2010-08-12, 22:06
Medlem
Vintergrisens avatar
Det är väl möjligt att det här blir lite OT, men tråden heter ju faktiskt "Sverigedemokraterna i media", så jag kör!

Vad jag undrar är om någon vet när/om SDs reklam i TV4 dyker upp. Jag vill minnas att de skulle göra reklam där och att TV4 gav sitt godkännande, men hur blev det med den saken?

Anledningen till att jag funderar över detta just nu är att jag såg Sossarnas reklam på TV4 nyligen.
2010-08-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Det är väl möjligt att det här blir lite OT, men tråden heter ju faktiskt "Sverigedemokraterna i media", så jag kör!

Vad jag undrar är om någon vet när/om SDs reklam i TV4 dyker upp. Jag vill minnas att de skulle göra reklam där och att TV4 gav sitt godkännande, men hur blev det med den saken?

Anledningen till att jag funderar över detta just nu är att jag såg Sossarnas reklam på TV4 nyligen.

3-17 Sept. SD spelar in sin film imorgon i Danmark.
2010-08-12, 22:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
3-17 Sept. SD spelar in sin film imorgon i Danmark.

Ah, det förklarar saken.
Tack för informationen!

Ska bli riktigt roligt se vilka skriverier det resulterar i.
2010-08-12, 22:34
Medlem
Citat:
Ah, det förklarar saken.
Tack för informationen!

Kommer bli riktigt stora skriverier, det kan jag lova. Får hoppas TV4 släpper igenom den.
2010-08-13, 00:44
Medlem
Blekes avatar
Någon som vet vad SD kommer att fokusera på i reklamen? Det känns inte så smart att exklusivt köra massinvandringsproblemet då det skulle ge bränsle för PK-media att smutskasta dem mer.
2010-08-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleke
Någon som vet vad SD kommer att fokusera på i reklamen? Det känns inte så smart att exklusivt köra massinvandringsproblemet då det skulle ge bränsle för PK-media att smutskasta dem mer.
Troligen kör de vidare på sina tre punkter: Tuff kriminalpolitik, värdig ålderdom och ansvarsfull invandringspolitik.
2010-08-13, 00:59
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Massinvandringshelvetet måste naturligtvis vara utgångspunkten. Få väljer SD för att få en bättre politik rörande ekonomi, arbetsmarknad, utbildning eller infrastruktur.
2010-08-13, 01:07
Medlem
Blekes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Massinvandringshelvetet måste naturligtvis vara utgångspunkten. Få väljer SD för att få en bättre politik rörande ekonomi, arbetsmarknad, utbildning eller infrastruktur.
Utgångspunkt är en sak och exklusivt en annan. Så länge de väger upp med de andra åsikterna så kommer det att hjälpa. Jag vill tillägga att jag är en av dem som faktiskt ser SDs övriga politik och inte bara massinvandringen och därför gärna hade viljat se det uppmärksammas i reklamen.
2010-08-13, 04:35
Medlem
Nortexiuss avatar
Citat:
Utgångspunkt är en sak och exklusivt en annan. Så länge de väger upp med de andra åsikterna så kommer det att hjälpa. Jag vill tillägga att jag är en av dem som faktiskt ser SDs övriga politik och inte bara massinvandringen och därför gärna hade viljat se det uppmärksammas i reklamen.

Jag hoppas personligen att de tar upp sänkt bensinskatt och kärnkraften, jag tror att de kan få många röster på det. Alliansen och de röda vill ju båda höja i varierande grad.

http://www.youtube.com/watch?v=0hionUPsZA8
2010-08-13, 07:56
Medlem
Envias avatar
Trött på SD-motståndarnas ihåliga argument.

