkbart.
Just privata storföretags egendom som låter folket betala, tänker typ privatägd kollektivtrafik och fastigheter m.m..
Jag har i alla fall börjat få dåligt samvete när jag målar på hyreshus och bostadsrätter av den anledningen att folk, precis som jag, har dålig ekonomi får högre hyra för att jag och många andra målar.
Fast jag har svårt att tro att skadegörelsefall dras från fortums arbetarnas löner när någon kör en el-station som ett exempel.
Citera
2011-08-30, 13:52
Medlem
BebbenJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirhector
Fast jag har svårt att tro att skadegörelsefall dras från fortums arbetarnas löner när någon kör en el-station som ett exempel.

Sant, har absolut inga siffror på det. Mer bara en känsla jag fått alla gånger när man gått runt ensam på nätterna och dragit tags och funderar vad fan man sysslar med egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in