2005-09-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveOne5
Ehhh....Va? Du får gärna citera mig om du vill att jag ska svara för jag har inte en jävla aning om vad du pratar om

Syftade på ditt första inlägg
Citera
2005-09-09, 15:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av devasomfan
Syftade på ditt första inlägg
Det blir mer kraftigt om man också säger skitungar. Personen kvittar ju helt rätt, det finns riktiga fittor som målar riktigt riktigt bra.
Citera
2005-10-10, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment
Målade graffiti länge innan jag åkte dit. Den mesta graffitin tycker jag nu i mognare dar ser förjävlig ut. Tags borde inte existera , duktiga graffitikonstnärer som kan visa kort borde få tillstånd att göra paneldowns och utsmycka diverse gråa tunnlar. En orimlig overkligen tanke som inte går att upfylla men men.

Att utesluta tags utifrån graffiti som företeelse är som att ta bort pucken i ishockey. Det kan se fint ut, men det skulle inte bli särskilt intressant eller spännande.
Citera
2005-10-15, 12:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Markisen
Vagnen ägs utav SL och brukas utav den som vill. Om vanliga svenssons inte vill ha klotter eller graffiti på sin privata egendom så är det en helt annan sak. Kan man inte respektera andra människors konst så har man själv förbrukat sin rätt att själv bli mött med respekt. Jag åker också pendeltåg, jag betalar pengar för att få åka med dom. Varför ska inte jag få åka med ett tåg med graffiti eller klotter på? Jag ser hellre att dom inte sanerar dom överhuvudtaget då färg på ett tåg inte påverkar dess driftsduglighet, och för alla miljarder som dom enligt media sanerar klotter för så kan vi införa gratis lokaltrafik.

Jag blir så less utav att höra sådana som er med era värdsliga problem, är ni så bittra och har så lite annat att klaga på? Det är ju vettigt att man sanerar klotter för mångmiljonbelopp och att man lägger ner ytterligare mångmiljonbelopp för att förebygga graffiti och klotter när man inte lägger en krona på att garantera kvinnors säkerhet nattetid, jag menar att bli våldtagen är ju inte lika farligt som lite färg på ett tåg?

Ni får mig att må dåligt.

Eller gör man sig bara av med dom som klottrar. Vem vet det kanske skulle bli säkrare för damer nattetid med pga det.

Men om nu klottrana fick i sig lite vett och etikett så skulle dom förstå att man inte klottrar sönder andras egendom även om den nu är statlig eller privat ägd. Skit i att klottra så kan pengarna gå till annat.

Skylla på sj för dom sanerar är ju bara urbotat korkat. Det är klottrarna som det börjar med. Ingen som klottrar inga pengar behövs för sanering.

Edit: Du får inte åka tåg med graffiti för att sj försöker erbjuda så trevligt resande som möjligt. Det vill säga även rent och prydligt. Och så som dom förmodligen ser det så skiter dom i att du vill åka i nerklottrade vagnar. Du kan gå i stället.
Citera
2005-10-15, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
Eller gör man sig bara av med dom som klottrar. Vem vet det kanske skulle bli säkrare för damer nattetid med pga det.

Men om nu klottrana fick i sig lite vett och etikett så skulle dom förstå att man inte klottrar sönder andras egendom även om den nu är statlig eller privat ägd. Skit i att klottra så kan pengarna gå till annat.

Skylla på sj för dom sanerar är ju bara urbotat korkat. Det är klottrarna som det börjar med. Ingen som klottrar inga pengar behövs för sanering.

Jo, vi brukar ju våldta och klottra ner en del kvinnor på nätterna. Vem vill inte ha ner saneringskostnaden på sin sambo eller fru?

Ja, vi skiter i att klottra så kan alla höjdare i SL´s styrelse plocka ut 300.000 i månaden. Så gör vi alla sanerare, vakter och poliser arbetslösa. Jag gillar din plan...Kan du förklara för mig VARFÖR det måste saneras? Är SJ/SL som ett litet dagisbarn som säger: "Dom började faktiskt"...?
Citera
2005-10-15, 12:22
Bannlyst
Citat:
Jo, vi brukar ju våldta och klottra ner en del kvinnor på nätterna. Vem vill inte ha ner saneringskostnaden på sin sambo eller fru?

