2010-09-23, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulex
Inlägget under här är skrivet av samma användare som jag ursprungligen citerade. Tror han syftar på SD när han skriver antidemokrater.

Ankan
1) vad är deras tes?
2)Vad med kommentarerna är ickedemokratiskt?

Detta är andra gången jag citerar dig med i stort sätt samma frågeställning, vänligen svara.
Grundtesen är ju att det finns en intolerans för "andra" hos dessa sympatisörer, och just genom att kolla i kommentatorsfältet ser man just detta, dvs att en ideologi ska vara gällande, andra åsikter - tex Brandos måste bekämpas och smutskastas.
2010-09-23, 00:16
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folstream
Vänligen läs: http://politisktinkorrekt.info/2010/09/21/kent-ekeroth-min-syn-pa-invandring-och-islam/

Kent Ekeroth är jude och sionist. Hans främsta mål med Sverigedemokraterna är att gynna Israel.
Israel är viktigare för honom än Sverige
2010-09-23, 00:17
Medlem
the-consuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sälklubbarn
Trodde knappt mina ögon när jag råkade kolla på SVT:s kulturnyheter nyss. Att man intervjuar Lena Sundström och Rakel Chukri (som mår illa) är väl inte så konstigt, men att sen visa upp en youtube-video från SD:s valvaka med ljudet utbytt mot nåns "Sverige åt svenskarna shalalalala" från 1990-talet var väl inte helt opartiskt...

http://svtplay.se/v/2155954/kulturnyheterna/20_9_22_35 (4 min in)

OT: Chukri tog bussen till jobbet, påstår hon... ändå kommer hon med cykel i inslaget..

Smaklöst påhopp. Långsökt koppling, bara för att få visa inslaget. Utgår från att detta är anmält till gransknings nämnden.
2010-09-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Sluta nu haka på definitioner in absurdum.

Frågan är....

Tror du att Brandos går ut med denna film nu för att...

a) Dom är goda och vill stå upp mot ondskan.
b) Dom vill tjäna sig en hacka genom att rida på hetsen mot SD.

Svara bara vilket alternativ.
a) Är ju givet, precis lika givet som när folk sätter på Rosa bandet på jackan etc, man gör ett ställningstagande mot något och inte för någon personlig vinning.
2010-09-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Men i SDs fall bildar alla "undantag" ett tydligt mönster, specifikt för just SD. Ett mönster av lynniga unga män som inte kan föra sig i de fina salongerna.

Vi kommer dessvärre se mer av den här såpan framöver. SDs ryggrad består av emotionella illitterata unga män med rasistiska åsikter

Det är ju knappast endast i SD det finns "lynniga unga män" som inte kan föra sig i de fina salongerna, som du just uttrycker det. Om det nu är det du menar så måste du vara bortom allmänt förstånd.

Oavsett vart man än kommer ifrån och vart man än bor och vilken åsikt man har så kommer det alltid finnas personer som inte passar in på det vanliga mänskliga stadiet och förståndet. Det är ju ren fakta.
2010-09-23, 00:22
Medlem
Stuuuuutes avatar
Haha när jag såg hur de såg ut så kunde jag inte hålla mitt gapflabb tillbaka
2010-09-23, 00:22
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruew
Oavsett vart man än kommer ifrån och vart man än bor och vilken åsikt man har så kommer det alltid finnas personer som inte passar in på det vanliga mänskliga stadiet och förståndet.

I Sverigdemokraternas fall så bildar de här personerna ett mönster unikt för SD.
2010-09-23, 00:24
Medlem
Pungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
a) Är ju givet, precis lika givet som när folk sätter på Rosa bandet på jackan etc, man gör ett ställningstagande mot något och inte för någon personlig vinning.

Och då är frågan. Var kom denna plötsliga godhet från. jag har sökt på företaget och hittar dom inte som sponsor åt något. Dom har aldrig gjort ett ställningstagande för något.

Varför då nu helt pötsligt. Och varför inte mot pedofiler eller våldtäktsmän? Är dessa välkomna? Är de inte lika onskefulla som dom som röstade SD?

Varför sammanfaller deras iver att vara goda, och deras ställningstagande mot just SD (av allt som det finns att ta avstånd ifrån). Varför kommer detta just nu, när det mest populära man kan göra är att hetsa mot SD?

varför sammanfaller det med deras påbörjade reklamkampanj. Varför kommer det efter flera år av svikande kunder?

Faktum är att du får kalla mig odemokratisk nu om du vill. Eller att du har vunnit vår lilla debatt. Jag låter dig få sista ordet i så fall.

Antingen inser du att detta är en pr-kupp, men vill inte erkänna det. Eller så är du otroligt korkad. Jag skiter i vilket. Jag ser ingen mening att prata mer med dig. Tack för vår lilla debatt. Nu kan du få skriva något sista ord om att jag är inskräkt. Och så kan du säga något fyndigt om att jag fick slut på argument.
2010-09-23, 00:25
Bannlyst
Citat:
Haha när jag såg hur de såg ut så kunde jag inte hålla mitt gapflabb tillbaka

Motbjudande sopmänniskor.Tror dom kommer få smaka hårt härifrån. Kommer bli sista spiken i kistan för deras skitföretag.
2010-09-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
I Sverigdemokraternas fall så bildar de här personerna ett mönster unikt för SD.

Och vad exakt är det för unikt mönster? Vilka fler än den här kvinnan som bildar ett så unikt mönster antyder du på? Lite namedrops tack.
2010-09-23, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Och då är frågan. Var kom denna plötsliga godhet från. jag har sökt på företaget och hittar dom inte som sponsor åt något. Dom har aldrig gjort ett ställningstagande för något.

Varför då nu helt pötsligt. Och varför inte mot pedofiler eller våldtäktsmän? Är dessa välkomna? Är de inte lika onskefulla som dom som röstade SD?

Varför sammanfaller deras iver att vara goda, och deras ställningstagande mot just SD (av allt som det finns att ta avstånd ifrån). Varför kommer detta just nu, när det mest populära man kan göra är att hetsa mot SD?

varför sammanfaller det med deras påbörjade reklamkampanj. Varför kommer det efter flera år av svikande kunder?

Faktum är att du får kalla mig odemokratisk nu om du vill. Eller att du har vunnit vår lilla debatt. Jag låter dig få sista ordet i så fall.

Antingen inser du att detta är en pr-kupp, men vill inte erkänna det. Eller så är du otroligt korkad. Jag skiter i vilket. Jag ser ingen mening att prata mer med dig. Tack för vår lilla debatt. Nu kan du få skriva något sista ord om att jag är inskräkt. Och så kan du säga något fyndigt om att jag fick slut på argument.

Det var som jag tog upp tidigare, det är ett ställningstagande mot intoleransen. Främlingsfientlighetspartier har inte kommit in i riksdagen föränn nu, därav kommer deras video just...nu.
2010-09-23, 00:32
Medlem
ulexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan23
Grundtesen är ju att det finns en intolerans för "andra" hos dessa sympatisörer, och just genom att kolla i kommentatorsfältet ser man just detta, dvs att en ideologi ska vara gällande, andra åsikter - tex Brandos måste bekämpas och smutskastas.
Intolerans?! Det är för fan brandos som är intoleranta åsiktsfascister.

Frågar nu för tredje gången, vad i kommentarerna, eller för den delen SD, är odemokratiskt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in