2010-04-13, 00:07
Medlem
Kurrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Helt jävla otroligt. Eftersnack med Carina Herrstedt och en folkpartist är fortfarande borta.

Första gången detta har hänt, Hade Carina så mkt vettigt att säga att det brann i proppskåpet hos de ansvariga på svt. Ty man får ju inte nderblåsa rasism, bättre att censurera.
Här är den:
http://svtplay.se/v/1959883/debatt/eftersnack_8_april
2010-04-13, 00:41
Medlem
WithGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurret
Här är den:
http://svtplay.se/v/1959883/debatt/eftersnack_8_april

Jag bara älskar slutet där PK-Batikhäxan som håller i micken måste förklara för Herrstedt att inget av sjuklöverpartierna vill samarbeta med dom. I (S)(V)T så tar programledare även på sig rollen att argumentera emot folkligt valda politiker.
2010-04-13, 06:58
Medlem
Lolitagrrls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithGod
Jag bara älskar slutet där PK-Batikhäxan som håller i micken måste förklara för Herrstedt att inget av sjuklöverpartierna vill samarbeta med dom. I (S)(V)T så tar programledare även på sig rollen att argumentera emot folkligt valda politiker.

Omöjligt att inte reagera på det, så uppenbart och så genomskinligt.
2010-04-13, 08:10
Medlem
Isaac_As avatar
Vem är den sliskige gubben med USAslipsen som verkar totalt verklighetsfrånvänd?
Och dessutom kan nog rikspolitiker lära sig mycket om samarbete från t.ex FPtanten som inte alls va så främmande till att prata med SD.
2010-04-13, 08:46
Medlem
Vem är den lönnfeta kvinnan som håller i micken?
2010-04-13, 09:48
Medlem
WithGods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taiga

Ja, ge oss ett namn nu. Så här kan hon inte få hålla på utan att få höra något.
2010-04-13, 10:28
Bannlyst
Eftersnacket (och mycket av debatten) var ett riktigt bottennapp för SD - snacka om inkvoterad vice ordförande man har. En konsekvens av Åkessons inkvoterandeledartanke.
2010-04-13, 10:44
Medlem
Lolitagrrls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Eftersnacket (och mycket av debatten) var ett riktigt bottennapp för SD - snacka om inkvoterad vice ordförande man har. En konsekvens av Åkessons inkvoterandeledartanke.

Håller inte med dig, ni "macho"Sd-are missar gång på gång behovet av lite mjukare krafter.
Det kvinnliga stödet behöver ökas och jag tycker Herrstedt är helt okej och bra ur den synvinkeln.

Överlag behöver SD slipa på sin framtoning och jag stödjer Jimmie och hans försök att göra just detta.
2010-04-13, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lolitagrrl
Håller inte med dig, ni "macho"Sd-are missar gång på gång behovet av lite mjukare krafter.
Det kvinnliga stödet behöver ökas och jag tycker Herrstedt är helt okej och bra ur den synvinkeln.

Överlag behöver SD slipa på sin framtoning och jag stödjer Jimmie och hans försök att göra just detta.

Jag är benägen att hålla med om att SD behöver mer kvinnliga representanter, men lite krav på kvalitet skall man ändå ställa. Detta (Herrstedt) är ju ett klart resultat av inkvotering och det funkar aldrig.
2010-04-13, 11:23
Medlem
Lolitagrrls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leagacy
Jag är benägen att hålla med om att SD behöver mer kvinnliga representanter, men lite krav på kvalitet skall man ändå ställa. Detta (Herrstedt) är ju ett klart resultat av inkvotering och det funkar aldrig.

Kan hålla med om att det inte kan fortsätta som under just den debatten, men i det sammanhanget tyckte jag att hon fyllde en uppgift, faktiskt.
Ett parti som SD har ett visst rykte kring sig(om det vet vi redan vad vi tycker) men man måste ju på något sätt kunna erkänna problematiken med hur "vi" framställs.

Tror kvinnor i än större utsträckning än män drar sig för att engagera sig i ett parti med det "ryktet" som folk i allmänhet har, delvis pga av historien och delvis pga medias ständiga svartmålning.

Herrstedt är snarare att betrakta som en förtrupp och jag tycker hon ska hedras för det.
2010-04-13, 11:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WithGod
Så de har äntligen lagt upp det igen nu.

Jaa, och den där politikern i rutight. De är ju så driftiga de här kulturerna som flyttat hit.

Jo verkligen va..

Vem är tjejen med micken btw, hon är rätt snygg.

Annars har jag alltid undrat varför de valde inn Herrstedt i styrelsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Taiga

Snygg som fan ju!

Men vem är hon, undrat det länge.
Senast redigerad av volvo 240 2010-04-13 kl. 11:44.
2010-04-13, 16:01
Medlem
Wittgensteins avatar
Lyssnade på - vad jag antar var - lokalradio med ena örat i morse. Programledaren sade något om att åtta procent av svenskarna tror på utomjordlingar, och lade sedan till något i stil med "det är alltså fler som tror på utomjordlingar än på att Åkesson skulle göra ett bra jobb i riksdagen".

Att det även är fler som tror på utomjordlingar än på skitpartierna V och KD var tydligen inte lika intressant. Jag är säker på att programledaren fick massor av ryggdunk av sina medlöpare på "opartiska" Sveriges Radio.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in