2010-09-16, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JosefMarnell
Hehe. Jag BOR i Paris, om än i ett välmående och "franskt" arrondisemang, och undviker hela norra Paris. Dock ligger mitt universitet vid Porte de Clignancourt, typ 500m norr om gatorna klippet visar, och jag kan lova dig att även mitt på dagen är DET INGET OMRÅDE MAN SOM VIT (eller uppklädd invandrare) vill röra sig i. Jag var där idag. Tjugo arabtonåringar stod och skrek aggressivt (en sång) på arabiska i tunnelbaneingången vid Poisonniere och slog sig för bröstet... såg dessutom hur några knuffade till en vit medelålders kvinna. Ett segregerat helvete är vad det är.

Borde du då inte ha röstat ÄNNU mer åt höger så att det inte går för långt här med?
2010-09-16, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Det skulle du säga oavsett vem han debatterade mot. Det beror på att du inte tänker själv utan är en sk lallande PK-idiot (pk modell flashback, dvs människor som inte tänker själv utan följer strömmen av SD 2010-muppar)

Min mor har alltid avskytt SD och kallat dem för invandrarfientliga, hon är i grund och botten sosse och kommer rösta rött även detta val. Ändå förstår hon efter debatten varför jag, hennes son, kommer rösta SD, och hon tyckte att Åkesson debatterar förnuftigt och duktigt. Hon tyckte att alla andra förutom Åkesson var pinsamma.

Du däremot, är hjärntvättad.
2010-09-16, 23:46
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Jag skulle nog utan tveksan säga att Åkesson vann. Pekguls hela argumentation var ju en 6 månader gammal artikel och att hon har vunnit över hederskulturen och kvinnohatet i islam.

Jag undrar hur många muslimska kvinnor som håller med om det...
2010-09-16, 23:48
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Nej. Vad som däremot är viktigt är att vi inte tar emot fler invandrare än samhället klarar av. Detta verkar vara synnerligen svårt att förstå bland diverse motståndare.

Rösta på Folkpartiet då istället för nåt latjo-lajban parti med rötter i nynazismen..
2010-09-16, 23:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MoogBeat
Jag undrar hur många muslimska kvinnor som håller med om det...

Ja det måste ju vara jälvla kul för flickor som drabbas av detta just nu att få höra Pekgul säga att hon redan löst alla problem.

Men att hata SD:are är ju viktigare än att visa respekt för brottsoffer.
2010-09-16, 23:49
Bannlyst
Om man skulle kolla på denna debatt mellan Pekgul och Åkesson skulle jag säga följande:

Det fanns ingen vinnare, enbart en förlorare. Åkessons tråkiga argument om fläsk och badhus börjar bli uttjatade. Men han gavs heller ingen chans att fördjupa och låta oss förstå helheten, det fanns inte tid till det helt enkelt. Hon som höll i debatten bad ju tillochmed Åkesson att förenkla och ge konkreta exempel på lösningar. Vilket i mitt tycket egentligen inte finns utan att först förstå helheten av problemet.

Över till Pekgul då... Herregud, vilken fjant. Dock så tror jag att gråten och alla hennes argument väger dubbelt så tungt som det lilla Jimmie fick sagt. Iallafall ur alla PK-människors perspektiv. Ur ett lite mer "proffisgt" (vet ej hur jag annars ska uttrycka mig, men tro inte att jag utser mig till en "expert", hehe) skulle jag säga att hon förlorade. Stort.

Lägg bara märke till hennes argument. Allt handlar om Henne, hennes barn och en artikel som Aftonbladet felciterade Åkesson. Hon låter aldrig Åkesson besvara frågor till 100% innan hon börjar pladdra på om något nytt.

Och tillsist har vi ju dessa "experter"... Väljer att inte ens kommentera då jag anser att inte ens som är så långt ut på vänsterkanten som möjligt kan ha tyckt att dessa experter vara opartiska eller ens hade några bra argument.

Slutats:

Jag tror att alla som inser problemen och kan se en helhet och vet någoting inom området debatt skulle ge Åkesson bucklan.

MEN! Alla de som inte kan se helheten i detta problem och inte kan något om debatter och inte förstår att man inte kan använda enbart Tensta, sina barn och en artikel ur Aftonbladet som underlag för en debatt som ska gå ut till hela svenska folket skulle jag säga - Bucklan till Pekgul.

Sen får man väl själv avgöra vilket av ovanstående alternativ man vill tillhöra.
2010-09-16, 23:50
Medlem
Idiotrepporter frågar ut Åkesson

Detta måste ju vara den mest korkade reporter man hört! Frågar ut Åkesson om tomma stolar osv, och drar paralleller till kommuner som om det vore i relation till riksdagsvalet. Kanske skulle flyttas till humor.

Riksmongo nr 1 frågar ut Åkesson: http://svtplay.se/v/2148082/tvarsnytt/har_svarar_sd_s_jimmie_akesson_om_de_tomma_stolarn a
2010-09-16, 23:50
Medlem
chainmails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Vi måste kämpa för demokratin i vårt land och stoppa de mörka krafterna
Låt inte hatets krafter vinna
Vi måste kämpa mot SD och dess unkna människosyn!!!!
Vilka är det som står för en unken människosyn? Är det de som ifrågasätter och kritiserar en vansinnig politik eller de som driver den helt utan att redovisa politikens konsekvenser och därtill låta folkomrösta i den?
Nu massimporteras kretis och pleti av ointegrerbara bidragsparasiter som dränerar våra välfärdssystem. Landet kommer att drunkna i ghetton fyllda med islamister, socialfall och kriminella - resultatet av svensk migrationspolitik. Är det en unken människosyn att påpeka att detta inte är en bra uveckling för någon..?

Du är uppenbarligen en klenbegåvad överkänslig person men även du får uttrycka din åsikt och då borde Sverigedemokraterna också få göra det!
Senast redigerad av chainmail 2010-09-16 kl. 23:54.
2010-09-16, 23:52
Medlem
MoogBeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Rösta på Folkpartiet då istället för nåt latjo-lajban parti med rötter i nynazismen..

Folkpartiet vill inte begränsa invandringen...

Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Ja det måste ju vara jälvla kul för flickor som drabbas av detta just nu att få höra Pekgul säga att hon redan löst alla problem.

Ja, man kan ju inte påstå att hon värnar om muslimska kvinnors rättigheter när hon påstår att problemen är lösta.
2010-09-16, 23:52
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Ja, om man tycker om valfläsk så.
2010-09-16, 23:54
Medlem
Wen.af.Ordninghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Cohones
Detta måste ju vara den mest korkade reporter man hört! Frågar ut Åkesson om tomma stolar osv, och drar paralleller till kommuner som om det vore i relation till riksdagsvalet. Kanske skulle flyttas till humor.

Riksmongo nr 1 frågar ut Åkesson: http://svtplay.se/v/2148082/tvarsnytt/har_svarar_sd_s_jimmie_akesson_om_de_tomma_stolarn a
jo, han var väldigt dum. bra att åkesson trycker honom på det
2010-09-16, 23:55
Medlem
anders_judges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackelina
Svag insats av Åkesson, tyvärr. Han måste bli bättre på att förtydliga hur deras politik—assimilation kontra integration—bryter segregationen samt "vi och dom"-tänkandet.

Sverige är fortfarande ett litet, homogent land, i vilket svenskar, som kommit i kontakt med den geografiskt avgränsade arabkulturen, förmodligen skulle rösta på (sd) även om Åkesson dundrade in iförd SS-mundering.

Den stora paradoxen—med tanke på hur partiet framställs i våra medier—är just att deras politik är en rasists värsta mardröm. Integrationen(läs: segregationen) skulle på sikt upphöra med en assimilations- och strikt begränsad invandringspolitik. Det är inte min subjektiva åsikt, utan ett glasklart faktum.
[...]

Jag tror nog att Jimmie Åkessons lågmälda stil kan vara rätt drag för problemet är ju att invandringsdebatten inte baseras på argument utan känslor och jag vet ett flertal personer som delar SD's syn på invandringspolitik men aldrig skulle rösta på dem då medias demonisering har gjort sitt till.

För att folk skall kunna koncentrera sig på sakfrågan krävs det att de först blir av med medias nidbild så att det stora antalet invandringsskeptiska svenssons inser att SD inte är så hemska trots allt och då kan diskussionen börja på allvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in