Citat:
Ursprungligen postat av -Uriel-
För dig som person skiter dom nog i och det gör dom rätt i. Dom anpassar resan efter massan. Inte efter en liten skit som tror han kan få allt han vill.
Vad är det så svårt att förstå. Klottrar du så blir det sanerat sen och det kostar pengar. Om du nu vill att det ska vara klotter i vagnarna skiter dom och förmodligen många till helt fullständigt i. Det är skadegörelse. Vill du se konst får du gå till ett museium. Lärde aldrig din mamma vad som var rätt och fell och skillnaden mellan ditt och mitt. Man tar inga friheter och klottrar bara för man vill att det ska vara klotter. Som att jag inte går tar en tavla på ett museium bara för att jag vill. Idiot.
Det vet jag att dom gör. Därför skiter jag i vad dom tycker. Du säger att dom anpassar resan efter massan, har dom någonsin frågat "massan" vad dom tycker i frågan? Knappast...
Visst, sanerar dom min konst så ristar jag mitt namn in i rutorna på tågen. Det kostar inga pengar för någon, dom byter inte ut fönster pga en ristning. Dom skiter i att folk vill ha rena tåg också, det är pengarna som styr och skadegörelsen är en bra ursäkt för mångmiljonbelopp som "försvinner". Enligt svensk lag är graffiti skadegörelse, men idiotlagar som sådana respekterar jag inte.
Jo, min mamma lärde mig det och mer därtill. Men jag är vuxen nog att avgöra vad jag själv tycker är rätt och vad jag tycker är fel, du kanske borde testa det någon gång...
Lärde din mamma dig aldrig att man gick i skolan för att tex lära sig saker som att stava och dyl?
Att du går in och stjäl en tavla på ett museum är knappast samma sak som att jag målar graffiti på ett tåg...Jag tror inte att du är en idiot, men att du är runt 9-10 år gammal tvivlar jag inte på. Ditt prat om mamma hit och dit och din "speciella" stavning avslöjar dig.