2002-10-02, 06:53
äldre konto (old)
Ej medlem
Ja men...

Vem fan har sagt att alla graffare trashar T-bane vagnar, du har väll kollat för mycket på Area08
Citera
2002-10-02, 12:24
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Ja men...

Citat:
Ursprungligen postat av nixon
Vem fan har sagt att alla graffare trashar T-bane vagnar, du har väll kollat för mycket på Area08

Jag har inte sagt att alla "graffare" trashar t-tåg, men de tillhör samma sorts vandalister, och jag har inte ens fluktat på nånting som heter area08!

Ni kan väl komma med lite konstruktiv kritik till mina inlägg om klotter istället för att stirra er blinda på små fel. Det finns som sagt inget som försvarar det Ni klottrare gör!
Citera
2002-10-09, 17:06
äldre konto (old)
Ej medlem
nixon;

Jag anställer dig gärna för 200 kr + 20 kr!!!
Du står för bilen, eftersom den tydligen var gratis.

Tror du verkligen att timkostnaden blir 200 kr + bensin?
Bli aldrig företagare!!!

Bilen är ingen kostnad? Kolla vad den reella kostnaden på en firmabil!
Köpt eller leasad, det är en stor kostnad.
200 kr i lön - har du aldrig hört talas om sociala avgifter / arbetsgivaravgifter?

Det är ingen som ska kontrollera/rapportera klottret innan någon skickas ut på jobbet? Den personen jobbar gratis, eller?
Den som administrerar jobben gör det på fritiden? Löneadministration, gratis? Skyddskläder ...
Så här fortsätter det ... Fattar du principen?

Är du typ 12 år så är det inte konstigt om du inte fattar mer hur kostnader uppstår. Är du över 12 år bör du nog hålla dig ifrån lösningsmedlen ett tag ...
Citera
2002-10-09, 18:10
äldre konto (old)
Ej medlem
graffiti kan vara snyggt.
men klotter är så ööh pubertalt på något sätt, typ ballt o bli jagad av väktare.
känns det verkligen vettigt o springa runt i tunnelbanan på nätterna bara för o sätta dit sina tags? eller kan det vara grupptryck som får dom flesta att bli såna stora bäbisar...
Citera
2002-11-11, 06:27
äldre konto (old)
Ej medlem
inte grupptrycka utan uppmärksamhet,
alla lär vi oss något nytt varje dag
Citera
2002-11-11, 20:31
äldre konto (old)
Ej medlem
Alla spelar inte fotboll för samma orsaker och alla tävlar inte i kamp eller motorsporter för samma anledningar.
Samma gäller för Graffiti. Dra inte alla över en kan som man brukar säga.
Själv så tycker jag det är spännande och intressant att gå runt i djupa tunnlar och gångar som vanligt folk inte känner till och lära sig tider och dyra larmsystem. Spänning. Skönt o se tåget åka förbi och bara ljuset från fönstren på tuben skiner upp medans man har sin lampa släckt, ser på folk i vagnarna där de sitter ch vissa kollar ut i mörkret.
Risken för att åka dit och att det är olaligt är förstås spännande.
Sen finns det så mycket skönt folk som man lär känna i alla åldrar 10-30(för det mesta). Kul också när man ser en tag som man tex. beundrar och förr eller senare träffar man själv när man e på utflykt eller genom andra denna person. En vanlig person oberoende ålder,utbildning eller utsende kan bli kändis och få hundra eller tusentals fans inom sveriges underjord. Många stora målare är även kändra internationellt över hela världen.

Det är typ det folk inte tänker på när de ser klotter.

Sen så tycker jag att det är extremt intressant och roligt att skisssa, rita och måla. Man utvecklar sin stil och lär sig hantera sprayburkar bättre för att få till olika effekter, få det att inte rinna eller att rinna när man vill och göra helt rena raka sträck. Jag gör ibland upp mål som man sedan senare når och ibland har man deadlines för att få fram dessa mål(som att tex måla på ett extra spännande ställe eller liknande) Stil mm. kommer mer av sig själv för mig. Det(målandet) och folket är huvudsaken för mig sen så är det andra ett jävligt stort plus. Det är en hobby när man målar ensam.. men när man kommer in i kulturen så blir det en livsstil. Dock så är det för min del inte så mycket grupptryck.
Man får också bekräftelse om folk gillar det du gör som alltid är kul.
Graffiti är revolutionerande. Jag har torskat förut men har aldrig vid ett torsk haft ens tanken o sluta. Jag slutar måla när jag inte vill måla längre.

Tänk efter varför riskerar vissa så mycket bara för lite äckligt klotter.

Folk tänker inte längre än till den blöta rinnande tagen som de ser kletandes på väggen i tunnelbanan och resterna av gammla borttvättede tags som fortfarande sitter kvar som svärdet i sten.

Det är ungefär hur det är för mig... dock så kan jag inte skriva allt hur det är men det där är LITE.
Citera
2002-11-12, 05:45
äldre konto (old)
Ej medlem
mmmmmm precis nä sluta nu........ nu blir jag alltför kåt...... länge sedan jag var ute och graffade men ska dra ut nu till helgen skulle jag tro..... så jävla phett skönt om man hittar nått ställe när d inte finns så många så man kan ta god tid på sig =)
Citera
2002-11-12, 11:54
äldre konto (old)
Ej medlem
Sluta klottra, fortsätt måla.

Enda nackdelen med övermålade tåg är la att man inte ser ut genom
rutorna när man åker i dem? :P
Citera
2002-11-12, 13:22
äldre konto (old)
Ej medlem
jo..hehe..... då menar du "WholeCars" som täcker från topp till botten på tåget? jo... men..... jag hade varit glad om jag hade sett graffiti på tåg här där jag bor..... =/
Citera
2004-11-06, 00:55
Bannlyst
Den stora "för eller emot" tråden!

För att ytterligare förebygga OT-diskussioner i detta forum tar jag initiativet och startar denna tråd. Vad gillar ni inte med graffiti? Vad gillar ni med det? Låt diskussionen börja!
(Fan det här lät ju som ett svenska-läxförhör i skolan)

!OBS!
Håll diskussionen i skick nu. Skippa inlägg där du bara vill tala om att du vill trycka upp en burkjävel där bak på honom som klottrade på ditt morgontåg. Skippa inlägg där du bara vill tala om att "Graffiti can't be stopped". Utveckla istället.
/memorexonece
Citera
2004-11-06, 01:00
Bannlyst
Jag kan börja med att säga att jag uppskattar det helt enkelt för att det snyggar upp det mesta, särskilt tråkig betong. Självklart tycker jag inte att alla ska måla eftersom att det finns
  • Talanglösa nollor som bara förfular
  • Snorungar som taggar(och aldrig heller gör en riktig målning)på andras egendom. Självklart kan en ful betongklump vara någons egendom, men det rör mig inte i ryggen. Så länge dom inte taggar på husfasader
  • Det finns idioter som tror att graffiti innebär vandalism och att slå sönder så mycket saker som möjligt
Självklart är det förjävligt med de höga saneringskostnaderna, men jag säger som jag alltid gjort, om de inte ens vill försöka med lagliga väggar kommer graffitin vara återkommande. Kommentarer?
Citera
2004-11-06, 01:04
Medlem
fnuskes avatar
Jag gillar: Att ungdomar sysslar med konst och i vissa fall förskönar det glada 60-talets arkitekturernas misslyckade aborter.

Jag gillar inte: Alla missvisade och talanglösa sopor. Att det kostar så förbannat mycket för alla. Att folk taggar på fel ställen. Hur pass dåligt det mesta är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in