Jag har under detta året engagerat mig mycket i politik, haft som intresse att läsa igenom vartenda politisktprogram för att avgöra vart jag står politiskt. Jag har fortfarande inte bestämt mig, även fastän SDs logiska politik tilltalat mig mest. Jag kallar mig själv för en "alltiallo" politiker för tillfället. Dock har jag upptäckt, under en längre period när jag diskuterat politik med mina vänner/familj/främlingar/alkoholister - Ja alla, hur ihåliga folks åsikter/argument är emot SD. Vem har inte fått höra "SD är rasister" men sedan har de inte kunnat utveckla sig? Det närmsta jag fått höra är hur de fint källhänvisar till 20år gamla tankar de haft i SD... Även om det nu vore sant, att de strävade efter en nazistisk politik DÅ, varför skulle inte de kunnat ändra sig? Inget av det de tänkte då finns med i politiken idag? Så varför haka upp sig på gammalt? Folk kan faktiskt ändra på sig, vilket många gärna inte vill inse. Ett annat argument jag länge irriterat mig över är denna artikeln: http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...icle5978707.ab ... Kära kära motståndare som hänvisar till denna länk, AB är kontrollerat av SD's största konkurrenter, och AB är väldigt känt för sina (Hos de människor som fortfarande har sin hjärna på plats) förvridna artiklar för att skrämma folk/sprida falska rykten. Denna artikeln är ett praktexempel på hur media gör för att sprida falska rykten. De som inte inser det, ni har tyvärr blivit ett offer för Hjärntvättning AB, hehe.. Var i texten läser ni att Åkesson sagt så? Han försöker bara väldigt moget och välformulerat berätta hur han menar på att muslimska religionen kan påverka den Svenska kulturen negativt, och han statuerar ju en del väldigt bra exempel.

Finns en del andra motargument jag också fått stöta på, men det är dessa jag mest råkat ut för/är mest nämnvärda. Mitt egentliga syfte med denna tråd är att se huruvida andra folk som är/eller inte är SD anhängare känner igen sig i min situation? Kanske jag ska passa på att ställa frågan; Varför är alla ihåliga argument och källhänvisningar just riktade mot SD/varför har alla ett så stort hat mot ett parti som gynnar Sverige och dess nuvarande invandrare som sköter sig? Hade jag varit invandrare hade jag glasklart röstat på SD, det hade ju inneburit ett bättre liv som invandrare för mig. Att kasta ut de som är en fara för samhället (Med fara för samhället menar jag en person med tungt brottsregister och är ett allmänt hot för samhället) och integrera de som lever i Sverige idag, ser jag som klockrena argument för att rösta på SD som invandrare...

En liten personlig novis är att jag tror AB's falska rykten/hjärntvättningar genom tidningen har skapat detta hat... För att utveckla mig med rykten, om jag t ex i skolan råkar ut för en personlig negativ händelse med en Lars, då säger jag till mina kompisar att Lars är en dum människa, umgås inte med honom, och då tar kompisar efter mig, även fast de inte på något sätt känner honom personligen... Jag tror det är detta som hänt med SD, fast genom Aftonbladet och dylik media... Låter logiskt för mig, tidningen är ju som sagt kontrollerad av SD's största konkurrenter, ju mer konkurrens, ju mindre lön, klart de tar till med knep...

Lite morgonfilosofi från min sida medan man väntar på färdigrätten skall bli klar.
Senast redigerad av Envia 2010-08-13 kl. 08:38. Anledning: Förfinar rubriken då jag såg ett par fel.
2010-08-13, 09:17
Bannlyst
Citat:
Ah, det förklarar saken.
Tack för informationen!

Det kommer nog att bli krigsrubriker och TV4 slutar sända och därmed bryter kontraktet med SD. Det är mitt tips.
2010-08-13, 10:53
Bannlyst
Denna artikel tycker jag mellan allt avståndstagande verkligen hade sina poänger om SD:s folkrörelseidé.

http://www.expressen.se/ledare/1.2095094/aron-lund-hatet-ar-en-folkrorelse

Citat:
över 20 år har SD satt upp klistermärken, vikt flygblad, kopierat affischer och tryckt tidningar. De har jobbat hårt för att nå fram till fyraprocentströskeln.

Det är dags att erkänna det: SD:s framgångar handlar inte bara om att de säljer världens mest lättköpta budskap - att allt är främlingarnas fel - utan också på att de drivit tålmodigt folkrörelsearbete i en tid när de större partierna nästan givit den fronten förlorad.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in