Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-02-11, 12:35
  #1045
Medlem
sfms avatar
Det är lätt att sitta och fördöma det kvinnliga vittnets agerande, men en helt annan sak att faktiskt vara i samma situation själv. Vi har alla sett märkliga saker på stan där vi inte ingripit, antingen för att vi inte riktigt förstått allvaret förrän vi suttit ner och reflekterat eller helt enkelt för att vi "inte vågat lägga oss i det som inte angår oss" - det mest svenska av alla beteenden.

Den ende som förtjänar att fördömas här är GM.
Citera
2010-02-11, 12:45
  #1046
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Santeria
Vanligt är det nog, men det rättfärdigar det inte tycker jag. Visst, det är starkt att hon ställer upp och vittnar, det visar ju att hon bryr sig, men det är väl dels för att dämpa sitt dåliga samvete.

Citat:
Ursprungligen postat av sfm
Det är lätt att sitta och fördöma det kvinnliga vittnets agerande, men en helt annan sak att faktiskt vara i samma situation själv. Vi har alla sett märkliga saker på stan där vi inte ingripit, antingen för att vi inte riktigt förstått allvaret förrän vi suttit ner och reflekterat eller helt enkelt för att vi "inte vågat lägga oss i det som inte angår oss" - det mest svenska av alla beteenden.

Den ende som förtjänar att fördömas här är GM.

Jag önskar fler vågade ingripa -- dock tycker jag ändå att det är starkt att hon nu träder fram och vittnar, för faktum är att folk normalt inte ens gör det när man anmäler och poliser kontaktar folk som varit på plats -- minnesförlust brukar vara epidemisk vid sådana tillfällen.
Citera
2010-02-11, 13:23
  #1047
Medlem
Stuuuuutes avatar
Funderar på att vara närvarande i Malmö nästa Tisdag.
Någon mer som planerar att åka dit?
Citera
2010-02-11, 13:28
  #1048
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuuuuute
Funderar på att vara närvarande i Malmö nästa Tisdag.
Någon mer som planerar att åka dit?
Hade du tänkt stå där utomhus?

Rätt kallt så klä på dig ordentligt.....
Citera
2010-02-11, 13:52
  #1049
Medlem
fializas avatar
GMs första vittne hade ju inte så mycket att tillföra direkt. Vi får se vad kompis nr. 2 har att säga.

Vad är det för människor egentligen? Tror de på allvar att han är oskyldig? Eller vill de bara hjälpa sin kompis?
Citera
2010-02-11, 14:31
  #1050
Medlem
lunartompas avatar
Han pekar ut var hon ligger, har blod på kläder och händer, däckspåren visar att det är hans bil, dom hittar blod från henne i hans bil. Varför erkänner inte idioten bara? Aja, hoppas han dör och brinner i helvetet för evigt.
__________________
Senast redigerad av lunartompa 2010-02-11 kl. 14:42.
Citera
2010-02-11, 14:55
  #1051
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fializa
GMs första vittne hade ju inte så mycket att tillföra direkt. Vi får se vad kompis nr. 2 har att säga.

Vad är det för människor egentligen? Tror de på allvar att han är oskyldig? Eller vill de bara hjälpa sin kompis?

Den sjuka lojalitet som tyvärr ofta råder -- man måste ställa upp för en kompis
Citera
2010-02-11, 15:21
  #1052
Medlem
fializas avatar
Nu har CÖ börjat berätta sin version av vad som hände 6 november.
Usch... vet inte om jag vill läsa, jag blir bara förbannad.
Citera
2010-02-11, 15:24
  #1053
Medlem
SurTrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fializa
Nu har CÖ börjat berätta sin version av vad som hände 6 november.
Usch... vet inte om jag vill läsa, jag blir bara förbannad.
Ja fy fan!
Citat:
Ursprungligen postat av Casper El-Kaissi Östlöv
-Jag minns inte vad som sades, det var lugn stämning, men vi tetades.
Det är så man mår illa..
Citera
2010-02-11, 15:30
  #1054
Medlem
fializas avatar
Han får det att låta som om hon följde med frivilligt. Som om de hade en romantisk promenad bara.

Antar/hoppas att åklagaren sticker hål på detta sen. Att Emma skulle ta en lugn promenad med en kille hon nyligen anmält för våldtäkt är ganska osannolikt. Hon ville väl dessutom inte missa sin körlektion.
Citera
2010-02-11, 15:35
  #1055
Medlem
HectorPis avatar
Citat:
21-åringen: Hon skällde ut mig och då blev det fysiskt.
21-åringen: Vi hamnade på gräset. Det blev tumult. Det kom en näve mot mig. Då slog jag till.
21-åringen: Jag sparkade mot henne. Vi rullade runt och då såg jag att hon hade kniv.
21-åringen: Det var riktigt ilsket. Hon skrek att hon inte ville leva. Hon skar sig över ansiktet.
21-åringen: Båda kom på fötter. Då puttade jag henne och då slogs hon medvetslös.
HON hade kniven?
Jävla mupp. Jag kokar.. Det var hennes fel alltså enligt Casper El-Kaissi Östlöv före detta Salah Fadi Samir Mahdi El-Kaissi Ramadhan.
__________________
Senast redigerad av HectorPi 2010-02-11 kl. 15:41. Anledning: Uppdateringar
Citera
2010-02-11, 15:36
  #1056
Medlem
Moll-Es avatar
Sicket jävla svin alltså, fyfan kan han inte bara erkänn och sluta jävlas med Emmas familj och med henne? Kan riktigt tänka mig vreden hennes familjemedlemmar känner när det svinet sitter och ljuger i rätten och försöker skylla det på henne. "När vi var på fältet tog hon tag i min arm. Jag tryckte på gasen och kom av vägen" = "Det är hennes fel att jag nästan mördade henne. Hade hon inte rört mig hade jag ju bara släppt av henne vid Näsby." "Hon skällde ut mig och då blev det fysiskt" = "Jag klarade inte av att hon hade en annan åsikt än mig och då ville jag mörda henne". Tvättäkta psykopat detta...

Edit: Vafan är det med idioten? Enligt honom slog Emma honom först, då fick hon sig ett slag tillbaka och då såg han att hon hade kniv på sig? Tror han verkligen att någon i rätten tror på hans historia? Var det någon som hade ett vapen på sig så var det väl ändå han?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback