2010-06-02, 14:35
Medlem
The Meatballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hahaha! Är det inga fler källor som inte duger enligt dig? Räknas inte som en trovärdig källa...
En organisation som i flera år smutskastat SD utan att lyckas få fram något vettigt, nej det räknar jag inte som en trovärdig källa.

Ditt svar tyder dock på att du inte har några andra källor. Är det verkligen så illa? Eftersom att du verkar så säker på din sak så måste du ha mycket att stå på gällande detta. Så fram med källorna nu.
2010-06-02, 14:37
Bannlyst
Citat:
oerhört intelligent vet jag inte men lite smartare än medel tror jag nog

Men genomskådat deras onda plan har i alla fall runt 95% av folket gjort.

Sär skriver ...vaa? person angrepp är vanligt från razze-nazze lägret dock
Jag menar att det är ett grövre personangrepp att kalla någon för rasist och nazist än att påpeka att någon bevisligen särskriver.
2010-06-02, 14:38
Medlem
FallenMasters avatar
Citat:
En klockren artikel. Frågan är hur många i valet som accepterar att de röstar på ett parti som har ena foten i naziströrelsen? Där hela existensen av partiet Sverigedemokraterna står på en nazistisk plattform.

Folk måste inse att Sverigedemokraterna inte är ett missnöjesparti, det är i grunden nazister med en massa ointeligenta tettingar som springer runt och tror på ljuget.
Denna artikel var viktig och bra.

Nu skämtar eller trollar du väl ändå? En blind man skulle kunna se syftet med den artikeln. De börjar med att dra upp SD för att sedan prata om något helt annat; allt för att koppla SD till nazismen. Synd att inte tidningar drar liknande paralleller med S och diverse kommunistiska länder, då skulle folk (kanske) inse hur fånig media är.

EDIT: Efter att läst lite vad du skrivit inser jag att du är ett troll-konto som skapats för att värva folk till SD... om inte så tycker jag synd om dig och det du uppnår genom ditt skrivande.
Senast redigerad av FallenMaster 2010-06-02 kl. 14:41.
2010-06-02, 19:09
Bannlyst
Skönt att höra att det enligt Expo fortfarande finns dugligt folk inom SD.
Var rädd där ett tag att alla hade hoppat av, men Expo hävdar ju att så inte är fallet.
2010-06-02, 19:48
Medlem
Sverigedemokraternas näringspolitiske talesman intervjuas om Sd:s ekonomiska politik i Veckans Affärer.

http://www.va.se/nyheter/2010/06/02/vi-kan-samarbeta-med-alla/

Citat:
Vi kan samarbeta med alla

Sverigedemokraterna är största parti utanför riksdagen. Just nu visar opinionsmätningar att det inte kommer in efter valet i höst men i måndags lämnade partiet sin skuggbudget. Johnny Skalin är näringspolitisk talesperson för partiet och han menar att SD kan samarbeta med alla partier om det behövs.

...

På vilket sätt skiljer sig SD:s näringspolitik jämfört med de andra partierna?

”Vi vill med utgångspunkt i att vår politik får genomslag sänka skatten för de först anställda med 12 miljarder kronor samt i övrigt underlätta och stimulera företagandet, bland annat genom att omfördela utformningen av de sociala avgifterna, men även genom att använda delar av vinsten i att begränsa invandringen till att satsa på att matcha arbetskraften i förhållande till näringslivets behov av kompetens.”

Vilken fråga saknas i den ekonomiska debatten i Sverige?

”Frågan om hur vi långsiktigt skall lösa arbetslöshetsproblemet. Enligt SCB:s långtidsprognos kommer Sverige med dagens politiska kurs fortsatt ha ett miljonutanförskap ända fram till år 2030. Jag menar att så länge man inte ser problematiken med att ständigt fylla på arbetskraften utan att motsvarande mängd arbetsföra efterfrågas inom näringslivet, så spelar det ingen roll hur mycket man sänker företagsskatterna eller skatten på arbete.”

