2010-09-23, 13:46
Medlem
Komiskt hur partiförespråkare från alla läger måste offras så fort man säger något annat än positivt om kulturberikarna. Det är ett faktum att dem i högre utsträckning befattar sig med brottslighet men ingen ska få säga det. Vi löser problemet genom att blunda blunda blunda

http://hd.se/klippan/2010/09/22/c-ledare-tar-avstand-fran-eget-om/

Citat:
" I tisdagstidningen kommenterade centerns lokale ordförande Torsten Johansson sin syn på varför SD gått fram i kommunen, samtidigt som C tappade ett mandat. Bland annat säger han att "invandrare är inblandade i mycket tråkigheter" och att man borde välja lite noggrannare vilka som släpps in i Sverige.

Dagen efter ringer han till redaktionen. Han har läst läsarreaktioner om artikeln på hd.se, där han både får hejarop för att han "säger som det är" och besvikna och upprörda kommentarer. Nu är han förfärad över vad han sagt och vilken effekt det kan få på det lokala centerpartiet. Rösten sviker nästan när han fortsätter.

– Det blev helt fel. Jag har mått så dåligt över det här, förstår inte själv hur jag har kunnat sagt så, säger han."
Medlem
ulexs avatar
Eftersom du bara väljer att svara på en liten del av det jag skrev. Antar och hoppas jag att du håller med mig i övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Ja? Var skriver jag att man måste vara ateist eller kristen?
Du skrev följande "att de ger upp sin kultur/religion." Då utgick jag ifrån att du menade från islam till kristendom eller ateism. Men jag kan utöka det för dig, kristendom /ateism/buddism/hinduism/judendom/andereligioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Jag har skrivit det förut, eftersom SD ser alla muslimer som ett hot vill de motverka deras inflytande i Sverige på det kulturella planet eftersom den svenska kulturen ska vara homogen. I ett sådant ställningstagande finns ingen likvärdig plats för Islam enligt SD, hur detta tar sig i uttryck får vi se.
Vi kan väll för fan inte argumentera om en hypotetisk situation, visst kan Åkesson slå bakut och få för sig att tvinga alla muslimer att konvertera till kristendomen, samt marschera nakna och sjunga nazistiska kampsånger, men detta är väll knappast troligt. Det vi bör förhålla oss till nu är vad som har sagts och vilka förslag som ligger, jag föreslår att du håller dig till dessa.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Jag tror att alla partier som klumpats ihop som "nazistiska missnöjes-partier" anser att de inte har någonting gemensamt med ovanstående epitet. Vilket de såklart inte har heller

Förstår du inte det uppseendeväckande i att FrP, ett parti som länge har hyllats av SD:are (inga efterhandskonstruktioner om att detta inte stämmer, tack) nu kallar SD för ett nazist-parti.
Det är inte "pk-media" eller "etablissemanget" vi pratar om, utan ett parti som SD har ansett sig stå nära.
2010-09-23, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sivispacem
Nej, du läste inte fel.. Mycket bra och sakligt skrivet:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article7834728.ab

Håller vinden på att vända?

Jag var helt chockad en analys som är väldigt nära en objektiv verklighet. Att vinden dock inte håller på att vända kan vi vara rätt så säkra på. Det här ska nog mer ses som ett olycksfall i arbetet.

I förgår kom ju ett reportage där man letar efter klottrade hakkors i en kommun där många röstade på SD, till journalistens förvåning så går det inte att finna. Eller krönikan som vill att vår talman ska avgå då han öppnat för samarbete med SD.
2010-09-23, 13:48
Medlem
Tjejen flyttade hit från Rumänien 1989, vald till Lunds Lucia 2005.

http://www.sydsvenskan.se/lund/article12699/Alice-Teodorescu-vald-till-Lunds-lucia.html

Har skrivit fler bra artiklar, som exempelvis:
http://www.expressen.se/debatt/1.2129616/rostfisket-i-fororterna-stinker

Hennes samlade verk på Newsmill:
http://www.newsmill.se/user/aliceteodorescu
Medlem
Jensofswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delta-F
Förstår du inte det uppseendeväckande i att FrP, ett parti som länge har hyllats av SD:are (inga efterhandskonstruktioner om att detta inte stämmer, tack) nu kallar SD för ett nazist-parti.
Det är inte "pk-media" eller "etablissemanget" vi pratar om, utan ett parti som SD har ansett sig stå nära.