Ja, vi skiter i att klottra så kan alla höjdare i SL´s styrelse plocka ut 300.000 i månaden. Så gör vi alla sanerare, vakter och poliser arbetslösa. Jag gillar din plan...Kan du förklara för mig VARFÖR det måste saneras? Är SJ/SL som ett litet dagisbarn som säger: "Dom började faktiskt"...?

Nej men som jag sa. Dom vill erbjuda en fin resa. Samma anledning som dom städar vagnarna. att styrelsen skulle plocka ut 300.000 är ju korkat att tro. Dom pengarna sätter dom nog på underhåll och nyinvesteringar.

Tror du verkligen alla vakter och poliser blir arbetslösa för klottret försvinner.
Citera
2005-10-15, 12:47
Medlem
Citat:
Nej men som jag sa. Dom vill erbjuda en fin resa. Samma anledning som dom städar vagnarna. att styrelsen skulle plocka ut 300.000 är ju korkat att tro. Dom pengarna sätter dom nog på underhåll och nyinvesteringar.

Tror du verkligen alla vakter och poliser blir arbetslösa för klottret försvinner.

Ja, och en fin resa är för mig en konstupplevelse samt kostnadsfri. Är det så korkat att tro? Det har ju aldrig förekommit att högt uppsatta personer med ett överskott utav pengar tagit vara på tillfälle...Precis som dom satte pengarna ifrån höjda kupong och kortpriser på underhåll och nyinvesteringar iform utav vagnbrist och signalfel då antar jag? Skärp till dig.

Ja, åtminstone vakter och sanerare. Polisen tar sig förmodligen bara en munk extra vid fikat.
Citera
2005-10-15, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ja, och en fin resa är för mig en konstupplevelse samt kostnadsfri. Är det så korkat att tro? Det har ju aldrig förekommit att högt uppsatta personer med ett överskott utav pengar tagit vara på tillfälle...Precis som dom satte pengarna ifrån höjda kupong och kortpriser på underhåll och nyinvesteringar iform utav vagnbrist och signalfel då antar jag? Skärp till dig.

Ja, åtminstone vakter och sanerare. Polisen tar sig förmodligen bara en munk extra vid fikat.
För dig som person skiter dom nog i och det gör dom rätt i. Dom anpassar resan efter massan. Inte efter en liten skit som tror han kan få allt han vill.
Vad är det så svårt att förstå. Klottrar du så blir det sanerat sen och det kostar pengar. Om du nu vill att det ska vara klotter i vagnarna skiter dom och förmodligen många till helt fullständigt i. Det är skadegörelse. Vill du se konst får du gå till ett museium. Lärde aldrig din mamma vad som var rätt och fell och skillnaden mellan ditt och mitt. Man tar inga friheter och klottrar bara för man vill att det ska vara klotter. Som att jag inte går tar en tavla på ett museium bara för att jag vill. Idiot.
Citera
2005-10-15, 15:37
Medlem
Citat:
För dig som person skiter dom nog i och det gör dom rätt i. Dom anpassar resan efter massan. Inte efter en liten skit som tror han kan få allt han vill.
Vad är det så svårt att förstå. Klottrar du så blir det sanerat sen och det kostar pengar. Om du nu vill att det ska vara klotter i vagnarna skiter dom och förmodligen många till helt fullständigt i. Det är skadegörelse. Vill du se konst får du gå till ett museium. Lärde aldrig din mamma vad som var rätt och fell och skillnaden mellan ditt och mitt. Man tar inga friheter och klottrar bara för man vill att det ska vara klotter. Som att jag inte går tar en tavla på ett museium bara för att jag vill. Idiot.

Det vet jag att dom gör. Därför skiter jag i vad dom tycker. Du säger att dom anpassar resan efter massan, har dom någonsin frågat "massan" vad dom tycker i frågan? Knappast...

