2010-08-07, 08:13
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoLoK
För att de tror att just de böckerna köpa av 95% av väljarna.

Är det inte så det brukar låta?
Så kan det ju faktiskt vara. Ändå fascinerande att läsarna i så fall har ett sådant intresse för vad en liten minoritet av landets väljare tycker i en viss fråga. Möjligen är det chockeffekten av att det finns människor som inte tycker som en själv i en viss fråga som lockar.
2010-08-07, 08:29
Medlem
toizs avatar
Bra som alltid, Bonzo666.

När socialdemokraterna bildades var det ett arbetarparti bestående av lågutbildade. De har sedan framhållit vilket arbetarparti de är, i kamp mot etablissemanget, trots att de blivit ett medelklassparti för länge sen. Sen blev till och med moderaterna blev ett arbetarparti.

Att vara arbetare har hyllats i många år i Sverige.

Sen kom sd....
Plötsligt rackas det ner på att vara arbetare och det framhävs som något suspekt och att lågutbildade inte riktigt vet bättre.
Jag gillar den logiska vurpan - arbetare som röstar på sossarna = bra och något att vara stolt över. Gå gärna i demonstartionståg 1:a maj och sjung proletären.
Arbetare som röstar på sd = dumma idioter som inte vet bättre.
Hur får dom det till?

Läs gärna sossarnas kampsång. Vem kan ärligt sjunga den idag? Sossarna eller sd?
Jag skulle älska att höra ett sd-tåg sjunga den.

Båd´stat och lagar oss förtrycka
vi under skatter dignar ner.
Den rike inga plikter trycka,
den arme ingen rätt man ger.
Länge nog som myndingar vi böjt oss,
jämlikheten skall nu bli lag.
Med plikterna vi hittills nöjt oss .
Nu taga vi vår rätt en dag.

http://www.dagensvisa.com/minata/visa_28_jul.html
2010-08-07, 10:15
Bannlyst
Citat:
Wow, ett 14 år gammalt möte som inte har något med SD att göra. Det var en person som hoppat av partiet(att hon tekniskt sett var medlem är skitsamma)

Sakfel, Tina var flera år från att vara medlem när detta kort togs.
2010-08-07, 10:22
Bannlyst
Citat:
Dessutom så kan ni bemöta varför skinheadsen som ni talar om fick tillåtelse att ha på sig sina "uniformsliknade" kläder på sig i situationer där inte pressen var medverkande, skulle det vara helt okej att folk visade sin sympati för nazismen i sammanhang med partiet bara för att pressen inte va där?

Är du idiot eller? Att ha på sig grova känger i skog och mark är givetvis en fördel - som du säkert förstår är det just detta som avses.
2010-08-07, 11:46
Medlem
Carlos88s avatar
Ny, väldigt vinklad artikel från SvD: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flyktingar-ska-avskrackas_5099811.svd
2010-08-07, 12:05
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hack
Då kan vad tusan som helst vara uniformsliknande klädsel, jag kan ta på mig ett par baggy jeans och en element-tröja och sen säga att jag har skateuniform på mig. Det är en stil och ingen uniformsliknande klädsel, uniformsliknande klädsel borde innebära just klädsel som liknar uniform, nu får faktiskt ni komma med belägg för att det skulle vara riktat mot just skinheads. Dessutom så kan ni bemöta varför skinheadsen som ni talar om fick tillåtelse att ha på sig sina "uniformsliknade" kläder på sig i situationer där inte pressen var medverkande, skulle det vara helt okej att folk visade sin sympati för nazismen i sammanhang med partiet bara för att pressen inte va där?
Ja, ungefär vad som helst kan vara uniformsliknande klädsel. Det hänger på om alla i gruppen bär likadana kläder i likadana färger. Uniform betyder ju det, uni=en form=samma. Eller hur? Handlar det inte om en officiell uniform (som skinheadutstyrsel) får man använda ett vidare begrepp som "uniformsliknande". Om du däremot skulle bära en officiell uniform av något slag så är det alltid en uniform oavsett när var och hur. En naziuniform är otvivelaktigt en officiell uniform och inget man man definerar som "uniformsliknande". Förbudet riktades alltså mot just de skinheads som brukade dyka upp vid partiets aktiviteter och dra negativ uppmärksamhet till partiet. Skinheadsen var inte önskade över huvud taget och ett bra sätt att hålla dessa element borta är var att förbjuda deras sätt att klä sig. Förbudet var givetvis inte inriktat mot praktisk klädsel vid te.x vistelse i skog och mark då man med fördel använder grova kängor eller ett par tåliga m-59 byxor, varför man gör undantag om det föreligger "praktisk anledning".

