Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-28, 14:47
Medlem
tosexy4myhats avatar
Silbersky är helt väck.

Det gemensamma med den mediakåta Silbersky är att alla som anlitar honom är skyldiga.

Att höra hans finskånska kvidande gör vem som helst illamående.
Citera
2010-04-28, 15:01
Medlem
Det är egentligen obegripligt att inget etablerat riksdagsparti på allvar vågar ta upp frågan om det svenska rättssystemet och straffskalorna. Jag är ganska säker på att kraftigt skärpta straff för våldsbrott skulle garantera hundratusentals röster på ett bräde. Svensk rättskipning har för länge sedan passerat gränsen för det anständiga, och medborgarna kräver ändring. Jag skulle lätt kunna tänka mig minimistraff på 20 år för grova misshandlar och våldtäkter, med praxis satt till livstid. Mord givetvis alltid livstid. Samt omedelbar utvisning för icke svenska medborgare som begår våldsbrott, även av så kallad normalgrad. Och ingen så kallad straffrabatt. Är man straffmyndig så är man.
Dödsstraff har jag alltid varit motståndare till, men på äldre dar har jag mer och mer börjat förstå argumenten för. Fall som lille Bobby, Max & Saga samt Baby P kan få den mest pacifistiske att fantisera om en återgång till medeltida straffskalor.
Citera
2010-04-28, 15:12
Medlem
jamssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyMystica
Klart han inte fattar. Låt oss hoppas Hovrätten fattar det dock.

Jag tror inte han har så mycket att hämta i hovrätten. Dom öppnar nog bara falluckan under fötterna på honom. "Bye bye Casper"

M.V.H.
jamsson.
Citera
2010-04-28, 16:06
Medlem
fializas avatar
Mats - Jag tycker att du gör helt rätt som släpper de här bilderna på Emma. Det är viktigt att människor med egna ögon får se vad som har hänt.
Skönt att höra att hon får komma hem ibland. Hoppas att ni får det mysigt på hennes födelsedag.

Angående Silbersky.. Jag undrar vad han hade yrkat på för straff om det var hans egen dotter som blivit misshandlad av Fadi? Hade han även då tyckt att 12 år är för mycket?
Citera
2010-04-28, 16:13
Medlem
drunknars avatar
Angående Silbersky.. Jag undrar vad han hade yrkat på för straff om det var hans egen dotter som blivit misshandlad av Fadi? Hade han även då tyckt att 12 år är för mycket?[/quote]

Om du tänker efter ett ögonblick så inser du nog att den frågeställningen är helt irrelevant. Personligen tycker jag straffet känns ganska rättvist med tanke på den hänsynslösa misshandel han utsatt Emma för. Men knappast överraskande att domen överklagas då den jämnfört med liknande fall faktiskt känns ovanligt hård.
Citera
2010-04-28, 17:28
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollyday
Det är egentligen obegripligt att inget etablerat riksdagsparti på allvar vågar ta upp frågan om det svenska rättssystemet och straffskalorna. Jag är ganska säker på att kraftigt skärpta straff för våldsbrott skulle garantera hundratusentals röster på ett bräde. Svensk rättskipning har för länge sedan passerat gränsen för det anständiga, och medborgarna kräver ändring. Jag skulle lätt kunna tänka mig minimistraff på 20 år för grova misshandlar och våldtäkter, med praxis satt till livstid. Mord givetvis alltid livstid. Samt omedelbar utvisning för icke svenska medborgare som begår våldsbrott, även av så kallad normalgrad. Och ingen så kallad straffrabatt. Är man straffmyndig så är man.
Dödsstraff har jag alltid varit motståndare till, men på äldre dar har jag mer och mer börjat förstå argumenten för. Fall som lille Bobby, Max & Saga samt Baby P kan få den mest pacifistiske att fantisera om en återgång till medeltida straffskalor.
Man får inte glömma att de flesta offer för brott har röstat på riksdagspartierna och på grund av det har de accepterat de straffsatser som gäller.
På grund av det är det svårt att ta de flesta som gnäller om straffsatser på allvar.
Citera
2010-04-28, 17:29
Bannlyst
nu ska vi tänka på att Silbersky är advokat och gör sitt jobb. Vad vi än tycker om det.
Citera
2010-04-28, 17:44
Medlem
johnjohns avatar
I dagens Metro kan man läsa om "svarta änkan" som mördat efter avtjänat straff och det Casper a.k.a. Muhammed gjort har han gjort tidigare och kommer att göra igen så att betala HA för att "ta hand" om honom vore det enda rätta men som sagt ett skott i nacken är för lätt. Extrem tortyr som filmas och läggs ut på nätet för alla att beskåda är det enda rätta.

Ang. Silbersky så gör gubbfan bara sitt jobb som sagts tidigare + att hovrätten förhoppningsvis förlänger straffet.
Citera
2010-04-28, 17:58
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osmaklig
Man kan ju bara hoppas att han får ett ÄNNU hårdare straff .

Det tror jag tyvärr inte Inte så som Sveriges straff system ser ut.
Tvärtom blev jag förvånad att han fick 12 år, jag hade själv trott på flera år lägre.
Det innebär också att jag tyvärr tror Casper har relativt stora chanser att få straffet sänkt, något jag innerligt inte hoppas så klart.

Vad gäller Silbersky, ja han gör sitt jobb och som den rättstats Sverige har innebär det även att de lågaste lågskummen av kriminella har rätt ill försvarare, och dessa skall göra sitt jobb.
Citera
2010-04-28, 18:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hollyday
Jag skulle lätt kunna tänka mig minimistraff på 20 år för grova misshandlar och våldtäkter, med praxis satt till livstid. Mord givetvis alltid livstid. Samt omedelbar utvisning för icke svenska medborgare som begår våldsbrott, även av så kallad normalgrad. Och ingen så kallad straffrabatt. Är man straffmyndig så är man.

Jag personligen är av åsikten att straffen måste förlängas. Det är ett förbaskat daltande idag, och en nonchalans gentemot brottsoffer och deras anhöriga. Hur många brott ser vi inte uppkommer från återfallsförbrytare ?

Att utvisa invandrare borde också vara en självklarhet. Dom erbjuds att stanna i Sverige, att då ha ett krav liknande: "begå våldsbrott här och du kastas ut" känns mer som sunt förnuft.
Man behöver inte ens stödja SD för att inse det ologiska till att så inte sker.

Håller också med om straffrabatten.
Citera
2010-04-28, 18:19
Medlem
Fadi El-Kaissi Ramadhan borde utvisas, svar ja.

Men Leif Silbersky kan ni ju ändå inte skylla på? Han gör som sagt sitt jobb, det är så här advokater jobbar, dönickar
Citera
2010-04-28, 19:07
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnjohn

Ang. Silbersky så gör gubbfan bara sitt jobb som sagts tidigare + att hovrätten förhoppningsvis förlänger straffet.

För att hovrätten ska kunna förlänga straffet krävs att åklagaren överklagar domen. Så har hittills inte skett. När går tiden ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in