Jag har under detta året engagerat mig mycket i politik, haft som intresse att läsa igenom vartenda politisktprogram för att avgöra vart jag står politiskt. Jag har fortfarande inte bestämt mig, även fastän SDs logiska politik tilltalat mig mest. Jag kallar mig själv för en "alltiallo" politiker för tillfället. Dock har jag upptäckt, under en längre period när jag diskuterat politik med mina vänner/familj/främlingar/alkoholister - Ja alla, hur ihåliga folks åsikter/argument är emot SD. Vem har inte fått höra "SD är rasister" men sedan har de inte kunnat utveckla sig? Det närmsta jag fått höra är hur de fint källhänvisar till 20år gamla tankar de haft i SD... Även om det nu vore sant, att de strävade efter en nazistisk politik DÅ, varför skulle inte de kunnat ändra sig? Inget av det de tänkte då finns med i politiken idag? Så varför haka upp sig på gammalt? Folk kan faktiskt ändra på sig, vilket många gärna inte vill inse. Ett annat argument jag länge irriterat mig över är denna artikeln:
http://www.aftonbladet.se/debatt/deb...icle5978707.ab ... Kära kära motståndare som hänvisar till denna länk, AB är kontrollerat av SD's största konkurrenter, och AB är väldigt känt för sina (Hos de människor som fortfarande har sin hjärna på plats) förvridna artiklar för att skrämma folk/sprida falska rykten. Denna artikeln är ett praktexempel på hur media gör för att sprida falska rykten. De som inte inser det, ni har tyvärr blivit ett offer för Hjärntvättning AB, hehe.. Var i texten läser ni att Åkesson sagt så? Han försöker bara väldigt moget och välformulerat berätta hur han menar på att muslimska religionen kan påverka den Svenska kulturen negativt, och han statuerar ju en del väldigt bra exempel.
Finns en del andra motargument jag också fått stöta på, men det är dessa jag mest råkat ut för/är mest nämnvärda. Mitt egentliga syfte med denna tråd är att se huruvida andra folk som är/eller inte är SD anhängare känner igen sig i min situation? Kanske jag ska passa på att ställa frågan; Varför är alla ihåliga argument och källhänvisningar just riktade mot SD/varför har alla ett så stort hat mot ett parti som gynnar Sverige och dess nuvarande invandrare som sköter sig? Hade jag varit invandrare hade jag glasklart röstat på SD, det hade ju inneburit ett bättre liv som invandrare för mig. Att kasta ut de som är en fara för samhället (Med fara för samhället menar jag en person med tungt brottsregister och är ett allmänt hot för samhället) och integrera de som lever i Sverige idag, ser jag som klockrena argument för att rösta på SD som invandrare...
En liten personlig novis är att jag tror AB's falska rykten/hjärntvättningar genom tidningen har skapat detta hat... För att utveckla mig med rykten, om jag t ex i skolan råkar ut för en personlig negativ händelse med en Lars, då säger jag till mina kompisar att Lars är en dum människa, umgås inte med honom, och då tar kompisar efter mig, även fast de inte på något sätt känner honom personligen... Jag tror det är detta som hänt med SD, fast genom Aftonbladet och dylik media... Låter logiskt för mig, tidningen är ju som sagt kontrollerad av SD's största konkurrenter, ju mer konkurrens, ju mindre lön, klart de tar till med knep...
Lite morgonfilosofi från min sida medan man väntar på färdigrätten skall bli klar.