2010-06-02, 19:50
Medlem
ambisckos avatar
Citat:
Hahaha! Är det inga fler källor som inte duger enligt dig? Räknas inte som en trovärdig källa...
Expo är naturligtvis inte en trovärdig källa eftersom de har en uttalad politisk agenda med sin verksamhet. Deras "journalister" som "granskar" "rasism" saknar oftast forskarutbildning och jag har för mig att Daniel Poohl inte ens har en journalistutbildning (om man inte räknar medieprogrammet på gymnasiet som en journalistutbildning). Expos mörkläggande exponeringar av "nazism" håller inte för en vetenskaplig granskning, vilket vi kan se exempel på nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/debatt/1.2009115/mikael-ekman-och-daniel-poohl-sverigedemokraterna-ljuger-om-sin-historia

"Sverigedemokraterna har fortfarande inte gjort upp med kopplingarna till nazismen, skriver Mikael Ekman och Daniel Poohl. "

Artikeln levererar en hel del påståenden utan att ange konkreta exempel eller belägg som stöder påståendena. Hela artikeln förlorar all trovärdighet när dess författare så lögnaktigt påstår att identitära Nordisk är ett "nazistiskt" nätforum. Expo har som uttalat huvudsyfte att granska "nazism", "högerextremism" och "odemokratiska tendenser" - ändå känner de inte till (eller låtsas inte känna till) de korrekta definitionerna av dessa begrepp och de klarar inte av att se någon skillnad mellan dessa begrepp. Det gör i sin tur att begreppen i fråga förlorar sin egentliga innebörd och förvandlas istället till politiskt korrekta pejorativ att använda som slagträ i smutskastningen av politiska fiender. Om nu Expo verkligen brydde sig om "odemokratiska tendenser", som de så politiskt korrekt påstår, så borde inget hindra dem från att på samma sätt granska Vänsterpartiets koppling till kommunister, statsfinansierade Islamska Riksförbundens koppling till islamister och borgares koppling till extremsionister. Men det gör Expo inte, eftersom de har en politisk agenda och utan tvivel saknar all trovärdighet och existensberättigande. Anti-vit svenskfientlighet är ord som väl beskriver Expos värderingar.

Här en saklig granskning av Expos hyckleri:
http://alazerius.wordpress.com/2009/07/25/expo-exponerar-eller-morklagger/
2010-06-02, 20:38
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Meatball
Okej, fram med källor på att SD skulle vara nazister. Expo räknas inte som en trovärdig källa.

Så kan du inte ställa frågan!!!!!!

Påståenden om Sd som nazister kommer från de mest respekterade men djupt desperata kretsar som är fruktansvärt rädda för Sd;s framgångar. De har ständig diáré på grund av ångets över att förrlora sin makt.

Fråga i stället Sverigedemokraterna vilkar av alla många nya efter 2006 som har erfarenhet av nazister?????

Jag har aldrig varit nazist, jag har aldrig träfat någon nazist i hela mitt liv och absolut inte inom partiet.
2010-06-02, 20:38
Bannlyst
Citat:

Så när Expos redaktörer står och kastar syra på tonårsflickor utanför SD-möten så ser du Expo som "objektiva"? Ok, lika objektiva som "Pravda" var under Stalins tid kanske?
2010-06-02, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
http://www.expressen.se/debatt/1.2009115/mikael-ekman-och-daniel-poohl-sverigedemokraterna-ljuger-om-sin-historia

"Sverigedemokraterna har fortfarande inte gjort upp med kopplingarna till nazismen, skriver Mikael Ekman och Daniel Poohl. "
Hur har de fått tag på identiteterna på de "kommunfullmäktigekandidater" som har varit "aktiva på Nordisk"?
2010-06-02, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Hur har de fått tag på identiteterna på de "kommunfullmäktigekandidater" som har varit "aktiva på Nordisk"?

Slagit tärning eller dagit lott antar jag. Eller haft fiskdamm kanske (hette det så, det man hade när man var liten och någon fyllde år?).
2010-06-02, 22:48
Medlem
nedboys avatar
Herregud! tagga ner!!!

Det jag störde mig på var att någon beodrade mig att leta fram källor men jag får inte välja källor själv.
Jag borde ju i min tur då kunna hävda det ena och det andra om SD'are och för att motbevisa mig så får ni inte använda Sverigedemokraterna.se som källa eftersom den enligt mig inte är trovärdig.

Hör ni inte hur dumt det låter?
Detta är sverigedemokrater i ett nötskal... dumma som troll
2010-06-02, 22:51
Bannlyst
Citat:
Herregud! tagga ner!!!

Det jag störde mig på var att någon beodrade mig att leta fram källor men jag får inte välja källor själv.
Jag borde ju i min tur då kunna hävda det ena och det andra om SD'are och för att motbevisa mig så får ni inte använda Sverigedemokraterna.se som källa eftersom den enligt mig inte är trovärdig.

Hör ni inte hur dumt det låter?
Detta är sverigedemokrater i ett nötskal... dumma som troll

Fast det kan ju ha att göra med att du helst vill ha antidemokratiska våldsvärkare som "källa". Det går inte någonstans i ett seriöst sammanhang. Att fråga Expo om SD är som att fråga SMR om judar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in