2010-07-31, 21:32
Medlem
Freestajlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extort
Så du anser att en person som arbetar med hjälp av "IT:n" på en flygplats kan räknas som en IT-kompetent person?

De systemen är redan utvecklade och är enkla att använda. Det är personerna som utvecklar sakerna som kan räknas som IT-kompetens, inte invandrarna som står på flygplatserna och använder sig av dem.

De systemen är aldrig färdigutvecklade och kommer aldrig bli det. Det är alltid en enorm konsult aktivitet på vilket företag som helst där ute. Och det är inte så konstigt när det sker flera miljoner transaktioner och aktiviteter i veckan. 30 minuters nertid på de flesta systemen kostar företagen 100 000-400 000.

Innan du trycker ner dina skitiga tangenter med brunsås över, ta och sätt dig in i vad du snackar om.

Du kan väl förklara hur driftmiljön, utvecklingsgruppen, policies, konsultsammansättning med mera ser ut och fungerar på.. säg.. hmm.. Air Cargo Center.
Sedan kan du fortsätta med varje flygbolag, lite som stort.

Det här borde sysselsätta dig i några veckor enbart att sätta dig in i driftmiljön, och då enbart de 5% du kommer lyckas få reda på genom sökmotorer.

Och det är inte bara att trycka på knappar vad gäller de system du pratar om. Det är inga statiska miljöer det här där saker bara fungerar och existerar som när det gäller era vaneföreställningar inom Sverigedemokraterna.
2010-07-31, 21:38
Bannlyst
Nej, jag tillhör inte "vänsterpacket".

Hade bara SD haft en vettig IT-politik och varit emot FRA, IPRED, ACTA, Datalagringsdirektivet m.m så hade det varit en säker röst på SD men nu vet jag inte var SD står i dom frågorna och därför vill jag veta mera var dom står nånstans!
2010-07-31, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn

Hade bara SD haft en vettig IT-politik och varit emot FRA, IPRED, ACTA, Datalagringsdirektivet m.m så hade det varit en säker röst på SD men nu vet jag inte var SD står i dom frågorna och därför vill jag veta mera var dom står nånstans!

Vem vet, det kanske kommer en vettig IT-politik. SD har inte släppt sitt valmanifest inför valet, utan bara generella ståndpunkter. DOCK är de emot FRA, IPRED och ACTA, oberoende kostnader och eventuella samhällskollapser. (om man får tro trollet här inne)
2010-07-31, 21:44
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freestajler
Ja när ni inte till 75% kan hålla er till topic, då skiter jag i att svara er. Är det så svårt att räkna ut?
Men om det nu är så oftopic, varför anmäler du det inte så att Mod kan rensa bort det istället för att frågorna och inläggen ligger obesvarade och du framstår som ett troll? Varför sätter du helt plötsligt dina motståndare i debatter på ignore då?

Toledohman, jag sitter på min iPhone just nu men jag aka nog leta fram den bekräftelse du söker sedan. Ha tålamod?
2010-07-31, 21:54
Medlem
Freestajlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toledomahn

Ja inte kommer det handla om minskade klyftor eller att kompetens är viktigt när det kommer till Sverigedemokraterna när de enbart pratar om hur de ska mest effektivt se till att mura upp murar runt Sveriges gränser. Känner många Muslimska invandrare vilket nästan skriver mjukvara i relatid när man står och förklarar samtidigt för dem och samtidigt ger förslag. Känner och har träffat på en hel del invandrare och utlänningar vilket står bakom en hel del tjänster många av er använder idag.

De Sverigedemokrater vi har här nu som sitter och snackar skit, de förstår inte vad IT är.
IT är inte enbart ett allmänt begrepp på mjukvara, hårdvara, nätverk. IT är det uråldriga begreppet av kommunikation och "verktyg" och riktar sig inte enbart till och från mänskligheten. Det är det mest grundläggande i all form av aktivitet i allt runtom oss.
Sverigedemokraterna har ingen IT-strategi därför att IT handlar om interaktion mellan allt, mångkultur, allt och alla. Det har de klart demonstrerat att de inte vill ha.
2010-07-31, 21:58
Medlem
Freestajlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LillkillenK
DOCK är de emot FRA, IPRED och ACTA, )

Står det inte beskrivet i partiets agenda, princippgrogram med mera, kan du inte snacka för partiet som brunsåsare att det är så. Du har själv varit inne på den retoriken om annat när det gäller Sverigedemokraterna. Nu menar du på att det inte är så.