Du tar orden för bokstavligt.

Dessutom vill ju FrP framstå som "seriösa" och vill således inte förknippas med SD medialt. Det är ett spel för galleriorna fastän båda partier har invandringspolitiken på agendan.
Bannlyst
Härligt! Det här trodde jag ALDRIG skulle hända faktiskt! Glatt förvånad!
2010-09-23, 13:49
Medlem
BurkHanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ask.why
Brandos AB står upp för mångfalden. Alla dessa afrikanska och arabiska namn som finns att finna i styrelsen vittnar om att de menar allvar

VD: Pantzar, Karl-Johan Verner, 39 år
Styrelse: Olsson, Curt Erik Göran, 51 år, Styrelseledamot
Kinning, Christel Yvonne, 48 år, Styrelseledamot
Pantzar, Karl-Johan Verner, 39 år, Styrelseledamot
Juto, Fredrik Robert, 36 år, Styrelseledamot
Juto, Fredrik Robert, 36 år, Ordförande
Pantzar, Åsa Christina, 38 år, Styrelsesuppleant
Juto, Louise Christina, 33 år, Styrelsesuppleant

Detta är absolut ingen PR-kupp från ett företag i desperat behov av pengar

Troligen så att herrarnas fruar och de två externt rekryterade styrelseledamöterna alla är adoptivbarn från Etiopien?
2010-09-23, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Du skrev följande "att de ger upp sin kultur/religion." Då utgick jag ifrån att du menade från islam till kristendom eller ateism. Men jag kan utöka det för dig, kristendom /ateism/buddism/hinduism/judendom/andereligioner.
Nej du missförstår, det handlar snarare om att få dem att överge sin kultur/religion för att närma sig en mer svensk homogeniserad kultur som, nödvändigtvis inte ligger på kristen grund. Förresten kan man vara religiös bara föra att man är ateist. Ateism handlar om att du inte tror på en Gud.
2010-09-23, 13:50
Medlem
Skulle absolut inte förvåna mig om hon inte får publicera något mer på aftonbladet någonsin! Så ska det ju definitivt inte vara men med Aftonhoran vet man ju aldrig...

Väldigt bra artikel för övrigt! Visar att den vinklade median inte är så hopplös trots allt.
2010-09-23, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Platin
Du kanske har missförstått något, de flesta röstade inte på SD pga dess historia, utan pga av en totalt misslyckad invandrings- och integrationspolitik. Hur känns det att vara ännu ett får i skocken? SD hade aldrig nått en enda procentenhet utan våra nuvarande politikers hjälp och medias McCarthyism, deras s.k. "anti-rasism" där alla som kritiserar invandringspolitiken har kallats för rasister, har lett till att folk helt enkelt varit tvingade att vända sig till SD. Jag gissar att även du själv har bidragit en hel del genom att misstänkliggöra alla som överhuvudtaget uttalat sig negativt om invandringspolitiken, hur känns det att ha varit valarbetare för SD?

Bevisligen så måste ju även det invandringsfientliga FrP vara en del av den här konspirationen och smutskastningskampanjen (som nu tar sig skandinaviska proportioner) mot SD, eller? Paranoid, much?
2010-09-23, 13:51
Medlem
cp-apas avatar
Siv Jensen (?) framstår som rabiat och förvirrad. Tror inte att någon här på FB bryr sig om vad hon har för åsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in