Flashback bygger pepparkakshus!
2010-02-14, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novish123
Ok, tack för snabba svar allesammans! Hittar inga bilder av CÖ på fria nyheter tyvärr. får leta vidare

Kolla istället på politiskt inkorrekt. Sök fadi.
Citera
2010-02-14, 03:47
Medlem
Tuesdays avatar
Polisen kan med hjälp av luminol i bilens bagageutrymme se spår av något som ser ut att ha åkt runt/rört på sig. Det skulle kunna vara blod från kniven.
Citera
2010-02-14, 03:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Polisen kan med hjälp av luminol i bilens bagageutrymme se spår av något som ser ut att ha åkt runt/rört på sig. Det skulle kunna vara blod från kniven.

Är det gjort??
Citera
2010-02-14, 03:57
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L8
Är det gjort??

Ja, enligt polisen.
Citera
2010-02-14, 04:00
Medlem
Citat:
Ja, enligt polisen.

Som betyder isf att GM gjort sig av med den FÖRE han träffade föräldrarna? Men glömt....
Citera
2010-02-14, 04:05
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Som betyder isf att GM gjort sig av med den FÖRE han träffade föräldrarna? Men glömt....

Eftersom pappan fritt disponerade bilen efter att sonen hade gripits råder det väl tvivel.

(godnatt)
Citera
2010-02-14, 04:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:

De har väl mer eller mindre slagit fast att det är kniven som legat där.
Citera
2010-02-14, 04:11
Medlem
Citat:
Eftersom pappan fritt disponerade bilen efter att sonen hade gripits råder det väl tvivel.

(godnatt)
Faktiskt, efter läst FUPen, tycker jag att dessa minuter verkar ogenomtänkta. Jag menar att man tar GM ur sin bil tillika en bil som kommer från brottsplats. Sedan låter man GMs pappa köra därifrån?
Borde polisen inte tagit nycklarna? Ja, jag vet att det var stressigt och alla tänkte på BO just då, men kanske, iallafall, behållit bilen?
Citera
2010-02-14, 04:20
Medlem
Citat:
Faktiskt, efter läst FUPen, tycker jag att dessa minuter verkar ogenomtänkta. Jag menar att man tar GM ur sin bil tillika en bil som kommer från brottsplats. Sedan låter man GMs pappa köra därifrån?
Borde polisen inte tagit nycklarna? Ja, jag vet att det var stressigt och alla tänkte på BO just då, men kanske, iallafall, behållit bilen?

Jag tänker så här.....GM verkar ju väldigt stressad och kört snabbt från brottsplatsen. OM han lagt kniven i bilen har han väl knappast stannat och gjort sig av med på nån gata på väg till mötesplatsen med pappan. Och knappast där i heller med tanke på att han var väldigt blodig och mötesplatsen var en offentlig P-plats vid en butik. Han berättade ju var BO fanns, erkänt endel och att det varit kniv inblandad. alltså samarbetat. Varför i så fall hålla tyst om var han slängt kniven? Tror att GM i de första förhören också medger att kniven lagts i bilen ( ? ).
Citera
2010-02-14, 04:22
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De har väl mer eller mindre slagit fast att det är kniven som legat där.

Japp, men de kan ju inte bevisa det till 100% utan att ha en kniv att jämföra med, menar jag. CÖ säger även i ett förhör att han lade kniven i luckan, jag minns ej ordagrannt. I en väska iallafall, och hans skolväska saknas.
Citera
2010-02-14, 04:31
Medlem
En helt annan fråga/vinkling som slog mig. Har mycket svårt att smälta och ta till mig allt tragiskt som har hänt i denna historia. Får ont i magen när jag tänker på all sjuk fakta som förmedlats.
Givetvis tänker man på Emma och hennes stackars familj som milt uttryckt gått/går genom helvetet nu. Men som förälder till GM (baserat på att dessa är helt oskyldiga i alla avseenden) hur fan resonerar man omkring sin egen avkomma här. Bryter man kontakten med sitt barn, byter namn osv eller intar man en försvars- och förnekelseposition som förälder? Ngn som vet vad som brukar gälla här? Numera blir ju allt så oerhört publikt och snabbt spritt till enorma mängder mottagare, ex vis som här på FB (vilket jag tycker är väldigt bra då jag gillar att GM hängs ut). Och historia försvinner inte in i dammiga arkiv lika snabbt tack vare nätet och alla dess författare.

Vad jag menar är att det finns många som drabbas av att CÖ är ett avskum av världsklass. Och dom som står på fel sida brottet och ofriviliigt representerar GM, vad fan gör dom vanligtvis? Om det nu går att generalisera fram ett svar...
Citera
2010-02-14, 04:33
Medlem
Citat:
Japp, men de kan ju inte bevisa det till 100% utan att ha en kniv att jämföra med, menar jag. CÖ säger även i ett förhör att han lade kniven i luckan, jag minns ej ordagrannt. I en väska iallafall, och hans skolväska saknas.

mitt tvivel kvarstår iaf, att han stannat och blodig tagit sig ut till luckan och gjort sig av med kniv/väska. Näsbyfältet verkar vara genomsökt utan fynd. Borde inte pappan / mamman pressas ytterligare.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in