2010-09-15, 01:43
Medlem
Folkskyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesmitarn
För en SD-fjortis ja ... men inte för oss som sett filmen.

Jag har sett filmen, jag skulle inte klassa mig som SD-fjortis. Och det är tydligt att Almqvist försöker få bort burken.
2010-09-15, 01:43
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Det vore ju bra - da blir ju SDs lögner ännu mer uppenbara. Det finns forskning om invandringens kostnader och vinster - SD brukar bara inte vilja kännas vid resultaten ...
Nu när SD får tillgång till gedigna utredningsmöjligheter så ska du få se på fan. Nu är det slut med gissningar från Sarnecki, riggade frågeställningar från BRÅ och värdelös forskning utförd av vänsterpatrask på Södertörns högskola.
2010-09-15, 01:44
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Det vore ju bra - da blir ju SDs lögner ännu mer uppenbara. Det finns forskning om invandringens kostnader och vinster - SD brukar bara inte vilja kännas vid resultaten ...

Jodå. Kostar det 40-50 miljarder per år är det bra att det redovisas officiellt. Sen är det slutsnackat.
2010-09-15, 01:44
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Wadd
Skojar du eller har du dålig läsförståelse?
Dessutom....är det uteslutet att folk kör 'mucka inte med mig, jag känner "folk" '?

Du har kanske varit i för få, som du kallar det, stressade situationer så din logiska slutledningsförmåga och bullshitdetektor är lite off när det gäller sånt?

Jag har aldrig slagits. Men jag VET att folk inte använder "mucka inte med mig, jag känner folk" som försvar. Tvärtom, "jag känner folk" är en alldeles safe proof karaktärsbeskrivning på folk som söker bråk. En annan sak som man kan göra är att markera på sin egen kind var man vill ha slaget så att man får en ursäkt till att börja slåss.
Jag har sett det förr upprepade gånger.

Citat:
För en SD-fjortis ja ... men inte för oss som sett filmen.

Jag är måhända hård i mina omdömen om mina motdebattörer, kan kalla dom både för töntar och idioter. Men jag brukar också komma med någon slags argument efteråt. SD-fjortis var ju en ny grej måste jag säga. Jag får lägga det till min samling av "kommunist", "vänsterextremist", "rasist", och "nationalistisk broder" -Inga av begreppen som jag känner mig särskilt hemtam i...
Senast redigerad av Ingetval 2010-09-15 kl. 01:51.
2010-09-15, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
"Två kända publicister" tycker till.

”Mona och Fredrik – ni bör regera tillsammans”
http://www.dn.se/debatt/mona-och-fredrik-ni-bor-regera-tillsammans-1.1170745

hahaha, eller varför inte bara avskaffa val och låta expressen och aftonbladet utse politiker? Kanske via nån omröstning på hemsidan?
2010-09-15, 01:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Hur tror ni att media kommer tackla SD efter valet om de nu får över 4%?

Löpsedlar som : Skammens dag, Mona : Jag skäms !, Sveriges rykte förstört i världen, Sverige är i nationell kris, nu måste vi alla sluta upp mot rasismen, demokratin är hotad, o etc.., etc..

Interljuver med Jerzy, Bengt Westerberg o resten av gänget som ger en migrän.
2010-09-15, 01:48
Medlem
Månsans avatar
Jag noterar att DN, efter att ha nöjt sig ett tag med att skriva "invandringskritiska", nu i valspurten återgått till "främlingsfientliga" om SD.
Senast redigerad av Månsan 2010-09-15 kl. 01:51.
2010-09-15, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingetval
Nej, det är inte sunt förnuft att gagga om OG. Aldrig någonsin. Att någon skulle använda det i försvarssyfte är helt uteslutet, och det vet du också. Det har aldrig hänt och det kommer aldrig hända.
Du är ironisk va?
Det är allmänt känt att folk (mestadels invandrare) hotar med att de känner/har en kusin i OG, Red and white, Bandidos, X-Team, Asir med mera när de kaxar för att ge lite mera tryck bakom orden.

Exempel på en vanlig helg i Göteborg:
Ey din fitta, min kusse är fan med i Red And White, han begraver dig och hela din familj!!

Kan få förödande konsekvenser för gärningsmannens plånbok utifall det är "brottsoffret" som i själva verket känner flera i r&w och det kommer fram att gm ljög.
2010-09-15, 01:51
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhasersOnFunk
"Två kända publicister" tycker till.

”Mona och Fredrik – ni bör regera tillsammans”
http://www.dn.se/debatt/mona-och-fredrik-ni-bor-regera-tillsammans-1.1170745

Skrämseltaktik för att få tveksamma att fly tillbaka till blocken?

Det är egentligen otroligt vilken skräck dagens politiker och media känner för Sverigedemokraterna. Många verka ju vara vettskrämmda, och kommer med det ena irrationella förslaget efter det andra.

Det är uppenbart att Sverigedemokraterna skakat om rejält i grytan. Men de ska nu få erfara, att detta bara är början.
2010-09-15, 01:53
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
hahaha, eller varför inte bara avskaffa val och låta expressen och aftonbladet utse politiker? Kanske via nån omröstning på hemsidan?

Haha, och låta en "odemokratisk nätpöbel" bestämma valutgången? Skulle inte tro det. Det enda moderna alternativet är att avskaffa allt vad demokrati heter och helt sonika låta valutgången avgöras på redaktionerna för att sedan presenteras resultatet för partierna och därefter ge kungörelse till populasen.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-09-15 kl. 01:56.
2010-09-15, 01:53
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Problemet är att det blir en enfaldig slutsats utan värdefull information.

Hur mycket kostar alla gymnasieelever ett år?

Det tar 20-25 år innan en infödd svensk blir produktiv. Hur mycket kostar det? Om en invandrare får arbete inom 7 år så är det ju en jättevinst.

Allt beror på vad och hur man jämför. Blev det svårt nu?
Denna diskussion har varit uppe så många gånger förr och nej, det är inte ett dugg svårt. Välfärden bygger på att den arbetande generationen betalar för de yngre (barnen) och de äldre (pensionärerna). Det är så det finansieras. Med andra ord föds vi alla tärande men blir i regel närande i vuxen ålder. Men en invandrare som kommer hit har inte haft några föräldrar som betalat skatt till vår välfärd. Därför är din jämförelse irrelevant och uppriktigt sagt riktigt värdelös.
2010-09-15, 01:54
Medlem
Ingetvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjelleBenchpress
Du är ironisk va?
Det är allmänt känt att folk (mestadels invandrare) hotar med att de känner/har en kusin i OG, Red and white, Bandidos, X-Team, Asir med mera när de kaxar för att ge lite mera tryck bakom orden.

Exempel på en vanlig helg i Göteborg:
Ey din fitta, min kusse är fan med i Red And White, han begraver dig och hela din familj!!

Kan få förödande konsekvenser för gärningsmannens plånbok utifall det är "brottsoffret" som i själva verket känner flera i r&w och det kommer fram att gm ljög.

Du missförstod mig nog, för det var precis det som jag ville få fram....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in