Börjar du förstå detta snart eller?

Citat:
Hon var ju fortfarande partimedlem! Hon sympatiserade med nazistiska organisationer samtidigt som hon var medlem i SD.
Nej. Tina var inte medlem i SD då bilden togs och tillfället är ett NSF möte. Ingen förnekar att det har funnits personer med nazisympatier i partiet, personer som Tina, men diskussionen här handlar inte om det.

Citat:
Vad godtar du för källa om inte SR är bra nog för dig? Vill du att SD går ut själva och säger som det är? För det är praktiskt taget vad dom har gjort utan att vara medvetna om det, och tycker du att det är en förvriden verklighet så är det jobbigt för dig, för då har du ingen anledning att tro på det SD säger heller.
SR Kaliber är definitivt inte en källa jag godtar här. Hela programmet var ett samarbete med Expo som är en uttalad motståndare till SD och som gör allt för att misskreditera partiet. Ofta gör man det med oblyga antydningar och vinklingar och ibland med rena lögner. Se bara hur man publicerar din NSF bild på Tina Hallberg Bengtsson och framställer det som om det handlade om ett SD möte! Kaliber gjorde ett repotage där man lät tre reportrar infiltrera partiet i ett helt halvår och dokumentera partimedlemmar i inofficiella sammanhang som på fester och i hemmen. Syftet var givetvis inget annan än att misskreditera partiet. En sådan källa är inte neutral eller opartisk. Håller du inte med?
Senast redigerad av Kloss 2010-08-07 kl. 12:20.
2010-08-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlos88
Ny, väldigt vinklad artikel från SvD: http://www.svd.se/nyheter/inrikes/flyktingar-ska-avskrackas_5099811.svd

Knappast väldigt vinklad. Självklart måste journalister vara kritiska även mot Sverigedemokrater. Se helheten istället. Jimmie Åkesson framställs som en svärmorsdröm som renoverar villan precis som alla andra hemma i idyllen Sölvesborg. Ledande sverigedemokrater framställs som högutbildade. Åtstramning av flyktingpolitiken enligt danskt mönster är Sd:s huvudfråga. Tillräckligt många väljare blir positivt inställda till Sd efter att ha läst den artikeln för att åtminstone jag skall kalla den en stor succé.
2010-08-07, 12:24
Medlem
hacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Ja, ungefär vad som helst kan vara uniformsliknande klädsel. Det hänger på om alla i gruppen bär likadana kläder i likadana färger. Uniform betyder ju det, uni=en form=samma. Eller hur? Handlar det inte om en officiell uniform (som skinheadutstyrsel) får man använda ett vidare begrepp som "uniformsliknande". Om du däremot skulle bära en officiell unform av något slag så är det alltid en uniform oavsett när var och hur. En naziuniform är otvivelaktigt en officiell uniform och inget man man definerar som "uniformsliknande". Förbudet riktades alltså mot just de skinheads som brukade dyka upp vid partiets aktiviteter och dra negativ uppmärksamhet till partiet. Skinheadsen var inte önskade över huvud taget och ett bra sätt att hålla dessa element borta är var att förbjuda deras sätt att klä sig. Förbudet var givetvis inte inriktat mot praktisk klädsel vid te.x vistelse i skog och mark då man med fördel använder grova kängor eller ett par tåliga m-59 byxor, varför man gör undantag om det föreligger "praktisk anledning".

Börjar du förstå detta snart eller?
Ja jag förstår vad du syftar på, men hur jäkla långt in i skogen brukade SD gå egentligen för att skinheadklädsel skulle vara okej? Varför inte Förbjuda det helt istället?

Citat:
Nej. Tina var inte medlem i SD då bilden togs och tillfället är ett NSF möte.
Hon va inte med i styrelsen men partimedlem var hon fortfarande.