Bestäm dig hur du ska ha det.
2010-07-31, 22:00
Medlem
Citat:
Står det inte beskrivet i partiets agenda, princippgrogram med mera, kan du inte snacka för partiet som brunsåsare att det är så. Du har själv varit inne på den retoriken om annat när det gäller Sverigedemokraterna. Nu menar du på att det inte är så.

Bestäm dig hur du ska ha det.

VAR har jag skrivit att de är för de, fra, ipred och acta?
2010-07-31, 22:02
Bannlyst
Citat:
De systemen är aldrig färdigutvecklade och kommer aldrig bli det. Det är alltid en enorm konsult aktivitet på vilket företag som helst där ute. Och det är inte så konstigt när det sker flera miljoner transaktioner och aktiviteter i veckan. 30 minuters nertid på de flesta systemen kostar företagen 100 000-400 000.

..och det räknas fortfarande inte till IT-kompetens om man bara använder sig av redan färdiga system. Det är de som utvecklar systemen som ska ha cred och som verkligen kan ses som IT-kompetens!

För övrigt så är "konsultaktivitet" ett ord och jag är mycket väl medveten om att nertid på vissa system är långt ifrån gratis och är väldigt allvarligt.
2010-07-31, 22:03
Medlem
Kojak0s avatar
Citat:
Ja inte kommer det handla om minskade klyftor eller att kompetens är viktigt när det kommer till Sverigedemokraterna när de enbart pratar om hur de ska mest effektivt se till att mura upp murar runt Sveriges gränser. Känner många Muslimska invandrare vilket nästan skriver mjukvara i relatid när man står och förklarar samtidigt för dem och samtidigt ger förslag. Känner och har träffat på en hel del invandrare och utlänningar vilket står bakom en hel del tjänster många av er använder idag.

De Sverigedemokrater vi har här nu som sitter och snackar skit, de förstår inte vad IT är.
IT är inte enbart ett allmänt begrepp på mjukvara, hårdvara, nätverk. IT är det uråldriga begreppet av kommunikation och "verktyg" och riktar sig inte enbart till och från mänskligheten. Det är det mest grundläggande i all form av aktivitet i allt runtom oss.
Sverigedemokraterna har ingen IT-strategi därför att IT handlar om interaktion mellan allt, mångkultur, allt och alla. Det har de klart demonstrerat att de inte vill ha.

Nu får du väl kamma dig? SD har väl inte ens tagit ställning i frågan, så hur kan du förutsätta något? Ah, visst ja, det var dig jag debatterade med...

Bortsett från det handlar inte datalagringslagen, IPRED, FRA o s v om "kommunikation" som du vill få det till - det handlar om just hårdvara, mjukvara, nätverk.
2010-07-31, 22:11
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Det är väl bara att söka.

http://www.youtube.com/watch?v=8xGBenthVTk&feature=related

William Petzäll kallar IPRED för ett "idiotiskt förslag". SD är mot IPRED, och så vitt jag har förstått, mot FRA så som den ser ut idag.
2010-07-31, 22:32
Medlem
http://www.sdkuriren.se/blog/index.php/akesson/2008/06/17/utvecklingen_gar_fra_mat
http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/sverigedemokraterna/pressrelease/view/aakesson-nej-till-ipred-257830

Uttalanden från Åkesson om FRA och IPRED, inte så svårt att hitta på google.

(Såg nu kommentaren ovanför)
Senast redigerad av R3kyl 2010-07-31 kl. 22:37.
2010-07-31, 22:41
Medlem
IPRED tog man ställning mot på det senaste riksårsmötet (landsdagarna). De andra grejerna vet jag inte (och bryr mig inte heller).

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in