2009-11-12, 07:15
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
99% av alla sverigedemokrater vet att det bara är tom retorik. SD:s väljare vill inte ha kongonoggrer som representanter. De röstar ju på SD för att slippa kongonoggrer! Samma dag som SD matar fram sin första Sabuni kommer att bli ND:s bästa medlemsvärvardag någonsin.

Skitsnack! Om SD skulle värva någon som liknar Ayaan Hirsi Ali till partiet så skulle dom vinna många röster. Jag själv skulle applådera en sådan utveckling, och jag tror att den tysta majoriteten håller med mig.
Humaniströrelsen i Sverige är fylld av starka invandrarkvinnor som förenas i ett hat mot intollerans (Sara Mohammad, Dilsa Demirbag-Steen etc) och det hade verkligen varit önskvärt om SD gått åt det hållet snarare än att försöka jaga ströröster bland stockkonservativa KDS:are.
2009-11-12, 09:54
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krossster
Mitt huvudargument var att Jimmie Åkesson inte gör sig bra i TV då han framstår som falsk och undflyende. Jag håller med om att i princip alla politiker försöker att ge ospecifika svar men politiker med lång erfarenhet och hög auktoritet klarar detta utan att man tappar förtroendet för dem. Jimmie Åkesson är helt enkelt inte en förtroendeingivande person, plus att han verkar väldigt dryg (har hört personer jämföra honom med Bo Lundgren och jag instämmer med den jämförelsen). Detta är inte mig emot då jag uppenbarligen inte sympatiserar med SD, men SD borde hitta en karismatisk sidekick till JÅ om de verkligen vill nå ut till massorna, särskilt kvinnorna. Tänk: John McCain/Sarah Palin eller Göran Persson/Margot Wallström.

Någon bad om länkar till youtube-klipp där JÅ framstår som falsk. Jag minns inte exakt vilka intervjuer jag har sett, men vill minnas att en av dem var en lång intervju med Adaktusson för något år sedan där han hade väldigt svårt att svara rakt på Adaktussons frågor.

Vad snackar du om? Varje gång Jimmie är på TV så ökar SD's popularitet. Folk gillar honom, trots alla lögner de fått om SD.
Att svara undanflyende är som sagt något alla politiker gör. Varför skulle folk se ner extra mycket på Jimmie när han gör det?

Och för att vara en som anser sig känna Jimmie Åkesson så kan jag säga att dryg är det sista man tänker på när man pratar med honom.
2009-11-12, 09:55
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Skitsnack! Om SD skulle värva någon som liknar Ayaan Hirsi Ali till partiet så skulle dom vinna många röster. Jag själv skulle applådera en sådan utveckling, och jag tror att den tysta majoriteten håller med mig.
Humaniströrelsen i Sverige är fylld av starka invandrarkvinnor som förenas i ett hat mot intollerans (Sara Mohammad, Dilsa Demirbag-Steen etc) och det hade verkligen varit önskvärt om SD gått åt det hållet snarare än att försöka jaga ströröster bland stockkonservativa KDS:are.

SD går efter kvalité och ser inget mål i att aktivt försöka värva en svart människa för att retas med etablissemanget.
2009-11-12, 11:12
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Du kan ju inte ha begripigt ett ord i SDs partiprogram.
Ungefär som att föreslå att moderaterna ska införa löntagarfonder och att kommunisterna borde propagera för slopande av skatt för höginkomsttagare.
2009-11-12, 11:23
Medlem
Citat:
Du är folkpartist, inte sverigedemokrat.
Senast redigerad av IvanLendl 2009-11-12 kl. 11:30.
2009-11-12, 11:30
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Tänk om SD kunde få en pressekreterare som är svart? Tänk er nån som Nyamko Sabuni fast smartare! Hur skulle TV4 tacklat en sån "grej" om pressekreteraren fått en inbjudan till parlamentet? Menar dom kan ju inte neka för då är dom rasister enligt deras definition!

Så Sd ska bli exakt som alla de andra för att undgå kritik och mobbing?
Då är syften med Sd förfelat.

Sd måste var avant garde och kritiskt mot hela etablissemanget och den utveckling de driver, som i allt brantare utförsbacke leder till nationens fördärv.
2009-11-12, 11:34
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Vad snackar du om? Varje gång Jimmie är på TV så ökar SD's popularitet. Folk gillar honom, trots alla lögner de fått om SD.
Att svara undanflyende är som sagt något alla politiker gör. Varför skulle folk se ner extra mycket på Jimmie när han gör det?

Och för att vara en som anser sig känna Jimmie Åkesson så kan jag säga att dryg är det sista man tänker på när man pratar med honom.