Citat:
SR Kaliber är definitivt inte en källa jag godtar här. Hela programmet var ett samarbete med Expo som är en uttalad motståndare till SD och som gör allt för att misskreditera partiet. Ofta gör man det med oblyga antydningar och vinklingar och ibland med rena lögner. Se bara hur man publicerar din NSF bild på Tina Hallberg Bengtsson och framställer det som om det handlade om ett SD möte! Kaliber gjorde ett repotage där man lät tre reportrar infiltrera partiet i ett helt halvår och dokumentera partimedlemmar i inofficiella sammanhang som på fester och i hemmen. Syftet var givetvis inget annan än att misskreditera partiet. En sådan källa är inte neutral eller opartisk. Håller du inte med?
Jo förvisso så försöker jag hålla mig ifrån att använda expo som källa då jag vet att ni inte godtar det som källa. Men vad är godkänt? Så fort det skrivs i pressen om SD och det är en negativ bild som utformas i och med artikeln så är den vinklad. Det går inte att använda någonting som källa, för det finns inte direkt någon som skriver forskningsrapporter om SD. Dom uttalanden som tas upp i kaliber är ju trots allt gjorda, man kan inte förklara bort dom med att kaliber har haft samarbete med expo, eller?
2010-08-07, 13:20
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ja jag förstår vad du syftar på, men hur jäkla långt in i skogen brukade SD gå egentligen för att skinheadklädsel skulle vara okej? Varför inte Förbjuda det helt istället?
Det vore väldigt osmidigt att fastslå en regel som kunde innebära att man måste bära lågskor vid sammankomst eller vistelser i grönområden. Avsikten var att hålla skinsen på avstånd och undantag av praktisk anledning vid te.x vistelse i skog och mark var ingen dold inbjudan till skinheads om att komma på skogspromenad. Det handlar alltså inte om att "skinheadutstyrsel" blir tillåtet ute i skogen utan ett undantag för te.x kängor eller oömma byxor som m-59 om praktisk anledning skulle föreligga.

Citat:
Hon va inte med i styrelsen men partimedlem var hon fortfarande.
Nej. När den bilden togs var hon inte ens medlem.

Citat:
Jo förvisso så försöker jag hålla mig ifrån att använda expo som källa då jag vet att ni inte godtar det som källa. Men vad är godkänt? Så fort det skrivs i pressen om SD och det är en negativ bild som utformas i och med artikeln så är den vinklad. Det går inte att använda någonting som källa, för det finns inte direkt någon som skriver forskningsrapporter om SD. Dom uttalanden som tas upp i kaliber är ju trots allt gjorda, man kan inte förklara bort dom med att kaliber har haft samarbete med expo, eller?
Dom uttalanden som gjordes i Kaliber är mycket riktigt gjorda men så var det inte mycket till uttalanden heller trots Kalibers försök att presentera det lilla man fick ihop med så stor dramaturgi som möjligt. Hela repotaget blev mycket ensidigt och allt annat än objektivt och opartiskt. Artikeln du länkade till illustrerar detta väl där tyngdpunkten ligger på Expos förklaringsmodeller och historiebeskrivningar av SD som parti snarare än vad som faktiskt framkom genom Kalibers infiltration.
Senast redigerad av Kloss 2010-08-07 kl. 13:40.
2010-08-07, 13:23
Medlem
Nortexiuss avatar
Kolla in den här videon i P1 när två Sverigedemokrater (en av de är invandrare) ringer in och ska diskutera invandringen. När invandraren säger att SD inte är ett rasistisk parti och att han känner många i partiet så hävdar Täppas att han hatar sig själv och att han är som en bög som hatar bögar.

http://www.youtube.com/watch?v=7DPN1fNmBDc
2010-08-07, 13:40
Medlem
Lillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nortexius
Kolla in den här videon i P1 när två Sverigedemokrater (en av de är invandrare) ringer in och ska diskutera invandringen. När invandraren säger att SD inte är ett rasistisk parti och att han känner många i partiet så hävdar Täppas att han hatar sig själv och att han är som en bög som hatar bögar.

http://www.youtube.com/watch?v=7DPN1fNmBDc

Idiot till radiopratare, han bor i norrland och har mage till att diskutera mångkulturen, den enda mångkultur snubben har upplevt är väl kebabpizza
2010-08-07, 13:42
Medlem
L0darens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillaa
Idiot till radiopratare, han bor i norrland och har mage till att diskutera mångkulturen, den enda mångkultur snubben har upplevt är väl kebabpizza

kan man bli sur på Täppas? Han är ju så ofrivilligt komisk och riktigt rolig i sin nedlåtande ton emellanåt, speciellt mot äldre som han skall läxa upp.

Angående SD-live nu spelar de blåsippans väg!!

http://sdtelevision.se/live/

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in