2010-08-29, 23:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
I Juli hade vi sammanlagt den tredje högsta noteringen någonsin, för Augusti ser vi ut att få den fjärde sammanlagt högsta noteringen någonsin. De toppresultat från aftonbladetartikeln har inte gått ned utan snarare stabiliserat sig. Och ju mer SD syns desto mer folk som röstar på oss, och uppmärksamhet får vi mycket av just nu.

Både Skattesmitarn och Rejdar kör med samma enfaldiga argument ständigt: att en uppenbar ökning i själva verket är en minskning.

Har de gått i samma skola?
2010-08-29, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Ja, det var en bra taktik att under några år bädda in sitt budskap i sockervadd.
De var ju ett "vanligt" parti. De var inga rasister! Detta lockade väljare.

Sedan big time Fail i och med den främlingsfientliga valfilmen.
Visade sitt rätta ansikte!

Förhoppningsvis påverkar valfilmen siffrorna negativt och får dem att hamna under 4%
Jag tror du kommer bli besviken den 19 September och det gläder mig. Vid förra valet visade opinionsresultaten 60% lägre än verkligheten för SD.
2010-08-29, 23:28
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Debattartikeln förra hösten var också ganska "brutal" enligt motståndarna. Och det fick SD att stiga rejält i opinionsmätningarna. Tänk på det.

Vi får väl se. Jag anser att en allmänt hållen artikel om "islam" och "islamism" är mindre uppenbart stötande än den här filmen. De negativa aspekterna av islamism är trots allt nåt som det ändå skrivits en del om i etablerade medier. T ex har Svd och DN haft debattartiklar i ämnet.

Filmen är däremot bara grov, och drar effektivt ner den fasad som SD byggt upp de senaste åren. Förhoppningsvis (för SD:s skull) ser inte så många av deras potentiella väljare filmen.
2010-08-29, 23:29
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
När man pratar om könsstympning menar man vanligtvis de brutala ingrepp som göra på flickor där man förstör deras könsorgan genom att skära av klitoris, sy igen fittan osv. Förekommer framförallt i vissa afrikanska länder.

Men du menar att det är "könsstympning" med omskärelse av pojkar? Då förstår jag.
Isåfall "könsstympar" medel-amerikanen sitt barn menar du?

SJälvklart är det könsstympning att omskära pojkar, det är bara mer accepterat av kulturella skäl.
2010-08-29, 23:32
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Förhoppningsvis påverkar valfilmen siffrorna negativt och får dem att hamna under 4%
Med all sannolikhet får de mer stöd av filmen och hade också fått ännu mer stöd om den hade visats i fyran. Tror du att de som ska rösta på SD ångrar sig när de ser filmen och istället röstar på sossarna eller? Det är ju givetvis mycket troligare att potentiella sverigedemokrater och personer som helt enkelt velar påverkas till SD´s favör. Etablissemanget försökte först att frysa ute SD vilket inte lyckades, sen fick de komma till tals vilket vad det verkade var ännu mindre lyckat.
2010-08-29, 23:35
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
SJälvklart är det könsstympning att omskära pojkar, det är bara mer accepterat av kulturella skäl.

Ok. Men det är inte omskärelse av pojkar som åsyftas när man talar om "könsstympning" i debatten.
Omskärelsen innebär nämligen inte en stympning av könet, vilket ingreppen mot flickor brukar göra.

Omskärelse görs t ex på många svenska pojkar årligen som har för trång förhud. Det anses inte att de "stympas" för den skull. Genomsnittsamerikanen genomgår också omskärelse. Vissa menar rentav att alla borde det av medicinska och hygieniska orsaker.

Men jag förstår att man kan tycka annorlunda.
2010-08-29, 23:41
Medlem
Jag vill ha en ny SD-film där kvinnorna sliter av sig burkorna och springer nakna och euforiska mot solnedgången, med musik från Hasse & Tages "Släpp fångarna loss, det är vår" och bildtexten "Frihet enligt Sverigedemokraterna". Som extra bonus visar sig en av kvinnorna vara en skäggig karl som föreställer profeten Muhammed.

Då får SÄPO mycket att göra och SD får TV-tid i Al-Jazzeera.
2010-08-29, 23:56
Medlem
TiberiusGracchuss avatar
Synd att TV4 valde att inte visa Sverigedemokraternas skräckfilm. Det hade varit det säkraste sättet att hålla partiet utanför riksdagen, endast de mest fanatiska rasisterna skulle stanna kvar.
2010-08-30, 00:02
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rent svammel. Så här ligger det till:

2009
aug: 4,3%
sep: 4,3%
okt: 4,3% Debattartikeln publiceras, slutet på oktober, se nu vad som händer:
nov: 5,3%
dec: 5,0%
2010:
jan: 5,0%
feb: 4,8%
mar: 4,5%
apr: 4,3%
maj: 3,9

Det dröjde ända till april året därpå innan SD var nere på samma siffror som innan artikeln. Dvs ca ett halvår efteråt.
Jag skrattar på mej för ni blir så förnärmade, den streckade linjen som jag sa går käpprätt nedåt ja http://status.st/ från novembers 5,3 till 3,9 i maj

Varför är det så jobbigt när jag säger det?
2010-08-30, 00:04
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TiberiusGracchus
Synd att TV4 valde att inte visa Sverigedemokraternas skräckfilm. Det hade varit det säkraste sättet att hålla partiet utanför riksdagen, endast de mest fanatiska rasisterna skulle stanna kvar.
Om du hade haft lite koll på hur det fungerar så hade du förstått att det inte låg till på detta vis.
2010-08-30, 00:07
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
Jag skrattar på mej för ni blir så förnärmade, den streckade linjen som jag sa går käpprätt nedåt ja http://status.st/ från novembers 5,3 till 3,9 i maj

Varför är det så jobbigt när jag säger det?
Men snälla, ge dig. Erkänn nu att du har fel, ta dig en titt på SD´s trendlinje och gå sen och lägg dig. Vet vi att du inte vill se dem i riksdagen men trots ditt motstånd så måste du ju erkänna att deras stöd stadigt ökar. Det erkänner jag ju om valfritt riksdagsparti. Något annat är ju bara löjligt.
2010-08-30, 00:07
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
6 900 somalier av 102 000 är inget hot heller.

Invandrade somalier skulle till antalet kunna bilda 2-3 svenska kommuner. Varje år!!

Bjurholms kommun 2 500 invånare
Sorsele kommun 2 743 invånare
Dorotea kommun 2 900 invånare'

Sug på den.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in