Visst, sanerar dom min konst så ristar jag mitt namn in i rutorna på tågen. Det kostar inga pengar för någon, dom byter inte ut fönster pga en ristning. Dom skiter i att folk vill ha rena tåg också, det är pengarna som styr och skadegörelsen är en bra ursäkt för mångmiljonbelopp som "försvinner". Enligt svensk lag är graffiti skadegörelse, men idiotlagar som sådana respekterar jag inte.

Jo, min mamma lärde mig det och mer därtill. Men jag är vuxen nog att avgöra vad jag själv tycker är rätt och vad jag tycker är fel, du kanske borde testa det någon gång...
Lärde din mamma dig aldrig att man gick i skolan för att tex lära sig saker som att stava och dyl?

Att du går in och stjäl en tavla på ett museum är knappast samma sak som att jag målar graffiti på ett tåg...Jag tror inte att du är en idiot, men att du är runt 9-10 år gammal tvivlar jag inte på. Ditt prat om mamma hit och dit och din "speciella" stavning avslöjar dig.
Citera
2005-10-15, 16:26
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Det vet jag att dom gör. Därför skiter jag i vad dom tycker. Du säger att dom anpassar resan efter massan, har dom någonsin frågat "massan" vad dom tycker i frågan? Knappast...
Majoriteten av svenskarna vill inte åka i nerklottrade tåg.
Är det så svårt att förstå?
Dessutom har jag en misstanke om att de som klottrar inte direkt skyfflar in skattepengar till staten...
Citat:
Visst, sanerar dom min konst så ristar jag mitt namn in i rutorna på tågen. Det kostar inga pengar för någon, dom byter inte ut fönster pga en ristning. Dom skiter i att folk vill ha rena tåg också, det är pengarna som styr och skadegörelsen är en bra ursäkt för mångmiljonbelopp som "försvinner". Enligt svensk lag är graffiti skadegörelse, men idiotlagar som sådana respekterar jag inte.
Att själv välja vilka lagar som man respekterar är ju väldigt bekvämt. Det tycker nog pedofiler och våldtäktsmän också...

Om du vill förändra lagstiftningen får du rösta på ett politiskt parti som arbetar för att legalisera klotter i det offentliga rummet.

Finns det inget sådant parti?
Oj. Vad kan det bero på?
Kan det ha något att göra med att den absoluta majoriteten av alla svenskar avskyr nedklottrade T-banetåg?
Citera
2005-10-15, 16:37
Bannlyst
Citat:

Jo, min mamma lärde mig det och mer därtill. Men jag är vuxen nog att avgöra vad jag själv tycker är rätt och vad jag tycker är fel, du kanske borde testa det någon gång...
Lärde din mamma dig aldrig att man gick i skolan för att tex lära sig saker som att stava och dyl?

Att du går in och stjäl en tavla på ett museum är knappast samma sak som att jag målar graffiti på ett tåg...Jag tror inte att du är en idiot, men att du är runt 9-10 år gammal tvivlar jag inte på. Ditt prat om mamma hit och dit och din "speciella" stavning avslöjar dig.

Nja 9-10 år är väl lite överdrivet. Du borde verkligen komma på nått bättre än att gnälla på stavningen. Enda anledningen till attt jag inte ens tittar efter hur jag har stavat är för jag inte ens orkar titta på det jag har skrivit för du är inte värd mödan Ja var det inte din mamma som uppfostrade dig. Det var min som gjorde det och hon lärde mig att man inte ska förstöra saker för andra bara för sitt höga nöjes skull.

Att du inte förstår lagarna som säger att det är olagligt att klottra vissar ju bara tecken på din minimala mognad. Det är samma sak som jag skulle gå till min granne och slå sönder hans fönster. Låter lite som att du är i rebellåldern. Tar dom bort ditt klotter så ristar du in det i stället. För fan väx upp lite. Har du samma attityd när du kommer till jobbet med. Eller sitter du bara hemma och lever på bidrag för du har ju verkligen vissat tecken på att kunna ta vara på sig själv och respektera andras egendom.
Citera
2005-10-15, 17:00
Awaiting Email Confirmation
dumboms avatar
I slutet på 80-talet någongång så sanerade inte SL tågmålningarna. Målningar kunde rulla runt i flera år. Sen ändrare dom taktik... Hepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in