2009-12-30, 12:44
Medlem
cp-apas avatar
Eh har inte SD redan en heltäckande politik? Vad försöker dem bevisa här egentligen?
2009-12-30, 12:48
Medlem
Panchreas avatar
Det börjar bli ganska humoristiskt detta. Stödet för SD (läs. minskad och bättre kontrollerad invandring) är stort i Sverige. SD politik är ju inte precis "extrem" på någotvis om man ska se nyktert på deras frågor.

Sen har de väl ett lika trovärdigt övrigt partiprogram som medborgarlönförespråkarna Miljöpartiet. Fjantigt är vad det är.
2009-12-30, 12:58
Bannlyst
Gynnas inte SD när media håller på som dom gör?
Hur tänkter dom egentligen?
2009-12-30, 13:00
Medlem
Erk Swedes avatar
hehe

Den välutbildade "expertisen" visar sin kvalitet ytterligare en gång..
Vad det här visar är att proffessorer och experter har en synålstunn spetskompetens,utan för det området är dom oftast mer obildade än de simplaste arbetare och hemmafruar,som ändå verkar följa med i nyhetsrapporteringen.
"experterna" väljer att skriva en stödjande artikel till sitt parti,och får dom publicerade pågrund av sin titel,trots att dom saknar kunskaper om hur samhället har börjat se ut,vad partiet dom kritiserar står för etc..
Komik helt klart..
2009-12-30, 13:02
Medlem
Erk Swedes avatar
självklart

Citat:
Ursprungligen postat av persson121
Gynnas inte SD när media håller på som dom gör?
Hur tänkter dom egentligen?
All reklam är bra för sd,och sådan här taffligheter gör ju att även de som delvis är skeptiska till SD börjar skratta och ta sig för pannan..
2009-12-30, 13:03
Medlem
RichOnVitaminss avatar
Jag tror att "HUR SKA VI BEMÖTA SD?"-debatten har potential till att bli en helt egen industri.
2009-12-30, 13:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Det finns med andra ord en potentiell väljargrupp, som Sverigedemokraterna skulle kunna mobilisera bara frågan ordentligt kommer upp på dagordningen.

Därför håller jag med Björn Johnsson som på DN debatt varnade de etablerade partierna för att spela på Sverigedemokraternas hemmaplan.[/

Jag tycker att ovanstående är en av det mest centrala hos de som är anti-SD. Alla partier och så kallade intellektuella vet att de har förnekat och ljugit om invandringen och dess effekter och i en debatt så skulle detta bli alltför uppenbart. Det är av just den anledningen som artikelförfattaren vill att fokus ska riktas bort från invandrarfrågor när SD är med i en debatt.
2009-12-30, 13:09
Medlem
achilleas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Så var det dags för nästa anti-SD-artikel.

Nja... anti-SD är väl för starkt sagt. En spring-analys av politisk läge inför valåret. Väldigt optimistiskt dessutom. Citerar : ”Om Sverigedemokraterna överlever, skulle de enligt detta synsätt bli ett allmänt ytterkantsparti till höger, när nu de Nya Moderaterna lämnar sådant utrymme. Man kan ha olika åsikter om det önskvärda i en sådan utveckling. Men i längden tror jag inget parti kan behålla extrema åsikter, om det vill göra sig gällande i svensk politik.”
2009-12-30, 13:11
Medlem
achilleas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cp-apa
Eh har inte SD redan en heltäckande politik?

Jag tror att de har en heltäckande flum istället för heltäckande politik, inte minst i invandringsfrågor.
2009-12-30, 13:16
Medlem
achilleas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Vad det här visar är att proffessorer och experter har en synålstunn spetskompetens,utan för det området är dom oftast mer obildade än de simplaste arbetare och hemmafruar,som ändå verkar följa med i nyhetsrapporteringen.

Nyhetsrapporteringar, hehe... typ Efterlyst allas ”invandringskritiska” nyhetskälla. Och sedan litet från blågula frågor och info14.
2009-12-30, 13:24
Medlem
achilleas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag tycker att ovanstående är en av det mest centrala hos de som är anti-SD. Alla partier och så kallade intellektuella vet att de har förnekat och ljugit om invandringen och dess effekter och i en debatt så skulle detta bli alltför uppenbart. Det är av just den anledningen som artikelförfattaren vill att fokus ska riktas bort från invandrarfrågor när SD är med i en debatt.

Nää... jag tror att professor är inte säker på att etablerade politiker klarar av en sakdebatt då de själv är ganska sverigedemokratiska. En migrationsminister som går SD ärende är inte mycket att ha i debatten. En integrationsminister som inte vet hur de icke integrerade lever är inte heller en debattör.
2009-12-30, 13:25
Medlem
mudders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.arne
Dagens anti-SD-artikel, professor Leif Lewin: Kräv SD på svar om hela politiken.
Är det verkligen nödvändigt att SD, eller något annat parti för den delen, måste ha svar på allt? De olika partierna har ju alla sina favoritämnen eller visioner som de vill vara bäst på och det är väl därför man har samarbete i riksdagen? Om SD ska regera helt själva förstår jag att de måste ha svar på allt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in