2010-08-13, 11:09
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swecurry
Denna artikel tycker jag mellan allt avståndstagande verkligen hade sina poänger om SD:s folkrörelseidé.

http://www.expressen.se/ledare/1.2095094/aron-lund-hatet-ar-en-folkrorelse

Nja, tycker det låter som samma gamla visa. Media försöker plocka poäng genom att skoja/håna SD med försök till vitsiga kommentarer.

SD kommer att ta sig in i Riksdagen. Jag ska applådera högt. Det är alla motståndare och medias fel att de gör det.

De skulle aldrig få min röst dock.
2010-08-13, 11:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Nja, tycker det låter som samma gamla visa. Media försöker plocka poäng genom att skoja/håna SD med försök till vitsiga kommentarer.

SD kommer att ta sig in i Riksdagen. Jag ska applådera högt. Det är alla motståndare och medias fel att de gör det.

De skulle aldrig få min röst dock.

Jo givetvis, men värdet ligger ju i att han fattat att SD är en gräsrotsrörelse som inte försvinner bara för att några i toppen plötsligt skulle försvinna.
2010-08-13, 11:18
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Jo givetvis, men värdet ligger ju i att han fattat att SD är en gräsrotsrörelse som inte försvinner bara för att några i toppen plötsligt skulle försvinna.

Ledsen, läste inte hela
2010-08-13, 11:58
Medlem
Ykakoos avatar
http://www.youtube.com/watch?v=7DPN1fNmBDc&feature=related
Sverigedemokratisk invandrare ringer in till p1 och äger upp Täppas ganska hårt.

börjar runt 6:10
2010-08-13, 12:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ykakoo
http://www.youtube.com/watch?v=7DPN1fNmBDc&feature=related
Sverigedemokratisk invandrare ringer in till p1 och äger upp Täppas ganska hårt.

börjar runt 6:10

Det är nästan som man tycker synd om kräket när invandraren ställer honom helt och Täppas tvingas till beskyllningar om att invandraren hatar sig själv.

Hur fan fick han det här jobbet egentligen?
2010-08-13, 19:03
Medlem
Rodolfuss avatar
När det gäller Sverigedemokraternas reklam i TV4, kan då TV4 bestämma sig för att sända deras reklamer endast nattetid?

Kalla mig paranoid, men jag skulle då inte bli förvånad.
2010-08-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodolfus
När det gäller Sverigedemokraternas reklam i TV4, kan då TV4 bestämma sig för att sända deras reklamer endast nattetid?

Kalla mig paranoid, men jag skulle då inte bli förvånad.

Nej, utan TV4 har olika paket man kan köpa. Alla paket som är likadana ger också samma lösning oberoende parti. Alltså torde det betyda att SD kommer synas på samma vis, inför samma mängd människor som de andra partierna som köpt samma lösning.
2010-08-13, 19:08
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
Nej, utan TV4 har olika paket man kan köpa. Alla paket som är likadana ger också samma lösning oberoende parti. Alltså torde det betyda att SD kommer synas på samma vis, inför samma mängd människor som de andra partierna som köpt samma lösning.
Man lär sig något nytt varje dag! Men det låter ju iallafall bra.
2010-08-13, 19:09
Medlem
Citat:
Det är nästan som man tycker synd om kräket när invandraren ställer honom helt och Täppas tvingas till beskyllningar om att invandraren hatar sig själv.

Hur fan fick han det här jobbet egentligen?
För att han har skygglappar, bokstavligt talat. Täppas tål inte ljus så han har numera alltid svarta glasögon när han medverkar i TV.

"Ta bort Täppas Fogelberg från Ring P1!"
Citat:
Ursprungligen postat av Merit Wager
ag har flera gånger och under flera år skrivit om den pinsamt dåliga, otrevliga och ofta rent obehagliga och oförskämda programledaren i radioprogrammet Ring P1, Täppas Fogelberg. Bland annat här, här och här. Många andra har också klagat på och kritiserat honom, bland annat Ann-Charlotte Martéus, ledarskribent i Expressen och ”vanliga människor” i insändare i dags- och kvällstidningar. Men hur mycket kritik som än riktas mot den här personen så bryr sig Sveriges Radio märkligt nog inte om det.

Den 27 juli kritiserade också Hanne Kjöller i en gästkrönika i Dagens Nyheter under rubriken Förnedringsradio i fördumningens tjänst skarpt den här fördomsfulla och okunniga programledaren. Hon skriver bland annat:

Hans översitteri och tölpighet kan jag nästan stå ut med. Det är i kombination med bristande bildning resultatet blir så förödande. Sakfelen och missförstånden staplas på varandra utan korrigering. Något som var fel från början blir grunden för en vidare debatt som förstås blir minst lika fel den.
Sedan ger hon flera olika förslag på Fogelbergs idiotier, bland annat påståenden som att ”Silvio Berlusconi är Italiens president” och att ”Lissabonfördraget innebär en fåtalsdiktatur och inte har någonting att göra med demokrati.”

Idag, den 10 september fortsätter Fogelberg att vara otrevlig. En inringande med efternamnet von Malmborg, boende i Saltsjöbaden, hånas av Fogelberg och uppmanas att åka till Afrika och hjälpa människor där. Sedan klipps samtalet av ganska abrupt – som Fogelberg mycket ofta gör – och avslutas med ordet ”adjö”, uttalat på ett utstuderat sätt som var ägnat att förminska en person som har mage att heta von Malmborg och bo i Saltsjöbaden.
2010-08-13, 19:17
Medlem
bombaccis avatar
Vad tycker SD om postorderbrudar?

Vad tycker SD om postorderbrudar som man kan importera från ukraina eller ryssland?

Efter ett tag vore det bra om hon fick svenskt medborgarskap, kommer SD försöka klassa personen som gifter sig med henne som lands - och rasförädare som adolf gjorde eller är det lugnt?

Undrar bara.
2010-08-13, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
Japp, och nu drar ju TV-säsongen igång på allvar. "Idol 2010" startar till exempel den 7 september, ungefär när SD börjar sända. Partierna kommer att trängas där. Snacka om att nå ut till ungdomar... många kommer att sitta som fågelholkar när det blir paus i Idol och plötsligt dyker SD upp i rutan.
2010-08-13, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Vad tycker SD om postorderbrudar som man kan importera från ukraina eller ryssland?

Efter ett tag vore det bra om hon fick svenskt medborgarskap, kommer SD försöka klassa personen som gifter sig med henne som lands - och rasförädare som adolf gjorde eller är det lugnt?

Undrar bara.

Nej.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in