2009-11-15, 22:25
Medlem
Mithrilbrynjas avatar
Inget ont som inte har något gott med sig brukar det ju heta, sällan har detta ordsspråk stämt så bra som nu..ju mer PK-isterna och gammelmedierna ljuger, skäller och hackar på Sverigedemokraterna, desto mer börjar folk tröttna på vansinnet och röstar på Svd.

Skulle inte förvåna mig om Svd går om även vänsterpartiet och folkpartiet valet 2010, med denna utveckling vi hittills sett och blir Sveriges 3 största parti efter sossarna och moderaterna..all reklam är bra reklam..även dålig sådan.
2009-11-15, 22:38
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mithrilbrynja
Inget ont som inte har något gott med sig brukar det ju heta, sällan har detta ordsspråk stämt så bra som nu..ju mer PK-isterna och gammelmedierna ljuger, skäller och hackar på Sverigedemokraterna, desto mer börjar folk tröttna på vansinnet och röstar på Svd.

Skulle inte förvåna mig om Svd går om även vänsterpartiet och folkpartiet valet 2010, med denna utveckling vi hittills sett och blir Sveriges 3 största parti efter sossarna och moderaterna..all reklam är bra reklam..även dålig sådan.

Svd??? Den förkortningen associerar jag med Svenska Dagbladet.
2009-11-15, 22:42
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
"Dags gilla läget!
Sverigedemokraterna når rekordhögt i GP/Sifo. Det är obehagligt men så ser verkligheten ut.

SDs framgångar börjar redan ge resultat. I ledaren i GP står:
Citat:
För det fjärde: Integrationspolitiken måste bli mindre idealistisk och mer realistisk.
Den formuleringen hade vi inte sett för ett år sedan i en ledare i en stor dagstidning. SD kommer att påverka politiken i små men viktiga steg bara genom sin existens även om de inte har konkret beslutsfattande makt.
2009-11-15, 22:53
Medlem
InteIgens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
SDs framgångar börjar redan ge resultat. I ledaren i GP står:

Den formuleringen hade vi inte sett för ett år sedan i en ledare i en stor dagstidning. SD kommer att påverka politiken i små men viktiga steg bara genom sin existens även om de inte har konkret beslutsfattande makt.

Ledaren säger också detta, så kanske lite väl tidigt att ropa hej..

Citat:
För det tredje: Sverigedemokraterna måste bekämpas både sakpolitiskt och moraliskt. Sveriges industriella välstånd bygger på invandring. Och vi har råd att vara medmänniskor.

EDIT:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3802217.svd
Citat:
Partierna: "Vi tar debatten i sakfrågor"
Säkert
Senast redigerad av InteIgen 2009-11-15 kl. 22:57.
2009-11-15, 23:15
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteIgen
Ledaren säger också detta, så kanske lite väl tidigt att ropa hej.
Ingen ropar hej. "Små steg" skrev jag. Förändringar beträffande medias rapportering rörande invandrarpolitiken kommer att ta åratal.
2009-11-17, 08:57
Medlem
Folkvalda från SD uteblir från möten

Artikel från dagens upplaga av Upsala Nya Tidning:

I pappersupplagan citerade tidningen socialdemokraten Bo S Englund som sade att "När det är så många tomma stolar runt om i landet så är en röst på Sverigedemokraterna en bortkastad röst".
Håller ni med honom om att det är meningslöst på att rösta på ett politiskt frånvarande parti?

Edit: Det fanns även en annan artikel i anslutning till ovanstående artikel, från vilken jag hämtade citatet. Den publicerades bara i pappersupplagan verkar det som. Här är den (som inscannad):
Senast redigerad av Mansig 2009-11-17 kl. 09:31.
2009-11-17, 08:59
Medlem
Kingen_kings avatar
Ska vi gissa på att ett antal Sd:are drar martyrkortet nu?

"Dom har blivit hotade"
"Alla är motarbetade"
"Det är folk som inte hör hemma i partiet"
"Dom är rädda för media"

etc, etc...

Bara att vänta, det kommer...
2009-11-17, 09:02
Medlem
Tlagnojs avatar
Inte direkt förvånande, SDare är lika lata soffliggare (WT) som de påstår att alla invandrare är.
2009-11-17, 09:08
Medlem
De lär sig fort,SD,hur man håller sig kvar i politiken.
Håll dig undan och håll käften är receptet.
2009-11-17, 09:12
Medlem
Manmothers avatar
Det är nackdelen med att växa så fort som man gjort.
2009-11-17, 09:19
Medlem
Som jag skrev i en annan tråd. Om man tittar på vilka luffare och direkta mongon som befinner sig ute i periferin hos de mer etablerade partierna, så kan man ju föreställa sig vilka typer det finns inom SD.

Jag menar, Mona Sahlin är en etablerad politiker i detta land.

Jag blir kallsvettig.
2009-11-17, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manmother
Det är nackdelen med att växa så fort som man gjort.
Det är ju just det de inte har gjort,växt alltså.
Det är bara stödet för dem som,liksom för Ny Demokrati,har växt.De klagar ju på att de har för få namn på listorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in