2010-09-14, 18:20
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L0daren
Är du dum i huvudet?
Erik Almqvist skall lägga ut en egen film som stöder beskrivningen av Erik Almqvists berättelse.
Berättelser hör hemma i barnkammaren. Sen skulle jag uppskatta om du kunde lägga ner med alla personliga påhopp. Förstår om det kan vara svårt att göra det då det ligger lite i FB-kulturen att göra det, men det är faktiskt olagligt att göra det, lika olagligt som att sparka på någon.

Sen skulle jag gärna vilja veta hur du hade reagerat om det var en irakisk man som sparkade på samma sätt mot en Sverigedemokrat. Hade du reagerat på samma sätt då tror du?
Medlem
vavilldus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskvalp
Sorans version av händelsen är grovt felaktig.

Erik Almqvist kommenterar:

För att avvärja hotet stötte jag till mannens hand så att han tappade burken. När han böjde sig ned för att plocka upp burken och hota mig pånytt försökte jag sparka bort burken, men missade och träffade bara tomma luften .

Uppenbart att Almqvist gör sig redo för att "open a can of WHOOP ASS!" efter sparken, när han höjer sin gard. Han glömmer dock nämna denna detalj.
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Oj vad stora löpsedlar det blev nu. Denna kärringspark vad tydligen värre än att bli torterad och få ett hakkors inristat i ansiktet i sitt egna hem.

Tänkte precis på det när jag stod i duschen. Att en av SDs partimedlemmar nästan sparkar på en snubbe som försöker kasta en läskburk i huvudet på honom är tydligen värre än att få ett hakkors inristat i pannan. Där ser man.
2010-09-14, 18:21
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkskygg
Är det verkligen klippet Soran har lagt upp som du pratar om?
I så fall vilken tid ska han sparka mot huvudet?

Ivorbell har huvudet i arslet och tror att det gäller för alla andra också, därav tolkningen att Erik sparkade mot huvudet.
2010-09-14, 18:21
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surreal.this
Finns det någon bild på när de ristar in "hakkorset"? Finns det ens någon bild på inristningen?

Tror du någon vill dokumenteras när han/hon har ett hakkors i pannan?
2010-09-14, 18:22
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vavilldu
Så det är hans åsikt att man ska få spöa på komiker och deras umgänge?

Nää de var ju kriminella invandarkomiker föreningen som var ute på galej De har väl diplomatpass.
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Den var väl sådär som film betraktad, men budskapet gick fram. Inte det minsta odemokratisk, utan folk har rätt att uttrycka sina åsikter.

Är det när man säger "ska vi tillåta det" om ett parti med ca 6% av rösterna (får vi anta). Gäller det Övriga partier kring 6% också? Som v?
Senast redigerad av StuG 2010-09-14 kl. 18:24.
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Berättelser hör hemma i barnkammaren. Sen skulle jag uppskatta om du kunde lägga ner med alla personliga påhopp. Förstår om det kan vara svårt att göra det då det ligger lite i FB-kulturen att göra det, men det är faktiskt olagligt att göra det, lika olagligt som att sparka på någon.

Sen skulle jag gärna vilja veta hur du hade reagerat om det var en irakisk man som sparkade på samma sätt mot en Sverigedemokrat. Hade du reagerat på samma sätt då tror du?

Vadå vill du att jag skall påstå att Erik sitter inne med den absoluta sanningen? Allt jag skrev var att Erik kommer lägga upp en video som stöder hans bild av vad som hände, sen får folk dra sina egna slutsatser.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AliasHidden
Va? "Almqvist har väl jobbat som dörrvakt" Så det är ok för dörrvakter att hota folk?
Och du har redan dragit slutsatsen att det är han som har blivit hotad?

Jag håller med om att klippet inte visar så mycket, men det är ett problem för SD och ni
måste ju faktiskt se det. Precis, som att bjuda en 15-åring på vin.

Nej, om du har jobbat som dörrvakt så borde din instinkt
vara att försöka avväpna en person istället för att springa därifrån.
Därför kan det se ut som om Almqvist försöker mucka gräl fast enligt min
åsikt är det mer trovärdigt att han försöker avväpna killen med burken.
Det korta klippet stödjer den teorin mer än att han vill slå in huvudet på killen.
2010-09-14, 18:23
Medlem
Judinnans upplägg är som det brukar: toppnyheten just nu i nättidnigen är sd-aren i påstått bråk med en "komiker". Efter detta följer andranyheten som är ett bråk med vapen på en flyktinganläggning som krävde polisens insatsstyrka.
2010-09-14, 18:24
Medlem
Raketprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av artigas
Stöder hans version? Så du menar att denna filmen inte gör det? Och att han då ska lägga ut en film som stödjer hans version? Med andra ord så menar du indirekt att detta klipp är vinklat, eller?

Menar du att Soran inte skulle vinkla något sånt här? jag väntar tills Erik Almqvist släpper filmen från "korta killen med kameran", att bara filma några sekunder och lägga ut det på nätet är höjden av vinkling, för att inte prata om att det hände i somras och läggs fram just nu, lägligt några dagar innan valet
2010-09-14, 18:24
Medlem
artigass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brisingr
HAHAHAHA en liten spark mot någon snorunge. Vem bryr sig. Det här är bara ytterliggare ett sätt att få honom att avgå och SD ledning kan jag lova vet om det här. Det är i politiken det avgörs, inte på gatan. Hur många gånger har inte invandrare slagits eller attackerat SD-medlemmar?

Jag kommer att rösta på Erik i riksdagsvalet.
Ja men det är skillnad på en vanlig civilperson och en politiker, inte sant? All typ av våld är förjävlig och onödig, men nu är det ju faktiskt så att Almqvist är en partisekreterare. En person många människor ska ha förtroende för. Är det då lämpligt av en person som sitter på en sådan hög post som Erik nu gör att ge sig in i bråk och tjafs för att sedan sparka mot en annan människa?

I videon ser vi ju tydligt att det inte har med självförsvar att göra. Både Erik och Christian går ju MOT mannen och inte ifrån, vilket tyder på att detta inte var självförsvar utan för att rent av skada en annan människa.

Vi vänder på ägget. Om detta hade varit Mona som sparkade mot samma person, hade du reagerat på samma sätt tror du?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in