Jag tycker inte JÅ är undflyende utan ganska rakryggad. Det JÅ säger har tusen gånger mer substans än alla de andra partiledarna tillsammans, de säger ju egentligen INGENTING när de pratar.

Men det är helt rätt att be om ursäkt eller ta tillbaka när man gjort misstag. Det ÄR svenskt att be om ursäkt när man gjort fel, som med Palme-visan, men osvenskt att inte stå för sina åsikter. Jag gillar JÅ rätt bra, han sköter sig och känns helt rätt för sd i nuläget. Mannen är ju stoiskt lugnt.
2009-11-12, 11:47
Medlem
Raouls avatar
Råttan i pizzan

Det som är mest spännande med Vallonmyten är att så gott som alla som påstår sig vara av Vallonblod inte fattar att deras förfäder använt det som en ursäkt för deras mörkare utseende och att dölja att de i själva verket är tattare.
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Återigen jämförs valloninvandringen där 900 personer stannade kvar med dagens massinvandring på +-100.000 om året..
2009-11-12, 13:09
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mästerkatten
- Tack gode Gud att TV4 stoppade Åkessons medverkan. Hägglund satt där i söndags med en bra mycket vänligare publik än Åkesson kan hoppas på, och han framstod som en liten blöt fitta inför alla förolämpningar. Vi kan ju bara föreställa oss hur det hade blivit med Åkesson som, tyvärr, saknar all pondus.

Jag har inget förtroende för politiker som sitter och småfnissar medan de förnedras av "komiker" vars uppfinningsrikedom ligger på ett lågstadiebarns nivå. Det enda rätta hade förstås varit att ställa sig upp och läsa lusen av samtliga medverkande men något sådant hade såklart blivit bortklippt. Som sagt, Åkesson skall vara glad att TV4 fick moralpanik och sa nej.
Jaså har Hägglund vart där och blivit mobbad Mona är näst får man hoppas.

Visst kanske bra att Åkesson inte får medverka trots allt. Men nog har han både pondus och karisma, något han visade på landsdagarna!
2009-11-12, 13:19
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ni judar är riktigt läskiga. Vad har du för fantasier egentligen? SD är svenskarnas parti och ska så förbli.
En och annan svert persson i landet är verkligen inget att oja över, om denne nu skulle va Sverigedemokrat så vore ju inte det fel.

Det finns faktiskt kloka pålästa negrer.

Citat:
99% av alla sverigedemokrater vet att det bara är tom retorik. SD:s väljare vill inte ha kongonoggrer som representanter. De röstar ju på SD för att slippa kongonoggrer! Samma dag som SD matar fram sin första Sabuni kommer att bli ND:s bästa medlemsvärvardag någonsin.
Nja, svensken är i första hand trött på problemen som massinvandringen från MENA har orsakat. Inte enskilde Reza i bilverkstaden som jobbar och försörjer sig själv.

ND är ju helt dött förövrigt.

Citat:

Hon är riktigt bra ja, men hon är ju tyvärr troende muslim.

Nej en snygg Iranska som flytt fårn Islam och går med i SD, det vore nog inte fel. Iranskor anammar ofta den västerländska kulturen på ett bra sätt osv då de vet vilket helvete en islamsk stat är.

De jag känner/känt älskar dessutom svensk kultur.

Citat:
SD går efter kvalité och ser inget mål i att aktivt försöka värva en svart människa för att retas med etablissemanget.
Självklart inte då kvotering är ren skit.

Men en attraktiv talför Iransk kvinna som vet vad hon pratar om? Säger inte att hon ska upp i SDtoppen men tycker du det vore fel att ha en sådan som likal företrädare?

Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Det som är mest spännande med Vallonmyten är att så gott som alla som påstår sig vara av Vallonblod inte fattar att deras förfäder använt det som en ursäkt för deras mörkare utseende och att dölja att de i själva verket är tattare.
Jag vet, stött på folk som påstått sig ha vallonblod när de påmint mkt om zigenare till utseendet och dessutom hetat namn som Lindberg..
Senast redigerad av volvo 240 2009-11-12 kl. 13:35.
2009-11-12, 15:41
Bannlyst
Citat:

Jo visst är det så. Tom retoriki för de flesta och ett moraliskt alibi för de mest liberala.
2009-11-12, 15:42
Medlem
Gefundenes Fs avatar
TV4 är enormt rädd för att Jimmies blir populär

Citat:

Att Jimmie är seriös lugn och en god debattör det är alla medvetna om i dag. Men en avspänd leende och rolig Jimmie skulle få fantastiskt genomslag och hans popularitet skulle stiga som en raket och med den partiet.

Det är TV4 också väldigt medvetna om de skulle anklagas för högförräderi mot PK-makten om de släpper fram honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in