2010-08-27, 14:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Aaaahh. Fan också. Vore bättre alla såg det i TV istället för som nu på internet. Övertygad
om att den skulle vara negativ för SD.

För en gång skull är vi eniga.
2010-08-27, 14:20
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
För mesig. Man borde visat 30 sekunder upplopp, skolbränder, brankår som attackeras med stenar samt drägget som löpte amok vid tennismatchen i Malmö.

De burkaklädda spökkärringarna såg alldeles för ofarliga ut. Betydligt slagkraftigare att visa deras bröder och manliga kusiner när dom härjar runt och förstör Sverige.

Jag håller med. Den här filmen är lite snäv. SD fokuserar lite för mycket på islam hela tiden när det är maainvandringen som sådan som är problemet. Nu är det ju dock inte all invandring som är av ondo. Amerikaner, thailändare, tyskar och kineser beter sig sällan illa. Det är såklart invällningen från MENA-området som ska stävjas, men problemet ligger i att SD då får en HMF-anmälning kastad i ansiktet innan de hinner säga "rulla filmen".

För övrigt är jag inte det misnta förvånad att filmen stoppas av TV4. De hade förmodligen stoppat filmen även om det har varit en 30 sekunders stillbild på blåsippan.
2010-08-27, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
För övrigt är jag inte det misnta förvånad att filmen stoppas av TV4. De hade förmodligen stoppat filmen även om det har varit en 30 sekunders stillbild på blåsippan.

Förklara varför.
2010-08-27, 14:23
Medlem
prutteindrinks avatar
Synd... hade varit kul att se den på tvn. Att den stoppas är nog inte så negativt för SD.
2010-08-27, 14:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Men dom har ju ändå bränt 1,2 mkr på den och om nu en målgrupp är pensionärer, vilka av dem går in och kollar på Youtube? Ett av TV-reklamens syften måste väl vara att nå den lite mer passiva målgrupp som inte aktivt går in på nätet, utan påverkas av TV-reklam. Dem missar de ju helt nu. Tror inte heller att det blir miljoner träffar, men några tusen kanske.
En struntsumma. Nu ligger SD på förstasidan på Aftonbladet med nyheten. Den exponering SD kommer att få tack vare TV4 beslut är ytterst värdefull. Man kommer kamma hem ett antal sympatiröster nu när man åter igen blivit mobbade av det elaka etablissemanget.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7684368.ab

Filmen riktar sig inte i första hand till pensionärsväljare. Avsikten är i lika hög grad att folk i alla åldrar ska uppröras över att invandringens enorma kostnader går ut över stackars fattiga mormor och farfar.
2010-08-27, 14:24
Medlem
TV4 ska censuera Sverigedemokraternas reklamfilm- trots löfte om sändning.

http://politisktinkorrekt.info/2010/08/27/sverigedemokraternas-valfilm-presenteras-idag/

http://resume.se/nyheter/2010/08/27/extra-tv4-stoppar-sd-filme/

Vad tycker ni om censuren?
Hur kommer censuren påverka väljarna som helhet?
Borde TV4 betala Sd de 1,3 miljonerna som filmen kostade att producera?
Senast redigerad av Makkadov 2010-08-27 kl. 14:31.
2010-08-27, 14:24
Medlem
Den som polisanmäler någon på grund av den här filmen borde dömas för falsk angivelse/obefogad angivelse. Även om filen bara ligger på YouTube så kan man vänta sig politiska anmälningar. Rättsväsendet är inte till för att vara ett politiskt slagträ.
2010-08-27, 14:25
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miljonen991
Förklara varför.

Vid förra valet, eller om det var förr-förra, så stoppade en tidning en SD-annons där det stod:

Vi säger vad du tänker
- Sverigedemokraterna -

De ansåg att den kunde anses vara HMF eller i alla fall på annat sätt stötande. I medias ögon är nu blåsippan förknippad med SD och "SD säger vad du tänker", alltså är en blåsippa HMF.
2010-08-27, 14:25
Medlem
Dom ska inte betala ett skit. Sen så var det väl väntat att TV4 låtsades tillåta SD få sända reklam. Planen har ju varit från början att säga att SDs reklamfilm (oavsett hur den såg ut) ansågs vara rasistisk.
2010-08-27, 14:28
Medlem
Pinsamt av Aftonbladet att ge dem extra sympatipoäng nu när filmen rätteligen stoppas. DN och Expressen är betydligt bättre på den punkten, föga förvånande!
2010-08-27, 14:29
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En struntsumma. Nu ligger SD på förstasidan på Aftonbladet med nyheten. Den exponering SD kommer att få tack vare TV4 beslut är ytterst värdefull. Man kommer kamma hem ett antal sympatiröster nu när man åter igen blivit mobbade av det elaka etablissemanget.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/article7684368.ab

Filmen riktar sig inte i första hand till pensionärsväljare. Avsikten är i lika hög grad att folk i alla åldrar ska uppröras över att invandringens enorma kostnader går ut över stackars fattiga mormor och farfar.

Jag hoppas du har rätt, men jag tvivlar. Man kan inte helt bygga en valframgång på sympatiröster för att man blir "mobbade av ett elakt etablissemang". Någonstans når man vägs ände även där.

Jag tycker fortfarande att filmen var för negativ och utpekande i sin framtoning. Nästan lite skrämmande. Jag är rädd för att det i sin tur skrämmer bort de väljare som står och väger om de ska rösta på SD eller inte.

Men som sagt, den som lever får se. Ska bli spännande det här!
2010-08-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Vid förra valet, eller om det var förr-förra, så stoppade en tidning en SD-annons där det stod:

Vi säger vad du tänker
- Sverigedemokraterna -

De ansåg att den kunde anses vara HMF eller i alla fall på annat sätt stötande. I medias ögon är nu blåsippan förknippad med SD och "SD säger vad du tänker", alltså är en blåsippa HMF.

De ANSÅG det? Vilka väljer riktlinjerna för vad som anses kränkande i en annons/reklamfilm egentligen? De var väl rädda att bli anmälda till DO, samma med tv4 antar jag. Varför ska tv4 riskera negativa rubriker för en småsumma om 300k som det ungefär kostar för SD att sända reklamen.

Så, då vet jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in