2009-12-29, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Jag menar, har han någonsin frågat sig vems jobb till exempel somalier tar? När arbetslösheten i den gruppen är 80+ %?

Förmodligen inte, PK-doktrin säger ju att man inte kan "ställa svaga grupper mot varandra", i alla fall inte till etniska svenskars fördel.
2009-12-29, 12:58
Medlem
Ree81s avatar
Lite OT: Hade ev. tänkt göra en tråd angående detta. Håller nån med mig om att det är rimligt att förbjuda muslimsk politik i Sverge eftersom muslimer kommer från en teokrati där kyrka och stat är sammanvävda? Kyrka och stat är trots allt delade i Sverige idag, och kyrkan bör inte på något sätt influera politiken, som jag förstått det, alltså kan man anta att muslimsk politik absolut är influerad av kyrkan.

(Vet inte om man ska skriva muslimsk politik eller islamistiskt, faktiskt. Kan nån passa på att beskriva skillnaden?)
2009-12-29, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ree81
Lite OT: Hade ev. tänkt göra en tråd angående detta. Håller nån med mig om att det är rimligt att förbjuda muslimsk politik i Sverge eftersom muslimer kommer från en teokrati där kyrka och stat är sammanvävda? Kyrka och stat är trots allt delade i Sverige idag, och kyrkan bör inte på något sätt influera politiken, som jag förstått det, alltså kan man anta att muslimsk politik absolut är influerad av kyrkan.

(Vet inte om man ska skriva muslimsk politik eller islamistiskt, faktiskt. Kan nån passa på att beskriva skillnaden?)

Nej att förbjuda en politisk strömmning, oavsett om det är kommunism, nazism eller islam går inte att göra i ett demokratiskt samhälle.
2009-12-29, 13:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Men SD vill ju att kristna värderingar ska lyftas fram. Vi har också KD som vill samma sak.
2009-12-29, 13:07
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.McMahon
Nej att förbjuda en politisk strömmning, oavsett om det är kommunism, nazism eller islam går inte att göra i ett demokratiskt samhälle.
Exakt.

Däremot är det ingen mänsklig rättighet att invandra till Sverige, och de flesta kan nog enas i det kloka i att eftersom så många människor vill flytta till Sverige har vi råd att (likt andra västländer) utvälja de allra lämpligaste, vilket torde innebära människor som inte sympatiserar med totalitära läror.
2009-12-29, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
Exakt.

Däremot är det ingen mänsklig rättighet att invandra till Sverige, och de flesta kan nog enas i det kloka i att eftersom så många människor vill flytta till Sverige har vi råd att (likt andra västländer) utvälja de allra lämpligaste, vilket torde innebära människor som inte sympatiserar med totalitära läror.

Och religionsfriheten i Sverige stiftades ju inte för invandrarnas skull heller, utan för att svenskar skulle kunna vilken religion de ville.
2009-12-29, 13:13
Medlem
Ree81s avatar
Tack för svaren. Kom att tänka på detta igår när jag läste en artikel om hur t.ex. Mona Sahlin stöttar muslimsk politik trots att det framgick att de hade en något illvillig agenda.

Edit: Till den som vill: http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/2009/12/16/slaget_om_muslimerna

Edit 2: Gawd, skrev jag verkligen "Mona Muslim"? Ville inte sänka mig till den nivån. Skyller på att jag är trött.
Senast redigerad av Ree81 2009-12-29 kl. 13:31.
2009-12-29, 13:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Tack för svaren. Kom att tänka på detta igår när jag läste en artikel om hur t.ex. Mona Muslim stöttar muslimsk politik trots att det framgick att de hade en något illvillig agenda.

Edit: Till den som vill: http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/2009/12/16/slaget_om_muslimerna

Men moderaterna stödjer också dessa islamister. Jag vet inte om man egentligen kan se någon skillnad mellan Mohammed Omar och Helena Benaouda. Båda två företräder en hårför Islam. Omar är dock mer öppen med vad han vill.
2009-12-29, 13:38
Bannlyst
Expo bjuder på ett tidigt nyårsskämt på SD:s bekostnad idag när det gäller media om SD och Åkesson.

http://www.expo.se/2009/48_2958.html

Citat:
Av de artiklar som Sverigedemokraterna förekom i bedöms partiet framställas positivt i nio, negativt i 16 och neutralt i 20.

Bara jag som missat dessa "positiva" och "neutrala" artiklar?
2009-12-29, 13:56
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:

Att förbjuda folks åsikter är givetvis inget en demokrati ska syssla med. Sen är inte muslimer ett homogent folk som tycker lika dant. Jag har väldigt svårt att tro att ett muslimskt parti skulle få mer än några promille i ett val.
2009-12-29, 13:59
Bannlyst
Citat:
Jag har väldigt svårt att tro att ett muslimskt parti skulle få mer än några promille i ett val.

De styr ju flera regeringar helt själva i andra världsdelar.
2009-12-29, 14:03
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.McMahon
De styr ju flera regeringar helt själva i andra världsdelar.
Om ett land domineras av muslimer så blir ju partierna per automatik muslimska. Och dessutom så ligger inte dom världsdelarna i sverige.

Du lyckades inte ens tänka så långt så att du själv fattade att olika förutsättningar leder till olika resultat.... Suck!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in