2010-07-31, 21:11
Medlem
Freestajlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extort
Ja det låter ju väldigt svårt att stå och trycka på knappar på en flygplats och att du sedan kallar det för ett "IT-jobb" är lite kul. Och sedan att bara för att det är många invandrare som har sådan jobb, enligt dig, så betyder det att vi här i Sverige skulle ha en stor IT-kompetens bland invandrare.

Gud vilken "kompetens" det är du syftar på, haha..

En flygplats är rätt mycket mer än trycka på knappar. Det är en enorm flora av styrsystem, dokumenthanteringssystem, processsystem, databaser, transaktionsystem, distributionssystem, speditionssystem, tullsystem, fraktsystem, tekniska system för allt som har med hela, exempelvis Arlanda att göra. Och mycket mer. Det sysselsätter alla kategorier inom IT branchen till 99% av de kompetensområden som existerar och då är inte de fysiska styrsystemen inräknade.

Det är inte lätt att vara dummare än en idiot, du representerar.
2010-07-31, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freestajler
OT:Har du några källor på att det är dagarna i ända, samt att jag ska ha sagt att jag verkligen tror som du säger?

Jag ber så hemskt mycket om ursält för att jag inte stalkar din aktivitet här på Flashback och har ett snittnummer på hur många inlägg emot SD du postar per dag. Bättring skall ske!

Citat:
Håll dig till topic Sverigeidiotantidemokrat.

Så du påstår att SD skulle vara anti-demokrater? Men människorna som blåser i visselpipor och använder våld för att störta SD:s torgmöten är demokratiska enligt dig. Patetiskt.

Länkar:
http://www.youtube.com/watch?v=Vu6xh9VqRiw
http://www.youtube.com/watch?v=MrgRAQvnjss
2010-07-31, 21:18
Medlem
Freestajlers avatar
Citat:
Du menar ju på är att flyktingpolitiken är jättebra så som den är i dag, så kom inte här och släng ur dig några whoco5's till personer som anser att "IT-politiken" är mindre viktig.

"Då kan du förklara för oss andra vad som händer om inte infrastrukturen fungerar som den ska i det här landet."

Aah, för "IT-infrastrukturen", som du ville ta som exempel, påverkas sååååå mycket av lagar saker såsom IPRED och FRA, vilket SD är emot och kommer säkert att gå åt helvete med denna "ansvarslösa IT-politik" som du föredrar att kalla det. Haha, idiotjävel!

Någon har inte en susning om vad IT är, det är rätt uppenbart.
IT-infrastrukturen påverkas i allra högsta grad av lagar såsom IPRED, FRA med mera eftersom de innebär att stora förändringar måste implementeras vilket kostar en enorm massa tid, energi och således pengar. Sätt dig in i vad konsekvenserna är av lagarna och det kanske, men troligen inte, kopplar mellan synapserna bakom ditt pannben.

Sverigedemokraterna har ingen IT-politik och således ingen hållbar plats i det IT samhälle Sverige är.
2010-07-31, 21:19
Bannlyst
Citat:
En flygplats är rätt mycket mer än trycka på knappar. Det är en enorm flora av styrsystem, dokumenthanteringssystem, processsystem, databaser, transaktionsystem, distributionssystem, speditionssystem, tullsystem, fraktsystem, tekniska system för allt som har med hela, exempelvis Arlanda att göra. Och mycket mer. Det sysselsätter alla kategorier inom IT branchen till 99% av de kompetensområden som existerar och då är inte de fysiska styrsystemen inräknade

Så du anser att en person som arbetar med hjälp av "IT:n" på en flygplats kan räknas som en IT-kompetent person?

De systemen är redan utvecklade och är enkla att använda. Det är personerna som utvecklar systemen som ska räknas som IT-kompetens, inte invandrarna som står på flygplatserna och använder sig av dem. Det kan vilken dumjävel som helst göra efter bara en kort introduktion.
Senast redigerad av Extort 2010-07-31 kl. 21:21.
2010-07-31, 21:19
Medlem
Freestajlers avatar
Citat:
Jag ber så hemskt mycket om ursält för att jag inte stalkar din aktivitet här på Flashback och har ett snittnummer på hur många inlägg emot SD du postar per dag. Bättring skall ske!

Så du påstår att SD skulle vara anti-demokrater? Men människorna som blåser i visselpipor och använder våld för att störta SD:s torgmöten är demokratiska enligt dig. Patetiskt.

Länkar:
http://www.youtube.com/watch?v=Vu6xh9VqRiw
http://www.youtube.com/watch?v=MrgRAQvnjss

Vad andra gör är väl inte ett belägg för att Sverigedemokraterna skulle vara demokratiska. Är det fel ena hjärnhalvan på dig?
2010-07-31, 21:20
Bannlyst
Citat:
IT-infrastrukturen påverkas i allra högsta grad av lagar såsom IPRED, FRA med mera eftersom de innebär att stora förändringar måste implementeras vilket kostar en enorm massa tid, energi och således pengar. Sätt dig in i vad konsekvenserna är av lagarna och det kanske, men troligen inte, kopplar mellan synapserna bakom ditt pannben.

Sverigedemokraterna har ingen IT-politik och således ingen hållbar plats i det IT samhälle Sverige är.

Alltså vill du mena på att om Sverigdemokraterna kommer till makten med sin icke-existerande IT-politik (eller hur det nu ligger till med den) så riskerar vi att störta hela våran IT-infrastruktur? Du är rolig med din propaganda du!
2010-07-31, 21:22
Medlem
Norpheuss avatar
Jag är medlem i SDU och kan bekräfta att partiet emot alla sådana direktiv. Det går säkert att bekräfta bara man söker. Till skillnad från Pedofilpartiet så är de också mot EUmedlemskap som är källan till hela skiten, och partiet står inte för fri invandring och är inte marxister.

OBS ignorera freestajler, han är enbart ett påvisat troll.
2010-07-31, 21:23
Bannlyst
Citat:
Vad andra gör är väl inte ett belägg för att Sverigedemokraterna skulle vara demokratiska. Är det fel ena hjärnhalvan på dig?

Jag bara visar på att det är dina polare som kastar sten och blåser i visselpipor som är anti-demokratiska som vill tysta SD från att ens vädra sina åsikter.

Men visst, släng fram ett par schyssta exempel på hur "anti-demokratiska" SD är så är jag nöjd. Men som vanligt så har du inga källor att komma med!
2010-07-31, 21:24
Medlem
Norpheuss avatar
Toledohman, varför frågar du först för att sedan svara på din egen fråga? Varför ens låtsas att du undrar?
2010-07-31, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Toledohman, varför frågar du först för att sedan svara på din egen fråga? Varför ens låtsas att du undrar?

För att både han och "Freestajler" är patetiska vänster-pack som sitter på Flashback och sprider propaganda om SD. När de märkte att sanningen om SD faktiskt inte var så mörkt så fick de sitta och hitta på grejer om dem i stället.
2010-07-31, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus

Jag har inte svarat på min egen fråga. Jag spekulerade bara. Dessutom så är det frågetecken bakom meningarna.
2010-07-31, 21:28
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
För att både han och "Freestajler" är patetiska vänster-pack som sitter på Flashback och sprider propaganda om SD. När de märkte att sanningen om SD faktiskt inte var så mörkt så fick de sitta och hitta på grejer om dem i stället.

toledohman vet jag inte men freestajler är ju så uppenbarligen ett troll att det egentligen inte borde behöva påpekas. Jag menar killen har nog ignorerat hälften av hela SD battalionen då han inte klarar av att debattera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in