2009-01-05, 20:05
Medlem
Jag är ny i tråden och skulle bli glad om någon skulle kunna skriva lite vettiga argument för grafitti.
Jag kan nämligen inte komma på ett enda.
Citera
2009-01-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zooey
Jag är ny i tråden och skulle bli glad om någon skulle kunna skriva lite vettiga argument för grafitti.

konstform
snabbt att göra
gemenskap
kicken
Citera
2009-01-05, 20:27
Medlem
saturs avatar
Citat:
  1. 1 Att måla och sätta sin signatur och konst har man gjort sedan urtider(skumt ord)
  2. 2 Man får nytt och mer gemensamt umgänge(får man ju så klart i att väva också, fast vi häftiga klottrare kan ju inte väva heller!)
  3. 3 Att sysselsätta sig
  4. 4 Träna sin estetiska förmåga(Ja, de som tar graffiti mer allvarligt lär sig faktiskt att rita ansikten, träd och saker i rörelse, man kan fan inte hålla sig till att endast texta i min mening)
De flesta har väl vettiga argument som de kan skriva av sig om
Senast redigerad av satur 2009-01-05 kl. 20:30.
Citera
2009-01-05, 21:38
Bannlyst
Citat:

antar att du menar argument för få olaga graffiti att framstå som lite mer "rättfärdigt"
Citera
2009-01-05, 21:54
Medlem
Jag ber om ursäkt ifall jag var oklar - solarus hade förstås rätt. Jag trodde att det var det tråden handlade om.

Det är säkert en härlig kick men ingen kan väl blunda för nackdelarna?
Gemenskap, kick, estetisk träning och "snabbt att göra" kanske är hyfsade argument, men knappast något som gör klotter unikt.
Citera
2009-01-05, 22:02
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt ifall jag var oklar - solarus hade förstås rätt. Jag trodde att det var det tråden handlade om.

Gemenskap, kick, estetisk träning och "snabbt att göra" kanske är hyfsade argument, men knappast något som gör klotter unikt.

ända nackdelar ja kan komma på e dåliga burkar å slammade caps.

men vill du utveckla ditt resonemang kring din fråga lite mer?
lixom vad har du fler för konstformer som har de egenskaperna
Citera
2009-01-05, 22:12
Medlem
Som jag skrev ovan pratar jag om olaglig målning.

kejvs, t.ex laglig graffiti? Man kanske inte får kick av detta men att förstöra staden för en kick känns mycket själviskt.
Citera
2009-01-05, 22:15
Medlem
Citat:

kejvs, t.ex laglig graffiti? Man kanske inte får kick av detta men att förstöra staden för en kick känns mycket själviskt.

jo men vi som nån sa tidigare, vi förstör inte utan förändrar.
jag och många med mig ser inte graffiti som förstörelse. vi vill ge färg åt gråa tråkiga ytor.
Citera
2009-01-05, 22:16
Medlem
En fruktpizzas avatar
............ . ........... . .......... . ......... . ........ . ....... . ...... .

Citat:

Egoism och samhällstrots är nog några rejäla argument för de empatilösa tramspellar som gillar att sabba för andra med sitt illegala löjliga klotter. De med talang och hjärna väljer legala vägar (väggar..) att gå. Se själv i tråden vilka andefattiga och tandlösa argument idioterna har...

Jag har sett fantastiska målningar av stora konstnärer, men...de där flumkrumelurerna som du ser i de flesta gångtunnlar är inget som gör vettiga människor glada. Hellre enhetliga väggar och murar istället för en massa spretande fula bokstäver som ser ut som flugskit och förbildligad ångest när den är som värst...

.
Citera
2009-01-05, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En fruktpizza
Egoism och samhällstrots är nog några rejäla argument för de empatilösa tramspellar som gillar att sabba för andra med sitt illegala löjliga klotter. De med talang och hjärna väljer legala vägar (väggar..) att gå. Se själv i tråden vilka andefattiga och tandlösa argument idioterna har...

Jag har sett fantastiska målningar av stora konstnärer, men...de där flumkrumelurerna som du ser i de flesta gångtunnlar är inget som gör vettiga människor glada. Hellre enhetliga väggar och murar istället för en massa spretande fula bokstäver som ser ut som flugskit och förbildligad ångest när den är som värst...

.

men det finns inget lagligt alternativ i stockholm, så vad ska vi göra då? kom med ett konstruktivt förslag ist för att kalla oss idioter
Citera
2009-01-05, 22:21
Medlem
Det är svårt att komma med ett konstruktivt förslag då jag varken bor i Stockholm eller är särskilt insatt, men att få en laglig väg kan väl inte vara för svårt?
Om det är det, kan ni verkligen inte hålla er från att måla? Förstår ni inte att det är fel, eller bryr ni er bara inte?
Citera
2009-01-05, 22:21
Medlem
En fruktpizzas avatar
... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ... ...

Citat:

Precis! Egoism på hög (låg) nivå. Nu kommer du snart att mötas av en massa ego-argument där medlemmar av begåvningsreserven håller brandtal om hur dåligt samhället är, och att "reklamen minsannemig får synas, så varför skall inte vi få måla vart vi vill..?", samt: "JAG väljer vart JAG vill måla, om någon har problem med det så skiter JAG i det ändå!"

Skönt med en hjärna i tråden, som en kontrast till alla mentala kalhyggen som huserar här!

Nä, nu skall det snart ut och fånga nya klottrare i den kalla vinternatten... Återkommer med nattens skörd, om jag hittar några fula kluddar-as vill säga...

.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in