2010-05-04, 19:40
Medlem
Aakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Är det någon som plockar och äter stenmurklor idag? När jag var liten var det givet att man skulle ut och leta efter denna läckra svamp i april-maj men idag verkar den lika bannad som en fjortis på Flashback.

Livsmedelsverket avråder numera folk från att äta den, även efter torkning och förvällning.

Jodå, frugan plockar murklor när hon ser dem. Det är ju inte så att de finns i så stor mängd och att man blir sjuk av att ha dem i såsen någon gång ibland.

Jag antar att de på Livsmedelsverket kör med cykelhjälm, hängslen och livrem också.
Citera
2010-05-04, 19:40
Medlem
Råkade glömma 2st råa ostschnitzlar framme i drygt 7 timmar vilket efter jag såg det och slängde in dom i frysen igen. Ätbart om jag steker dom kraftigt? Har inte så mycket annat hemma så vill gärna äta dem?
Citera
2010-05-04, 19:47
Medlem
Todeswalzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Råkade glömma 2st råa ostschnitzlar framme i drygt 7 timmar vilket efter jag såg det och slängde in dom i frysen igen. Ätbart om jag steker dom kraftigt? Har inte så mycket annat hemma så vill gärna äta dem?

Det hade varit bättre att tillaga dem innan du slängde dem i frysen, är nog inte för sent. Tillagar man maten håller den lika länge till.
Citera
2010-05-04, 19:47
Medlem
Aakes avatar
Citat:

Ingen fara om inte katten bajsat på dem.
Citera
2010-05-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Todeswalz
Det hade varit bättre att tillaga dem innan du slängde dem i frysen, är nog inte för sent. Tillagar man maten håller den lika länge till.

Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Ingen fara om inte katten bajsat på dem.
Då käkar jag nu då

Jävlar om jag får matförgiftning
Citera
2010-05-04, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobilaSektionen
Rå köttfärs, hur funkar det?
Stora risker för mask och sjukdomar eller är det egentligen inte allt för farligt?
Är blandfärs eller nötfärs "bäst" när det gåller rå-ätning?
.
Citera
2010-05-05, 11:39
Medlem
Hår länge håller soja? Kör på en för tillfället som gick ut i slutet av 2009. Bara köra på i ett år till eller?

P.S
Jag överlevde schnitzeln Och det var tamefan den godaste måltiden jag käkat på ett halvår. 2st ostschnitzlar med beasås och mos. Fiiifan va gött de va.
Citera
2010-05-05, 11:41
Medlem
HerrVits avatar
Citat:
Hår länge håller soja? Kör på en för tillfället som gick ut i slutet av 2009. Bara köra på i ett år till eller?
Smaka och lukta på det! Är det inte illa så är det nog inga problem. Jag har för mig att det enda som händer med soja är att det blir saltkristaller.
Citera
2010-05-05, 23:01
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aake
Jodå, frugan plockar murklor när hon ser dem. Det är ju inte så att de finns i så stor mängd och att man blir sjuk av att ha dem i såsen någon gång ibland.

Jag antar att de på Livsmedelsverket kör med cykelhjälm, hängslen och livrem också.

Jag tror det också. De får t ex säljas i Finland och stenmurklan torde inte vara mindre farlig där.

Dessutom är murklan förbaskat god.
Citera
2010-05-06, 23:09
Medlem
roaders avatar
Någon som vet hur länge djupfryst broccoli håller i kyl? Köpte den djupfryst och stoppade den i kylen direkt och har småätit lite av en från och till men inser nu att det gått 7 dagar sen jag köpte den.
Citera
2010-05-06, 23:14
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Någon som vet hur länge djupfryst broccoli håller i kyl? Köpte den djupfryst och stoppade den i kylen direkt och har småätit lite av en från och till men inser nu att det gått 7 dagar sen jag köpte den.

Om den ser ok ut och luktar som den ska så är den nog också fullt ätlig. Men jag har känslan av att den borde börja sticka i väg efter en vecka.
Citera
2010-05-06, 23:25
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Om den ser ok ut och luktar som den ska så är den nog också fullt ätlig. Men jag har känslan av att den borde börja sticka i väg efter en vecka.

Ja precis jag brukar köra efter den metoden men det är så svårt att se för mig om den är dålig då jag aldrig köpt det tidigare. Smakar dock bra och luktar väl helt OK, men du har nog rätt så jag käkar upp allt ikväll, tack och bock för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in