2010-09-23, 10:34
Medlem
warp10s avatar
har Aftonhoran hackats eller vad är det här?? trodde aldrig jag skulle få se nått sånt här i en tidning som smutskastat SD nått så fruktansvärt.
2010-09-23, 10:36
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailer-trash-babe
Hur många socialdemokrater, typ riktiga gamla knegare som vet hur man knyter näven i byxfickan, har man inte hört uttrycka liknande åsikter

Vi pratar inte om en vanlig röstare, utan om en aktiv politiker.
2010-09-23, 10:39
Medlem
swimp78s avatar
Nu har jag sett på nyheterna två gånger om Sd-politikern som avgick - efter att ha läst sitt eget partis partiprogram.

Den här nyheten alltså (hittade ingen bättre länk, DNs var nere)

http://www.nyhetspressen.se/943155.html

Det verkar ju korkat, och svagbegåvade är som vi alla vet vanliga inom Sverigdemokratin ute i kommunerna, men om jag ska vara lite välvillig tror skulle jag gissa på att den här stackarn är någon som "ångrat" sig och dragit öronen åt sig av personliga skäl, typ pga familjen eller så, och att han därför skyller på att han "just" läst partiprogrammet.
Senast redigerad av swimp78 2010-09-23 kl. 10:42.
2010-09-23, 10:40
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GothicTragedy
Här är ett uppenbarligen helt fabricerat "scoop" från Sexpressen om ett "internt bråk" inom SD:

http://www.expressen.se/nyheter/val2010/1.2147317/akessons-utspel-skapar-internt-brak

Ja, knappast mycket substans i det "interna bråk" som slaskmurvlarna på Träckpressen fablar om. Jomshof har för övrigt rätt i sakfrågorna, och det han säger om dessa ska ju vara SD:s linje, det framgår av deras partiprogram och tidigare officiella uttalanden:

Citat:
Ursprungligen postat av Richard Jomshof
- När det gäller a-kassan tycker jag att de rödgröna har bättre förslag och alliansen har gått alldeles för hårt fram med sjukförsäkringen. Där hade jag personligen röstat mot alliansen. Utförsäljningen av vissa statliga företag tycker jag också var fel och vad det gäller Afghanistan tycker vi som de rödgröna och det kommer ju snart, säger Richard Jomshof.
2010-09-23, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Intressant artikel. De skriver nästan som om de vore sverigedemokrater, samtidigt som de tar avstånd från Sverigedemokraterna.

Men namnet Neuding? Är det en ... igen ?

DNs artikel var bra. En mjuk retorik. Bra analys. Varför kunde inte Åkesson skriva en liknande bra välformulerad artikel (kryddad med lite lösningar) och inte snöa in på islamisering, badhus och halalslakt.
2010-09-23, 10:45
Medlem
jobbins avatar
Detta är inte en artikel. Detta är ett debattinlägg, vilket för övrigt även Jimmie Å har bidragit med tidigare.

Kan förstå att SD-anhängare kan ana en stor PK-konspiration om man inte särskiljer materialet i en tidning. Artiklar, reportage, kolumner, ledare etc fyller helt olika funktioner. En tidning är full av olika format och kan man inte särskilja dessa är det kanske lätt att tro att en tidning har starkare politisk agenda än vad som är fallet. Vilket är uppenbart i fallet AB som i grund och botten är genomkommersiell tidning. Att tro att AB blev Barca-supporters när Zlatan spelade där, är grovt felaktigt.
2010-09-23, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jobbin
Detta är inte en artikel. Detta är ett debattinlägg, vilket för övrigt även Jimmie Å har bidragit med tidigare.

Kan förstå att SD-anhängare kan ana en stor PK-konspiration om man inte särskiljer materialet i en tidning. Artiklar, reportage, kolumner, ledare etc fyller helt olika funktioner. En tidning är full av olika format och kan man inte särskilja dessa är det kanske lätt att tro att en tidning har starkare politisk agenda än vad som är fallet. Vilket är uppenbart i fallet AB som i grund och botten är genomkommersiell tidning. Att tro att AB blev Barca-supporters när Zlatan spelade där, är grovt felaktigt.

Detta rör sig definitivt om en "artikel". Per definition en debbartikel. I din iver att vara politiskt korrekt och minsann våga tänka "olika", så försöker du med Von Oben attityd förklara/bortförklara dess vikt. Epic Fail. Tag lärdom: http://sv.wikipedia.org/wiki/Debattartikel
Senast redigerad av sivispacem 2010-09-23 kl. 11:45.
2010-09-23, 11:00
Bannlyst
Det vore kul ifall någon skjutjärnsjournalist ville gräva lite i företaget Brandos. En intressant betraktelse är att företag gärna ser mångkultur när det finns ekonomiska vinster att göra men aldrig annars. Faktum är att Brandos utnyttjar lågutbildade invandrare för att pressa lönerna (precis som den offentliga sektorn) och detta är enligt lagen diskriminiering.

Ledningen bak företaget Brandos är rasister och jag föreslår att vi låter dem självdö genom att bojkotta deras varor.
2010-09-23, 11:00
Medlem
legionize182s avatar
En väldigt välskriven artikel. Kudos till journalisten!
2010-09-23, 11:05
Medlem
PhasersOnFunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Helle förnekar sig inte.

http://www.aftonbladet.se/ledare/article7833721.ab

Partier som VPK var tydligen ok.

Haha.
Denna kommentaren var skön tycke rjag. En jordnära arbetartyp uttalar sig.

Hej! Vilket Ankeborg Sverige har blivit. Valet är över! Börja jobba för fan det är det vi väljare betalar för,och Inte en massa "rasistsnack". Det fanns ju för fan bara tre partier och välja på! Har alltid röstat på sossarna men kan ju inte lägga en röst på kommunisterna! Sd var enda alternativet eftersom alliansen sparkar på redan liggande.

Tänk om folk i gemen kunde göra den fetstilta reflektionen så där spontant och självklart istället för att organisera demonstrationer.
Senast redigerad av PhasersOnFunk 2010-09-23 kl. 11:07.
2010-09-23, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Du är ju otrolig, det enda demokratiska man kan göra är alltså att i tystnad låta saker man inte håller med om passera? Att debattera är för mig demokrati. Tycker du på fullaste allvar att att det är antidemokratiskt att ge uttryck för sina åsikter?
Absolut, eftersom detta inte handlar om konstruktiv kritik utan om rent hat därför att de har en annan syn än dig.

Citat:
Svara på frågan i stället. I ett tidigare inlägg skrev duvarpå jag skrev: Ge mig en källa, ett påstående, vad som helst där någon representant för SD, eller för den delen en vanlig SD-väljare, sagt eller skrivit något som på det minsta vis kan backa upp det du just skrev.
Ja det är ju bara att kolla i kommentarsfältet, det finns ingen tolerans eller respekt för Brandos åsikter där.

Citat:
Det finns inget krav på att muslimer ska bli kristna eller ateister för att få stanna, varför ljuger du?
Ingen som har sagt att de ska bli kristna eller ateister.

Citat:
Du svamlar ju bara, ett enda gytter av ord utan substans då du hela tiden undviker att bli konkret, utan i stället tassar runt frågorna
Var det några svåra ord eller mer exakt, vad förstod du inte?
2010-09-23, 11:06
Medlem
Hur då tar ställning emot SD förresten?

Får en Sd:are inte handla av dem?

Det är ett solklart lagbrott i så fall.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här